Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:50

Voor mijn pony was ik gaan kijken naar een verzorgster.
Niet omdat ik er niet genoeg tijd voor heb, of het niet kan. Maar gewoon omdat het kon. Paard is braaf, lief en fijn met ook jongere mensen. Waarom zou ik dan niet iemand die kans bieden die ik zelf ook heb gehad?

Op een advertentie hier op bokt gereageerd. En het leek hartstikke leuk, ze kon leuk rijden, kon leuk met mijn pony overweg. Hartstikke leuk!

En toen ik deze week een heel bot antwoord kreeg op een sms met de vraag of ze mee wilde gaan mennen ging er een belletje rinkelen...

En ja hoor, madame vindt dat er al genoeg mensen op mijn paard rijden en ik zal haar dus wel niet meer nodig hebben...
Sta je dan met je goeie gedrag.. Wil je iemand een kans bieden, wordt er nog arrogant gedaan ook..
En al die mensen die op 't goeie beestje rijden?? Ik zou het niet weten.. En dan nog zou ik er geen toestemming voor moeten vragen toch?

Als er nog iemand uit de omgeving breda op zoek is. Wieweet klikt het? :)
Al ga ik echt niet meer zoeken.. Dit was ervaring 3 die kansloos uitloopt.. De 1e kon niet rijden en zich niet aan afspraken houden, de 2e houdt van radiostiltes geloof ik, die moet ik na afspraak 1 nog altijd horen (2,5 jaar terug) en deze vindt dat ze maar in d'r upje op een verzorgpony moet.. zo jammer...

Morgen het kwaaie nieuws aan ponylief vertellen... Als ie maar niet in hongerstaking gaat ;)

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:52

:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+

BSSK
Berichten: 314
Geregistreerd: 21-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:54

Haha :P , ik heb zo het gevoel dat je paard zn eetlust daarmee niet zal overgaan :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:54

Heb nu gelukkig wel een leuke bijrijdster voor mn shets :) maar hiervoor... :')

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:55

quartel schreef:
:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+


_O-

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:56

Tja ik vind dat meisje wel erg brutaal, het is jouw paard en je bepaalt zelf wie erop rijd en hoeveel mensen, toch, sterker nog je hoeft die verzorgstertje niet eens toestemming voor te vragen.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:57

Oei dan heb je wel erge pech gehad denk ik.. :(:) Maja komt vanzelf wel iemand! :D

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 22:58

Bizzybijtje schreef:
Heb nu gelukkig wel een leuke bijrijdster voor mn shets :) maar hiervoor... :')

kun je haar klonen? :P Met garantie op behoud van eigenschappen dan he? ;)

Het is ook echt niet dat er niks mocht ofzo.. Alles mag van mij. Het was alleen op voorwaarde dat ik erbij was. Ik wil gewoonweg niet de verantwoording over iemand anders zijn kind op mijn dwarse gele fjordenbaal... :+

@ragdollcat; en buiten dat rijdt er verder niet eens iemand op :)) _O- buiten een stalgenootje die hem deze week heeft uitgestapt na het longeren :)) Omdat ze m'n zadel wilde voelen..

Naja, ik ben weer even genezen.. En toch zou ik graag een mini-me die kans willen geven :') Ik heb er zelf jarenlang zóveel plezier in gehad en zo van genoten dat het kon..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:59

quartel schreef:
:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+


Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 22:59

Nou zeg...arm paard....laat jij zoveel mensen op hem rijden dan?
Dalijk gaat ie nog stuk ~~}>

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

je mag de mijne wel eens lenen hoor.. Topmeid :D

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:00

[***] schreef:
quartel schreef:
:') verzorgers zijn er om JOU eengunst te verlenen hoor!!!!!!
Dat doen ze niet voor hun eigen plezier!!! :+


Als je het maar weet :+

Heb hier ook meegemaakt, leuke meid (11 jaar) uit de buurt gek op mijn pony, kon wat rijden dus ze mocht er wel eens op, beetje in de weide hobbelen, vonden ze beide wel ok (zij leuker dan de pony denk ik :+ ) en vroeg of dat vaker eens kon. Mij prima, de keer daarna vroeg haar moeder hoe het met betalen zat. Zeg ik heel serieus 'oh, maar jullie moeten mij niks betalen hoor, ik vind het prima zo'. Maar neen, ze bedoelde wat ik het meisje zou betalen .. voor het trainen van mijn pony ... Ik stond daar ook even van }:0 Achteraf bleek het wel een misverstand te zijn, maar ik had het toch even moeilijk moet ik zeggen :')



Zo ene heb ik ok meegemaakt.. Stond echt even dom te kijken..

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:01

@ [***]: haha, die is helemaal goed :D

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:04

Raar verhaal TS, maar er zijn nog veel gekkere dingen die je kan meemaken met verzorgsters.

Er was iemand die mijn paard wilde verzorgen en wilde er reiskostenvergoeding voor krijgen, want ze moest een kwartier met de bus reizen. Ik mocht het als baantje zien en haar ook nog eens per uur betalen.

Iemand die dacht dat ze als verzorgster zelf een hoefsmid mocht bellen, want die pony zag er volgens haar leuker uit op ijzers.

Iemand die dacht dat verzorgen ook inhoud dat het paard maar 6 kg biks op een dag moest hebben, want zij reed hem nu.

En uiteraard de veelvoorkomende verzorgster die met slecht weer gewoon niet op kwam dagen. Want dan werd ze nat of vies :P

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:06

oh, wat erg allemaal zeg :')
Ik heb geboft met mijn verzorgster toen ik mijn merrie nog had.
Maar mijn huidige ruin deel ik of met haar of met niemand, helaas heeft zij geen tijd meer

tietse438
Berichten: 398
Geregistreerd: 15-11-09
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:08

nou ja dit had ik ook de eerste kwam kijken en wou komen helpen maar nooit wat van gehoord de 2de had ik gezegd hou wel van mensen die afspraak na komen en nee zo ben ik niet nou ze heb me mooi laten barste voor een keuring gelukkig kende ik nog meer mensen die wel een keer willen helpen dat was me geluk

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:10

Als je me 5 euro per uur geeft wil ik wel op je pony rijden hoor <<)

Nee, even zonder gekheid..
Ik kan jullie in beide gevallen begrijpen.
Als je een verzorgpony hebt heb je stiekem toch wel een beetje de hoop dat er naast jou en de eigenaar/eigenaresse niemand op rijdt..
Aan de andere kant, het is jouw pony, jij hebt er zeggenschap over..
Als ik jou was zou ik -in het geval van het toch nog zoeken naar een nieuwe verzorgster- duidelijk aangeven dat je dit niet doet omdat je geen tijd hebt, maar omdat je mensen graag de kans geeft om verder te leren na(ast) de manegelessen. :)

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:10

Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).

Suzan_v_h

Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:11

Dit is wel erg raar. :| Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

Mag ik vragen waar je pony staat? Ik woon in de buurt van Breda, en als het nou niet te ver is, kan ik het overwegen. PB staat open ! :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:12

PussInBoots schreef:
Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).


:= Mooi he? _O-

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:12

Nou inderdaad zeg, wat een tutje dan..
Gelukkig had ik een topbijrijdster/verzorgster, ik zou dr overal aanraden.
Zo zachtaardig en geduldig, kwam door weer en wind. Die zie je niet overal.

Vervelend TS, gelukkig zijn er nog zat anderen die je gelukkig kunt maken!

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:12

HorseTopShop schreef:
PussInBoots schreef:
Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).


:= Mooi he? _O-


Stiekum wel ja }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:13

PussInBoots schreef:
Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).


:oo Jij bent stout!

:')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:13

achja en als jonge meisjes nou alleen zo waren... nee ik had een bijrijder van begin 30. na goed 6 x te zijn geweest en 1 x les te hebben gehad gin ze 'ineens' 4 weken op vakantie....nooit meer wat van gehoord.
zeg dan gewoon eerlijk dat je haar te moeilijk vind en liever een paard hebt waar alle knopjes al opzitten

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 23:14

[***] schreef:
PussInBoots schreef:
Of een verzorgster die écht wel met mijn paard naar buiten kon: "Hij moet maar luisteren!". Ja, dat klopt, maar als hij dat nou gewoon niet doet? Na drie keer proberen te overtuigen haar laten gaan, ze kwam toch niet bij een openbare weg in de buurt en ik ben maar bij de brug gaan staan wachten. Die gebroken neus had ik haar écht niet toegewenst, maar ik kon het niet laten te gniffelen toen paardlief na 10 minuten mijn kant op kwam draven...alleen. (Wel nadat ik mij er van had overtuigd dat bijrijdster niet al te ernstig gewond was, zo erg ben ik nu ook weer niet!).


:oo Jij bent stout!

:')


Nee, ik ken mijn paard! :D