Had gisteren weer les op de manege en ik moest even me paard een beetje aanpakken aangezien hij heel sloom is. En de eerste 3 kwartier ging het allemaal goed. Maar in de hoek bij M lag achter de bakrand een paardenvoetbal. Bij iedere passering van M zat een ander paard al heel de tijd te kijken en mijn paard ging dus ook schrikkerig doen dus ik stelde hem al naar binnen. Nou en op een gegeven moment waren we al voorbij die hoek en vanuit het niets geeft hij ineens zo'n hoge gemene bok dat ik er af vloog gewoon en een beetje raar terecht kwam. Ben met me hoofd langs de muur geschampt( me cap is namelijk een beetje kapot), en ben toen heel hard op me rug gevallen. Nadat ik weer een beetje bijgekomen was met veel pijn weer op me paard gaan zitten en toen weer ff goed voorwaarts gereden maar kreeg toen ineens kramp in me been en had me beugel even uitgedaan en was even stil gaan staan. Toen wilde ik weer verder maar toen kreeg ik me voet niet eens meer in de beugel

En toen moest ik er dus wel af. Gevolg: heb nu een hle stijve nek, een hele pijnlijke kont en heel erge last van mijn rug ( SI-gewrichten) en er zit bij me heup en lies ook iets niet echt goed.
Maar ja dat hoort bij het paardrijden he. Ik snap alleen niet dat dat paard zo sloom is en dat ie vanuit het niets ineens zo actief kan zijn maar ja.

Volgende keer gewoon weer erop en weer rijden.
Groetjes Angelique