Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:46

Hengst :j

Het liefst. Of een ruin. Met vrouwen kan ik sowieso niet overweg. Mijn ruin is eigenwijs en gaat toch wel zijn eigen gang en mijn hengst likt mijn voeten :D Die gaat voor me door het vuur. Heel erg op me gericht.

Molfre

Berichten: 2635
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:47

Ik houd van uitgesproken, eigen karakters, dit zijn vaak super eigenwijze en redelijk dominante paarden. Vaak kom ik op merries uit, maar ik heb nu een ruin in wie ik hetzelfde heb gevonden.

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:50

Merries of een pittige ruin. Ik hou van uitgesproken karakter :j De echte spoken/apen/boeven/troela's zijn de leukste!

shaddy82

Berichten: 1849
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:51

Lichte voorkeur voor merries, heb zelf een Shetruin en een NMPRS merrie,
maar mijn bijrijdpaard is ook een ruin, heb daarvoor jaren merries gedaan

Moet zeggen dat mijn eigen ruintje meer gilt als de merrie :')

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:54

Ruin :j
Ik heb het niet zo met merries :=
Moet ik wel zeggen dat mijn ruin een onwijze dramaqueen kan zijn/is :')

Nalatje
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 12:57

Heb twee merries gereden die super waren, heel stabiel in het hoofd en deden alles voor je. Nu rij ik twee ruinen waar ik eveneens verzot op ben. Bij de ene heeft het 2-3maanden geduurd voor hij voor mij wou werken (vanaf dat punt begon hij mij te volgen, kwam hij zelf naar mij en leek hij meer zijn best te doen bij het rijden ipv gewoon zijn rondjes te lopen) maar hij heeft zijn vorige ruiters stuk voor stuk de grond laten kussen en er niemand nog mee durfde rijden. Hetzelfde bij de andere, hij kiest zelf zijn ruiters (dochter van de eigenares wordt er geregeld afgesmeten, na 8jaar nog steeds) terwijl hij zo mak als een lammetje kan zijn.
Voor mij is het karakter van het paard zelf dus belangrijk, heb geweldige merries gereden en geweldige ruinen dus daar zou ik niet zo naar kijken. Heb er liefst ook eentje die nog wat uitdaging vormen en niet zomaar alles voor je doen, ruin of merrie maakt niet uit.

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:02

Ruin...

Ik heb niets met merries zeiken te veel...maar in het dagelijkse leven heb ik ook niets met vrouwen

Dus geef mij de nuchterheid van een ruin maar.
Mijn katten zijn ook allemaal mannetjes

Tima1512
Berichten: 121
Geregistreerd: 19-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:39

een merrie want die zijn heel lief en ik heb er zelf een /3

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:42

Merrie! Vooral omdat je echt met ze samen werkt :) Als ze je eenmaal vertrouwen doen ze zo ontzettend veel voor je! En toch een beetje: dames onder elkaar ;)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:43

Merrie en of ruin, maakt niets uit. Als eigen paard heb ik liever een ruin, wordt de merrie tenminste niet steeds besprongen op het land ofzo en geen risico op ongewenste dekking.

Hengsten vind ik ook leuk hoor, maar vaak zijn de pensionstallingen daar niet op gericht en het geeft vaak gedoe. Liever een ruin of merrie die lekker een sociaal leven kan hebben op het land.

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:46

bij mij ligt het meer aan het karakter, wat eronder hangt interesseert me op dat moment vrij weinig :+
heb nu 1 merrie en 2 hengsten, met me merrie merk ik soms wel dat ze echt een Merrie is.. erg opstandig, vooral tijdens haar hengstige periode.. al moet ik wel zeggen het is ook een haflinger, ze kan dan erg raar uit de bocht komen. maar toch wat ze ook doet, ze blijft werkwillig voor me en doet nooit gemeen.
Met hengsten zal je me niet zo snel zien.. ja ik heb er nu dan wel twee, maar in januari gaat bij de oudste het klokkenspel eraf, vind het erg sneu als hij dag in dag uit binnen moet staan, dus het is een soort principekwestie, en het andere hengstje is nog te jong.

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:47

Merries! Lekker pittig, maar gaan voor je door het vuur :j Met hengsten heb ik geen ervaring...

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:48

ponymerries. :D Heerlijk eigenwijs. :)

Maestroox3

Berichten: 839
Geregistreerd: 21-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:49

Hier ook 'n ruin-hengst mens.

Ik heb 1 merrie en daar klikt het absoluut niet mee..
Ik zou ook nooit zelf 'n merrie kopen :)

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:49

Zoals ik al zei ben ik echt van de merries! Maar het nadeel is: hengstigheid...
Een ruin is wel wat constanter in zijn karakter :) Maar ik vind het een groot nadeel: je kan moeilijker een bant met ze krijgen (in mijn ervaring tenminste :)).

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:51

ik ben absoluut geen merrie mens. liever ruinen of hengsten. maar een merrie met een redelijk stabiel karakter en kwaliteit laat ik zeker niet staan.

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:53

Merries vind ik echte dramaqueens, de meeste merries die ik ken zou ik niet mee kunnen werken; dat gegil en gepis elke keer als ik daar met mijn ruin langs loop, ranzig en zwaar irritant. Denk dat ik dan meer ruzie met haar had dan dat ik iets met haar kon. Wil niet zeggen dat alle merries zo zijn, heb een tijdje een merrie gereden waar ik echt een band mee had en baal nog steeds dat die is weggegaan.
Ik ben meer een ruinenmens :j Doen alles voor je zonder te miepen! Als ik een paard zou kopen ging ik ook absoluut voor een ruin.
Hengsten vind ik ook wel leuk, maar dan moet je er weer zo om denken met weidegang en stallingen enzovoorts. Dan liet ik ze al gauw castreren denk ik.

Cremoris

Berichten: 156
Geregistreerd: 18-01-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:54

Heb nu een ruin. Maar ik moet zeggen dat ik toch meer een merrie mens ben, ondanks die kuren en die praatjes.

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:55

Ik houd van ruinen, heb nu een hele stabiele lieve ruin, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik eerder een ontzettende pismerrie heb gehad. Ben daarna ook bewust op zoek gegaan naar een ruin.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:00

Merrie, absoluut!

Mijn eerste paardje was een merrie, heel erg veel van geleerd. En ook nu heb ik weer een merrie, heerlijk dier. Koel in de kop, nuchter, humor en leert me zo ontzettend veel. Ze is echt een hele goede en vooral eerlijke spiegel voor me. Andere paard wat ik nu rijdt is ook een merrie, ook geweldig dier. Dus ja als ik mag kiezen, geef mij maar merries!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:05

Ik wil alleen maar merries!
Rijd ook wel ruinen hoor, maar voor mijzelf ga ik toch voor de vrouwen.
Als ik een paard zoek om te kopen kijk ik niet eens naar ruinen. Erg hè!

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:05

Al die verhalen van merries hier herken ik totaal niet met mijn eigen merrie. Rustig, relaxed en aanhankelijk karakter zonder gegil of iets dergelijks. Dat verschilt denk ik per paard. De ruin die ik heb bereden had een totaal ander karakter dat is niet te vergelijken, maar was ook een super leuk paard. Met hengsten heb ik geen ervaring.

Voor mij maakt het daarom denk ik niet zo veel uit.

aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:08

Tja, het maakt me niet heel veel uit maar een beetje voorkeur heb ik wel :o
Ik heb ook wel hengsten gereden maar die waren toch wel aardig druk in de omgang etc. Best wel heethoofdjes zeg maar
Nu rijd en verzorg ik wel een hele fijne merrie dus daar zou ik ook nog wel voor kiezen ligt ook wel heel erg aan t karakter denk ik! :j
Maar ik denk dat ik het snelst voor ruinen kies

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:14

Nalatje schreef:
Heb twee merries gereden die super waren, heel stabiel in het hoofd en deden alles voor je. Nu rij ik twee ruinen waar ik eveneens verzot op ben. Bij de ene heeft het 2-3maanden geduurd voor hij voor mij wou werken (vanaf dat punt begon hij mij te volgen, kwam hij zelf naar mij en leek hij meer zijn best te doen bij het rijden ipv gewoon zijn rondjes te lopen) maar hij heeft zijn vorige ruiters stuk voor stuk de grond laten kussen en er niemand nog mee durfde rijden. Hetzelfde bij de andere, hij kiest zelf zijn ruiters (dochter van de eigenares wordt er geregeld afgesmeten, na 8jaar nog steeds) terwijl hij zo mak als een lammetje kan zijn.
Voor mij is het karakter van het paard zelf dus belangrijk, heb geweldige merries gereden en geweldige ruinen dus daar zou ik niet zo naar kijken. Heb er liefst ook eentje die nog wat uitdaging vormen en niet zomaar alles voor je doen, ruin of merrie maakt niet uit.


Dat is heel herkenbaar, Nalatje. Heb nu zelf een ruin. Hij is heel braaf en makkelijk in de omgang. Maar het heeft wel wat tijd gekost om hem in te rijden. Die tijd heb ik er in gestoken en het gaat nu prima. Hij staat naast een merrie op stal die niet met iedereen op de wei kan. Met mijn ruin gaat het echter prima op de wei. Ze snuffelen wat aan elkaar en dan is het goed. Twee karakters zijn het. Daar hou ik wel van.

Hiervoor had ik ook een ruin. Die was ook heel makkelijk en braaf in de omgang. Maar als je wilde dat hij werkte voor je, liet hij jou ook werken. Iedereen mocht er wel op zitten. Dat wel. Hij zette geen stap verkeerd. Hij ging alleen niet vanzelf aan het werk. Eentje met karakter was het.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Wat past het best jou? Merrie, Ruin, Hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:18

Op de een of andere manier ben ik aan 2 ruinen en 1 hengst gekomen en 1 merrie... Dus ik lijk onbewust beter met de heren om te kunnen.... Maar mijn merrie klikt ook goed. :) Eigenlijk heb ik geen voorkeur..