Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:34

Mijn merrie is erg interessant. Mijn eigen pony's zijn altijd merries geweest, maar ik heb een paar keer de kans gekregen om op een stel hengsten te rijden. Hengsten hebben mijn voorkeur, maar mijn merrie is qua omgang een echte hengst.. Naar andere hengsten kijkt ze zelfs tijdens de hengstigheid niet en ik heb al vaak de vraag gehad, als mevrouw weer stond te showen, of mijn hengst ook ter dekking stond ;)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:40

Ik ben een merriemens. Niet zo zeer vanwege het karakter maar vanwege het karakter maar ik vind fokken leuk. Niets zo'n mooi plaatje als een merrie met een mooi gezond veulen aan de voet.

JosanneD

Berichten: 84
Geregistreerd: 26-03-12
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:46

Ruinen, daar heb ik op een of andere manier gewoon meer mee. :P

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:49

ik ben ook echt van de ruinen.
2 merries gehad en met allebij ging het mis.
ik vind ze te wisselend van karakter, ruinen zijn lekker stabiel.
en daarbij ik ben ook heel wisselend en opvliegerig van karakter. dus dat botst met een merrie.
geef mij maar een ruin :D

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:53

Hahaha, ik val weer op koppige ruinen. Ook een merrie gehad maar die was super stabiel in karakter. Vond alles prima. De ruinen die ik heb gehad hadden een flinke eigen wil. Als ik er niet voor de volle 100% bij ben, maken ze er een zooitje van. Mijn huidige ruin nog meer dan mijn vorige ruin. Of zouden het stiekem relnichten zijn hahahahaha

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:45

martine0503 schreef:
Hahaha, ik val weer op koppige ruinen. Ook een merrie gehad maar die was super stabiel in karakter. Vond alles prima. De ruinen die ik heb gehad hadden een flinke eigen wil. Als ik er niet voor de volle 100% bij ben, maken ze er een zooitje van. Mijn huidige ruin nog meer dan mijn vorige ruin. Of zouden het stiekem relnichten zijn hahahahaha


Ben te laat met wijzigen van mijn post. Net even gekeken naar het percentage volbloed van de merrie. Hahaha staat lekker in het bloed, dik in de 60%. Mijn ruin 1,37% _O-

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:48

Ik ga alleen maar kijken naar ruinen. :P
Hengsten mogen niet bij ons op de stal staan en ik heb ook geen ambitie om hem naar de hengstenkeuring te doen, dus dan vind ik een hengst houden, zinloos ;)
Een merrie past gewoon niet bij mij. Geen idee waarom, maar we passen gewoon niet samen :))

Dus ik heb nu 2 schatten van ruinen staan <3

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:50

set_elkol schreef:
Vind ik wel Rebel, ze hebben allemaal eigen karakters (hengst/merrie/ruin) natuurlijk een paard op zichzelf ook maar toch. Ik ben zelf het meest van de merries, daar moet je meer mee samenwerken in plaats van dat ze voor je werken, en ze hebben zoveel karakter. Lijken fijnbesnaarder dan ruinen. Tonen meer hun gevoelens, hart op de tong.
Ruinen werken voor je, ik vind dat zo saai :+ Hengsten vind ik ook wel leuk maar zo onpraktisch.
Dit is uiteraard een beetje algemeen gedacht, niet elke merrie of ruin is precies zo.



Haha..... je mag echt een rondje op die van mij zitten :-) Ik noem hm vaak donderse merrie....
en het is echt een ruin!

maar over t algemeen heb je idd gelijk, ik heb geen echte voorkeur voor ruinen of merries...
al vind ik Geeen hengstigheid best handig!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:53

Ik dacht voor ik mijn paard kocht dat ik een ruin leuker vond. Maar blijk nu toch al ruim 12 jaar een merrie het leukst te vinden :D

Denk ook dat het niet alles zegt. Je hebt ook ruinen die overal op piepen en merries die dat nooit doen. Mijn merrie heeft lang met een ruin los gestaan die piepte, waar mijn paard dan in eerste instantie de schuld van kreeg. Totdat je ze er dus op wees dat dat de ruin was die ze hoorden. (mijn paard stond dan een stuk verderop gewoon te grazen en de ruin aan de draad te piepen tegen de buren)

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:05

Ik ben meer van de ruinen. Stabieler van karakter en geen gedoe met hengstigheid. :D

sabrina1983

Berichten: 252
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Onderaan d'n diek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 16:10

Altijd gedacht dat ik een Ruinen- mens was en vond merries dan ook altijd maar zeikerds en minder stabiel qua stemming/ gedrag. Totdat 4,5 jaar geleden ik mijn merrieveulen kocht....

Pittig dier met VEEL karakter waar je mee om moet kunnen gaan, aangezien ze ook erg gevoelig is..... Echt een eenmanspaard en zal het dan ook niet laten om andere mensen even uit te testen.
Aan de andere kant een ONWIJS lief paard wat voor je door het vuur gaat, mits je een eerlijke leider voor haar bent.

_Nancy

Berichten: 14099
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:24

Ik heb 2 merries,, dus ik denk dat ik een merrie-mens ben :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:29

Hengsten en ruinen. Ben echt van de mannen.
En toch heb ik nu een kudde met merrie's. Eerlijk? Ik word er schijtziek van!
Ik mis mijn overleden ruin. Die was zo stabiel...

Laatst op mijn stage plek, ik rijd daar standaard een sorento-merrie. Mevrouw was hengstig en na het borstelen heb ik haar weer terug op stal gezet. Was het hélemaal zat en kan echt niet tegen dat gegil en gedram. Rot op joh... :+

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:33

geef mij maar hengsten en ruinen, vooral ruinen :D
heb ook merries gehad, om precies te zijn 2, maar nee dankje, geef mij maar een ruin :)
merries zeiken alleen maar, en in het normale leven kan ik beter omgaan met mannen dan vrouwen haha :+

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:34

Ik heb met alles gewerkt, en kan geen echte voorkeur uitspreken, hoewel merries stiekem leuker zijn (meer karakter).
Ruinen zijn wel weer stabieler :j.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:35

Ik dacht altijd dat ik ruinen-mens was toen ik nog geen eigen paarden had. Nu heb ik 4 merries staan (3 eigen en 1 opfok) en ik zou niks anders willen :) . Mijn kudde is (relatief ;) ) stabiel en de hiërarchie is goed bepaald (komt misschien ook omdat mijn oudste merrie de overige 3 al opvoedt vanaf dat die afgespeend werden en de leeftijden ook verschillen).

Met hengsten kan ik het meestal erg goed vinden, jammer dat die zo moeilijk te houden zijn op een weiland met merries ;).

Nu moet ik wel zeggen dat ik merries ken die ik helemaal niet fijn vind van karakter en dan weer ruinen die ik helemaal geweldig vind. Maar over het algemeen ga ik toch voor de dames en de volle venten :j

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:36

In de omgang houd ik van merries. Heerlijk die grote karakters. Maar onder zadel heb ik liever een ruin omdat die gewoon doen wat je vraagt

Maar misschien is mijn beeld wat vertekend door mijn huidige merrie waarbij het eerder aangehaalde aanvragen in drievoud nog onvoldoende is :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:46

gretoes schreef:
set_elkol schreef:
Vind ik wel Rebel, ze hebben allemaal eigen karakters (hengst/merrie/ruin) natuurlijk een paard op zichzelf ook maar toch. Ik ben zelf het meest van de merries, daar moet je meer mee samenwerken in plaats van dat ze voor je werken, en ze hebben zoveel karakter. Lijken fijnbesnaarder dan ruinen. Tonen meer hun gevoelens, hart op de tong.
Ruinen werken voor je, ik vind dat zo saai :+ Hengsten vind ik ook wel leuk maar zo onpraktisch.
Dit is uiteraard een beetje algemeen gedacht, niet elke merrie of ruin is precies zo.



Haha..... je mag echt een rondje op die van mij zitten :-) Ik noem hm vaak donderse merrie....
en het is echt een ruin!

maar over t algemeen heb je idd gelijk, ik heb geen echte voorkeur voor ruinen of merries...
al vind ik Geeen hengstigheid best handig!

Hier ook eentje. Sam hebben ze dat ook nooit verteld geloof ik.

Cioccolato

Berichten: 6621
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:51

Ik dacht ruinen vanwege stabiele karakter, geen hengstigheid enzo.. Tot nu toe met geen 1 ruin n klik gehad en alleen met merries..
Grappig:D

HoresesLover

Berichten: 1589
Geregistreerd: 26-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:54

Merries of ruinen :D
De meeste van mijn lievelingspony's zijn allemaal ruinen, ook al gaat het me daar nou niet echt om wat voor een geslacht ze zijn :P Maar ook merries vind ik wel leuk, ze hebben inderdaad soms veel karakter, maar dat is ook weer leuk! Alleen die hengstigheid.. :P

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:57

Ik wou altijd een ruin, veel stabieler van karakter... Uiteindelijk is het een merrie geworden, nooit spijt van gehad :) Heerlijk die merrie kuren soms :P Dus heb geen voorkeur.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:01

Ik wil liever geen merries, geef mij maar ruinen en hengsten.
Ben meer een jongensfan. Ook hier met de huisdieren, zijn allemaal mannen :)

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:07

merries! <3

die vam mij is pittig, eigenwijs, mieperd, gillerd, eigen wil, een echte merrie, en je merkt echt wel wanneer ze hengtig is.
maar toch kan ik meestal schrijven met dr. *\o/*

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:09

Ik heb een merrie en een ruin. De ruin is altijd hetzelfde, hardstikke lief en enthousiast. De merrie daarentegen is soms was koppig en onafhankelijk. :) Dit geeft haar tegelijkertijd wel meer persoonlijkheid dan de ruin. Ik weet niet wat ik liever heb. Ik vind het allebei wel iets :) De merrie voelt meer aan als een 'mens' zo'n goede band heb ik er mee. De ruin is echt een dier, een hardstikke lief dier.

zoni65

Berichten: 344
Geregistreerd: 26-01-12
Woonplaats: Oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:11

met ruinen en hengsten zijn mijn ervaringen het best , meestal gaat de combi ik en een merrie niet zo goed samen we zeuren denk ik alle bij te veel :')