Ben jij weleens WOEST op je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJess

Berichten: 2482
Geregistreerd: 17-08-08

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:54

Nou echt woest niet. Met rijden neemt hij mij wel vaak enorm in de zeik. Soms moet ik wel eens boos op hem worden met rijden, als hij bijvoorbeeld zoiets heeft van ja dahagg ik ga echt niet verzamlen (moet ie natuurlijk gaan 'zitten' ) daar heeft ie wel eens geen zin in en kukelt gewoon door m'n been heen. Op dat soort momentjes word ik wel eens boos. Of dat hij voor de zoveelste keer na het rijden me een enorm zet geeft omdat hij wil schuren, daar ben ik ook niet echt van gecharmeerd. Maar echt woest... Nee, daar is ie veel te lief voor. :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:05

Ja echt wel :j
Heeft imo weinig met verstand te maken, dat is meer gelinkt aan hoe je ermee omgaat.

Vaak genoeg gehad hoor, dat het stoom uit m'n oren kwam (poedersuiker poedersuiker poedersuiker poedersuiker knol!!) maar meestal ben je dan een soort touwtjetrek aan het spelen (wie geeft als eerste toe?)
Dus wat ik dan meestal doe is me even wegdraaien, diep ademnhalen, even op iets totaal anders concentreren en dan weer opnieuw beginnen. Meestal gaat het dan direct goed :)

Rachelle_DL
Berichten: 1890
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:08

Toen ik zelf 11 was en mijn kleine verzorgwelsh 5. Wát een klérebeest zeg! Nadat hij voor de 3e keer het voor elkaar kreeg om te steigeren en met zn benen over de bakrand heen te komen ben ik afgestapt en had ik hem een rotschop gegeven.. :=

Hij is nogsteeds zo klein, maar wat minder ontdeugend en ik vind het een heerlijk beest ! :))

Jodyy93
Berichten: 629
Geregistreerd: 05-04-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:13

Laatst voor het eerst echt gehad. Mijn alyijd lieve hengst. Had op mijn enigste dagje vrij mijn verzorgsters aangevallen en met kwade bedoelingen. Hij vloog op zeaf en ging steeda recht overeind tegenover hun staan....dat was de ddruppel week later is hij gecastreerd. ... maar toen was ik echt zwaar teleurgesteldin hem...

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:22

Gelukkig geen last van.

Susie1992

Berichten: 166
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: Oene

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:30

Een puberend trekpaard van +\ -800 kg... Gelukkig gaat het beter!!! Ze molt echt alles ze dr pet verkeerd op heeft?

Surprise_
Berichten: 385
Geregistreerd: 31-03-11

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:43

Kon paard natuurlijk niks aan doen, maar als ik dan NET haar (soort van witte) staart wat gewassen, van die 'ik sta net een week op het weiland'-groene mest over haar hele staart en en sokken......

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:45

Ik heb een verzorg Shet dus inderdaad JAA!
Maar dan doet hij weer slijmen of extra zijn best en dan ben je het weer vergeten dat vind ik zo leuk aan die kleine etters haha <3

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:50

Ja ik ben weleens woest geweest.
Ik had een bijrijder gevonden was de 2de of 3de keer dat hij kwam. Zou de eerste keer zijn dat hij er op zou rijden.
Ze was nogal "lastig". Eerst vloog ze er al vandoor met opzadelen waarbij m'n zadel op de grond terecht kwam. Daarna wilden hij het hoofdstel aan doen. Ze schrok en trok zo het hele hoofdstel kapot. Toen was ik er echt even helemaal klaar mee. Ben toen ook naar huis gegaan stalhouder is toen verder gegaan met de bijrijder. Dezelfde dag heb ik nog met de stalhouder gesproken en de bijrijder kon niet opstappen zo gespannen dat ze was. Ik heb haar diezelfde dag nog te koop gezet.
Ik heb haar niet verkocht overigens ze staat nog steeds hier. Maar op dat moment was het gewoon even te veel.
Maar nu besef ik me wel dat ik veel meer naar mijn eigen gevoel moet luisteren er eerder mee had moeten stoppen maar ik ging iets teveel af op de bijrijder z'n gang te laten gaan en hem de kans geven om het voor elkaar te krijgen terwijl ik mijn paard toch beter ken. Als ze teveel spanning op bouwt ontploft ze een keer en zo ver had ik het niet moeten laten komen.
Ik neem de bijrijder overigens niets kwalijk als het zo over mocht komen. Ben paar weken later zelf terug begonnen met rijden zonder enig probleem.

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:58

Niet zozeer woest, maar wanneer een paard zich bijvoorbeeld echt aan gaat stellen pak ik hem wel even goed aan zegmaar..

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:00

Ja één keertje, met aansingelen bukte ik me om de singel onder haar buik te nemen, tilde ze gauwpjes een achterbeen op om te slaan, bijna om mijn hoofd! -O- Levensgevaarlijk, had m'n martingaal nog vast en toch meteen een knetter gegeven op d'r billen... Ze had meteen door dat hier de grens lag (ze was toen vier en probeerde wel eens) dus was ook maar één keer nodig ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:04

Woest... Woest... Nee :). Wel vaak dat ik denk verrekte rotknol, vieze sloopkogel. Hij maakt er een gewoonte van om, wanneer ik er eens naast lig, met zijn hoofd te gaan schudden en de teugels over zijn hoofd te werken zodat hij er lekker op kan gaan staan :').

Natuurlijk weet ik dat hij dat niet bewust doet, maar op dat moment kan ik 'm wel schieten en haal ik teugelpaar nummer 450 uit de kast.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:07

Ohja zeker.

Ik heb een eigenwijze drammer die op de terugweg naar huis soms moeite heeft met stilstaan.
Als hij dan weer eens als een hertje voor een wegovergang staat te springen, kan ik echt woest op hem worden }:)

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:07

Als je leuk een buitenritje denkt te gaan maken, maar mevrouw heeft vandaag geen zin.. Alleen of met een ander paard. Als eldora geen zin heeft gaat het niet gebeuren.
Ze is namelijk zo slim om alle knopjes te veranderen. Het werkt dan zo:
VOORUIT=achter uit
LINKS=achter uit
RECHTS=achter uit
ACHTERUIT=achter uit
TIK MET ZWEEP= een sprong achter uit

Of er nou een hek, auto, sloot of een ander paars achter staat.. Maakt niet uit.
Al een paar keer in de sloot gestaan.
Ze stopt pas als ze zéker weer dat we richting huis gaan.
Dit begint meestal al bij de oprit..
Beest is 1000%verkeersmak.
Maar het is echt een ezel, als ze niet wilt gaat het ook niet gebeuren.
Op deze momenten is die zweep wel heel verleidelijk..
Gelukkig kan ik me dan nog wel een beetje inhouden. Maar op die momenten... Pfffff bloed komt onder me nagels vandaan!!

Maar ze kan ook heerlijk hele dagen rond zwerfen met mij over de weg, nergens bang voor en een echte knuffelkont:)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:08

Nu niet meer. Ik ben wat beter met 'm gaan samenwerken in de loop der tijd :Y) Het is absoluut een heel lief paard. Maar hij is pas braaf als je de ideale randvoorwaarden weet te scheppen. Dan werkt hij hard en wil heel veel voor je doen. Hij heeft lang dingen moeten doen die hij niet kon en/of die hem pijn deden en er zit genoeg pit in om dan "moeilijk" te gaan doen (zoals veel mensen dat dan noemen)

@Romythuuh: daar wordt hij vast rustiger van ja :+

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:23

een van mijn paarden denkt dat ze heel mijn leven moet regelen, incl tijdsbesteding.
Ongeloofelijke sloper en ze doet het expres. Als ik mijn andere paard rij pakt ze bv een van de camera's (die op de wei en bak staan) tussen haar tanden, en ja, dan heeft ze weer mijn volle aandacht (sluit haar nooit op, kan bovendien alles open maken).

Sloopt de houten omheining doelbewust, vooral als ik in haar ogen te lang treuzel met eten geven, ze zet dan gewoon even een voorbeentje op de houten ligger _-:( deze zijn daarvoor niet bedoeld en leggen het ook af tegen een paard van 1.84cm. :') stroom werkt niet want ze pakt de draden gewoon bij het handvat met haar mond. Om dit te voorkomen had ik zelfs een ouderwetse gietijzeren bel geinstalleerd, die ook gebruikt werd, blijkbaar heb ik hem een keer niet gehoord want ook die is gesloopt }:)

Een keer in de zoveel tijd doet ze "evacuatie-oefening" dan laat ze de andere paarden los (weet perfect alle sluitingen open te krijgen, en loopt alles los op het erf en tuin, wild-west natuurlijk, dan weer hopen dat er niet eentje in de vijver belandt..zo kan ik nog even doorgaan.

achteraf altijd wel grappig maar ik mag of kan niets doen zonder haar toestemming -O-

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:36

Mist schreef:
deze zijn daarvoor niet bedoeld en leggen het ook af tegen een paard van 1.84cm. :')

Dan is ze écht wel sterk voor haar maat! Ben je nooit bang dat je haar kwijtraakt en niet meer terug kunt vinden?

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:54

Ik ben echt nog nooit woest geweest op "mijn" pony :)
Als ik woest zou moeten worden elke keer dat die een streek uithaalt heb ik na een maand geen energie meer :')

Nee, ik ben nooit boos op hem, ik weet dat hem nooit echt geleerd is om zich te gedragen, dus ik heb al het geduld van de wereld.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:13

Woest word ik nooit, dat heeft bij mijn merrie een averechts effect. Hooguit geïrriteerd, maar 9 van de 10x ligt de fout bij mij dus ja :o

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Ben jij weleens WOEST op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:15

Woest ? nee nooit ! en eigenlijk ook nooit boos.
Wel ongeduldig of geirriteerd maar dat ligt dan meestal aan mijn humeur :j

vivan

Berichten: 762
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:24

Ik was woest... Maar ik kon et niet op haar uitten :+

Ik liet haar in de wei, en toen sprintte ze weg, terwijl ik het halstertouw nog niet los had. Dus zij rukt het touw uit mijn handen waardoor ik een schuurwond kreeg, soort brandwond op mijn vinger. Dus zij was weg en ik was woest, alleen ik stond 100 m van haar vandaan _O- .

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:53

Ja hoor, maandag nog, ooh ik kookte..
Ik had gepland te gaan longeren, nou zo gezegd zo gedaan, en tijdens het hoofdstel omdoen was hij al een draak. Er werd nét gevoerd op dat moment dus je kunt het je wel voorstellen.
Tijdens het longeren ging het vrij goed alleen hij had geen zin meer en begon linksom iedere keer op mij af te rennen, dreigend. Uiteindelijk was ik zó boos omdat hij gewoon aan het pesten was dat ik flink op hem geschreeuwd heb, hem heel kort heb gepakt en zo heb laten lopen dat hij niet meer anders kon.
Daarna steeds weer wat afstand, hij heeft twee rondjes netjes gelopen en toen was het goed.

Ik moet soms echt even mezelf weer rustig krijgen, vooral omdat Andor andermans(paard of mens) emoties heel erg overpakt. Ben ik druk is hij dat ook, voel ik me niet lekker, ziek of moe, is hij ook heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:50

vivan schreef:
Ik was woest... Maar ik kon et niet op haar uitten :+

Ik liet haar in de wei, en toen sprintte ze weg, terwijl ik het halstertouw nog niet los had. Dus zij rukt het touw uit mijn handen waardoor ik een schuurwond kreeg, soort brandwond op mijn vinger. Dus zij was weg en ik was woest, alleen ik stond 100 m van haar vandaan _O- .



Maar dat doet ook echt belachelijk veel pijn := Heb het ook een keer gehad, te koppig om te longeren met handschoenen... :') Paard sprong weg een trok longeerlijn met een flinke snelheid door mijn hand heen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:54

Ik heb een land vol merrie's. Ja, ik ben wel eens helemaal uit mijn plaat gegaan.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:00

Toen ze me al gekke sprongen makend in de wei (omdat de shet ontsnapt was) bij het omdraaien en wegbokken een klap in mn zij gaf (ik liep in de wei en ze kwam steeds bij me staan). Toen was ik zo kwaad dat ik al schreeuwend en scheldend achter haar aan ging om haar terug te schoppen, oh wat was ik boos dat ze niet beter uit had gekeken. 5 minuten later werd ik met gillende sirenes in een ambulance afgevoerd :+