mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:10

Tijdje terug heb ik besloten om een pony uit roemenie naar ons lte laten komen .
Ze stond samen met andere in een dierentuin waarvan de eigenaar gewoon was vertrokken zonder voor opvang voor de beestjes te zorgen .
Lieke ( rockwitch ) heeft toen hier op bokt een toppic geopend en inmiddels zijn de 4 paardjes uit de dierentuin en nog 3 andere zwaarverwaarloosde ponys geplaatst .
lieke ( rockwitch) , maaike ( brainless) en carola ( C_arola) zijn vanochtend vroeg vertokken naar roemenie om de honden en katten op te halen en mee te helpen met de paarden inladen om alles tegelijk naar nl te halen .

De reis is begonnen en krijg tussentijds updates gestuurd over de reis .
Ik had graag meegegaan om haar te gaan halen maar met mijn ziekte zou ik de boel hoogstwaarschijnlijk alleen maar ophouden .
Dus heb besloten thuis te blijven en kan nu ongeduldig gaan zitten wachten op smsjes en op mijn niewe aanwinst natuurlijk . Bloos
en moet zeggen dat valt nu al niet echt mee Clown .
Zit nu al hyper te wezen dus dacht open even een toppic op bokt .

het heeft inmiddels al in de krant gestaan .
hier het kranten artikel .

Hulp voor Roemeense dieren
Door CLAUDIA LANGENDOEN

ROTTERDAM - In een ultieme poging drie Roemeense leeuwen en drie dingo’s van de hongerdood te redden, bekommeren Nederlandse dierenactivisten uit de regio Rotterdam zich over diverse aan hun lot overgelaten dieren in een recent gesloten Roemeense dierentuin.

Voor twee leeuwen komt hulp te laat. Ze zijn door ondervoeding zo ernstig gehandicapt geraakt dat ze niet herplaatsbaar zijn.

Wereldwijd zijn dierenactivisten in de bres gesprongen, waardoor er nog enige hoop is voor de beesten. Het probleem in de dierentuin in Buhusi in het noordoosten van Roemenië staat niet op zich. Roemenië telt zo’n veertig dierentuinen die geen van alle voldoen aan de Europese eisen. Vele worden door de overheid gedwongen hun poorten te sluiten, omdat ze ook niet aan de Roemeense dierentuinwet voldoen.

,,Directeuren laten vervolgens de dieren aan hun lot over,’’ stelt hulpverleenster Nathalie Klinge uit Bergambacht, verbonden aan het Roemeense SOS Dogs. ,,Er is een geval bekend waar buurtbewoners leeuwen in leven hielden met salamiworsten, gedoneerd door de plaatselijke supermarkt.’’

Ook een andere Roemeense dierentuin in de stad Oradea aan de Hongaarse grens heeft de poorten onlangs moeten sluiten. Daar zijn 16 leeuwen waarvan 5 welpen achtergelaten. Klinge: ,,Leeuwen en leeuwinnen zitten bij elkaar in veel te kleine kooien, net als twintig grijze wolven en vijf beren. Apen zitten alleen opgesloten en hebben de moed verloren. Voor de vijf welpen is opvang in Zuid-Afrika gevonden, maar de Roemeense bureaucratie maakt herplaatsing onmogelijk. Jarenlang is geprobeerd hulp te krijgen van dierentuinen in West-Europa en dierentuinorganisaties in rest van de wereld, maar hulp blijft tot nu toe uit.’’

In de dierentuin in Buhusi zitten nog drie leeuwen en drie dingo’s die in leven worden gehouden met geld dat door een echtpaar uit Rockanje (ZH) is gedoneerd. Klinge: ,,Een Roemeense accountant koopt vlees bij de plaatselijke slager. Voor en na haar werk voedt ze de dieren.’’

Engelse, Amerikaanse en Roemeense organisaties hebben vier honden en twee katten weggehaald. Zeven paarden (vier uit de dierentuin) komen 17 oktober naar Nederland. Stichting AAP wil de drie dingo’s herplaatsen maar die staan op een lange Roemeense wachtlijst.


bron: http://www.ad.nl



hier ook de link van de website waar fotos en dergelijke staan .\
bij paarden uit roemenie staan fotos van mijn omaatje de vos op de eerste fotos.

http://roemeensedieren.bbforum.nl/

ga nu aftellen .
Vrijdag nacht komen ze aan in nederland en zaterdag ochtend kan ik haar op gaan halen .

nu nog even de hele week spoedcursusje roemeens gaan doen dan kunnen we ook nog communiceren Vork

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:16

Jeetje wat goed dat jullie dit doen! Dat er mensen zijn die hun dieren zo aan hun lot overlaten. Wel erg spannend allemaal Haha!

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 12:50

bedankt voor je reactie.

het is zeker heel spannend allemaal.
paardjes daar zijn nog nooit vervoerd op trailer ofzo en nu moeten ze een reis maken van 1700 kilimeter .
ze krijgen wel iets zodat ze rustig blijven geloof ik .
maar dan nog het is een hele happening voor zon beestje .
de mijne is al 20 jaar de rest wat jonger maar daar zijn er 2 van een hele tijd erg ondervoed geweest gaat nu beter maar zijn nog niet op gewicht .

de meningen zijn verdeelt kreeg ookal berichtje waarom paard uit roemenie hier in nl zijn er ook genoeg die het slecht hebben .

ja dat klopt alleen loop ik daar nu niet tegenaan en liep ik hier wel tegenaan en om deze dan te laten staan omdat er hier ook genoeg zijn vind ik niks je moet natuurlijk ergens beginnen en bij mij is dat een paardje geworden uit roemenie .

waypoint
Berichten: 1288
Geregistreerd: 10-04-07

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:25

wat geweldig dat jullie dit doen zeg, echt petje af Haha!

verschrikkelijk dat mensen zoiets kunnen doen, erg fijn dat jullie deze dieren nog een verder fijn leven willen geven, sucses nog met wachten en heel veel geluk met je leuke paardje Knipoog

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:31

geweldig dat jullie dit doen!!
denken in mogelijkheden, echt top!! OK dan!

ik zie geen foto van jou pony, krijg alleen een foto te zien van een liggende bruine pony met verband om een been.. Ach gut

spannend joh,
dat het een goede reis mag worden zonder problemen!!
als de paarden bij elkaar op een auto staan dan denk ik dat het wel goed gaat,
denk dat ze het wel over zich heen laten komen.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:39

bedankt voor de reacties .

@ marigold . als je een stukje naar beneden scrolled dan zie je welkom op dit gratis forum . dat moet je aanklikken en dan krijg je 9 toppics de bovenste sticky van paarden uit roemenie moet je dan aanklikken op de eerste pagina staan de fotos .
de eerste 2 fotos dat is mijn omaatje . Bloos

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:40

Wat leuk & goed dat je dit doet!
Ben benieuwd naar foto's als hij bij je aankomt zaterdag.. Lachen

Ik heb denk alleen niet goed gelezen of te snel gelezen,
maar was jou paardje die je krijgt zaterdag nou ook ondervoed?

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:45

Door een lieve dame in roemenie is de mijne enigzins goed op gewicht .
Door haar snelle ingrijpen toen de eigenaar van de dierentuin was vertrokken heeft zij alles onderhouden .
Het voer daar is niet te vergelijken met dier maar ze heeft er voor gezorgt dat hen niks ontbrak en daar ben ik haar erg dankbaar voor .

hoe ze verder er aantoe is zie ik zaterdag pas .
1 van de ponys in roemenie had een hoofdwond opgelopen vorrige week dierenarts heeft het wel behandelt maar we hebben niet geheel duidelijk gekregen om welke pony het gaat .

Even afwachten nog .
De mijne is iig niet zo uitgehongerd als amy en horsey deze waren er het ergste aan toe .

Balou_k

Berichten: 14062
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:48

wat spannend,heb je een foto ?

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:49

Oh wat spannend en wat een verhaal.
Ik ben benieuwd naar het vervolg...

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:53

foto in wintervacht

Afbeelding

foto zomervacht
Afbeelding

het is onduidelijk wanneer deze fotos gemaakt zijn iig 2 verschillende jaargetijde .

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:55

Ik ben danig gechoqueerd door de foto's uit je link.

Maar veel succes met je nieuwe paard! Ik ben benieuwd naar updates Knipoog

monica08
Berichten: 4717
Geregistreerd: 02-02-07

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:56

Jeetje wat een schokkende foto's!
Echt super van jullie dat jullie voor ze gaan zorgen en alles! Topper Haha!

Tallout

Berichten: 5948
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:59

Wat goed dat julie dit doen! Erg schokkende foto's inderdaad, maar jouw paardje ziet er iig op de 2 fotos in dit topic wel uit als een lievie!

Ben erg benieuwd naar de updates....

P_A_R_Love

Berichten: 2370
Geregistreerd: 06-04-07

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:59

SUPPER... dat jullie dit doen Haha!
Die Iris is echt schattig
Hoop dat ze allemaal een goede grasbuik krijgen

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:00

ik ben ook echt geschokt van de foto's, vooral van die jaarling!
ergens ging de gedachte door me heen dat laten inslapen misschien humaner is voor haar..
maar ze belast het kapotte been wel (op 1 foto staat er op rust met een achterbeen), dus dat geeft hoop.

ik vond jou merrie er op de wintervacht foto's ouder uitzien dan 20,
maar op de zomervacht foto's toont ze weer heel anders!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:01

weet je toevallig of ze zelf rijden of een transport bedrijf in hebben gehuurd? Een vriend van me werkt bij een paardentransport bedrijf en is momenteel onderweg naar roemenie (alleen hoe of wat weet ik niet)

joepiejee

Berichten: 211
Geregistreerd: 29-07-06

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:04

Wat goed dat jullie deze dieren opvangen! Hoe ga je het aanpakken als de pony eenmaal bij jou is, met voeren en contact met je eigen dieren enzo?

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:09

ja klopt zijn zeer schokkende fotos .
maar helaas de realiteit daar .

van wanneer de fotos zijn van mijn paardje en van de andere paardjes uit de zoo is niet zeker .

het is een verassingspakketje .
maar 1 ding hier mag ze lekker nog ouder worden en zal hier niet zomaar in de steek gelaten worden .

iris de jaarling is ook een triest geval zij en lily degene met de bult op het hoofd worden hier in nl eerst onderzocht en gekeken wat het beste is voor de beestjes .
de kunde van de dierenartsen in roemenie rijkt niet zo ver en hier hebben ze nog een kans .

in roemenie doen ze niet aan inslapen een paard wat daar ziek is word vaak achtergelaten aan boom of iets dergelijks om te sterven .

zodra ze in nl aankomt blijft ze minimaal 2 weken bij de andere paarden uit de buurt .
Ze worden voor ze op transport gaan gekeurd en medisch zijn ze gekeurd op overdraagbare ziektes etc .
Buiten verder lichaamelijke toestand dragen ze geen ziektes anders mochten ze niet op transport .
Ook hebben ze alle juiste entingen gekregen en zijn deze ook herhaald .
Alles is volgens het boekje geregeld .

Het transport is idd vanuit nl geregeld en is dus goed mogelijk dat jou vriend mijn paardje op aan het halen is .

weet zo verder niet welk transport bedrijf ze gehuurd hebben zal het eens navragen .

mardjai

Berichten: 522
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: zo beetje op/tussen de paarden ;-)

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:10

Ik hoop dat de damens een goede reis hebben Pling en niet te veel zwervertjes onderweg tegen komen.
Ben heel benieuwd naar de paardjes en hoop dan ook veel foto's te zien als ze in nederland zijn aangekomen. Haha!

Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:11

wat ik nog vergeten was te zeggen:
dat paard met de bult op de neus (Lily),
het lijkt of de bult de ene keer veel groter is dan de andere keer!
of is het gegroeid?

anyway, ik ga dit wel volgen,
hopelijk voor jullie is het snel vrijdag!!! Lachen

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:11

Spannend miranda,

Zodra ze er is kom ik een bezoekje brengen aan je nieuwe maatje. Want dat moet natuurlijk gevierdt worden.
Ik vind je echt een topper wat je allemaal doet voor de dieren. Zowel bij de dierenambulance als dit!!!!

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:12

het is reuze spannen allemaal

volg het ook op de voet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 14:14

Ik werd even nieuwschierig dus ik heb hem even gebeld, en ja, hij is onderweg om jou paardje te halen Ja
ze verwachten morgen ochtend aan de roemeense grens te zijn

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 14:18

oh ok dat vind ik erg leuk om te horen super .
ze hadden expres gezocht naar juiste en paardvriendelijke chaufeurs dus jou vriend is goedgekeurd .

erg leuk zo en als je updates van je vriend krijgt wel plaatsen hier aub .

@ marigold klopt de fotos van degene met de bult zijn ook in verschillende tijden genomen .

de foto met de grootste bult is de recentste dit is van een half jaar tot jaarsbestek gegroeit .

wat het is weten ze daar ook niet dat word hier in nl verder onderzocht . en bekeken wat het beste is voor haar .