Intocht sinterklaas.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:53

Beau_Myrthe schreef:
Ik moet zeggen dat dat prijskaartje echt wonderen deed! Wij hadden gisteravond met de intocht snel even z'n prijskaartje eraan gemaakt. Echt iedereen begon er over dat dat de staf uit de feestwinkel was :)

Haha, geniaal!

Mijn ouders deden dat vroeger ook. Als er dan op tv was geweest dat de boot in een storm terecht was gekomen en er pakjes overboord waren geslagen, dan kregen we een aantal natte pakjes met een sorry-gedicht erbij. (Natuurlijk wel zo gedaan dat de inhoud niet nat was).

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:55

Ik mis Bram ook wel als Sinterklaas. Vooral zijn interactie met Eric van Muiswinkel (hoofdpiet) vond ik echt geniaal. Die 2 waren zo op elkaar ingespeeld!
Overigens las ik net ergens in het topic dat Aart Staartjes ook Sinterklaas is geweest? Volgens mij klopt dat niet. Bram doet het al vanaf 1985 ofzo. Aart Staartjes was wel lange tijd reporter in het sinterklaas journaal :j

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:58

LindyH schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Ik moet zeggen dat dat prijskaartje echt wonderen deed! Wij hadden gisteravond met de intocht snel even z'n prijskaartje eraan gemaakt. Echt iedereen begon er over dat dat de staf uit de feestwinkel was :)

Haha, geniaal!

Mijn ouders deden dat vroeger ook. Als er dan op tv was geweest dat de boot in een storm terecht was gekomen en er pakjes overboord waren geslagen, dan kregen we een aantal natte pakjes met een sorry-gedicht erbij. (Natuurlijk wel zo gedaan dat de inhoud niet nat was).


Heerlijk toch! Vind het altijd zo leuk om te zien dat kinderen alles onthouden uit de club van sinterklaas en het sinterklaasjournaal. We krijgen ook vraag vragen waarvan je denk 'had ik maar even sinterklaasjournaal vaker gekeken!'.

Anoniem

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:08

Ik vond Bram altijd zo leuk omdat ie zo heerlijk sarcastisch was.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:21

naomi_g1998 schreef:
Anoli schreef:
Intocht gemist, omdat we naar de intratuin waren :')
Normaal kijk ik de intocht ook niet omdat ik dan zelf zwarte piet speel, maar gister helemaal vergeten op te nemen :oo

Jammer want ik denk er nu pas aan en dus ook de herhaling gemist -O-
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1379180 :D

dank je :)

Laptopmuis schreef:
Denk als paard een eerste keer meedoet aan zo'n intocht dat het allemaal nog wat eng is. Opeens zwarte mensen die naast je huppelen.
Als die bij die optredens stil moet staan was die vooral erg nerveus.

sommige dieren kunnen er goed tegen idd en vinden het hooguit wat eng, maar dat het moeilijk is om een goede betrouwbare amerigo te vinden heb ik zelf meegemaakt:
Ik heb 5 jaar zwarte piet gespeeld bij de intocht in mijn stad, en ik geloof 2 jaar geleden hadden we een nieuw paard nadat de vorige "amerigo" plots een maand van te voren was overleden. Dit nieuwe paard was gewoon levensgevaarlijk, steigeren en bokken terwijl de sint er nog niet eens op zat. Dier heeft tot 3x toe rakelings langs de rij met kinderen uitgeslagen met zn achterbenen en nóg werd het dier niet weggehaald uit de drukte. Ik vond het onverantwoord en heb doodsangsten uitgestaan om alle kinderen langs de kant van de weg. Ik heb daarna ook de organisatie verteld hoe gevaarlijk dit was. En gelukkig vond de organisatie dat ook want het jaar daarop ging sint in een koets.

(beetje banketstaaf was wel dat afgelopen jaar amerigo werd gebracht in een trailer met daarop "huisdierencrematorium kolleweidehof" :') ) De trailer bleef ook gewoon staan waar iedereen het kon zien :oo

sallandval
Berichten: 6056
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 17:52

sans6 schreef:
Ik mis Bram ook wel als Sinterklaas. Vooral zijn interactie met Eric van Muiswinkel (hoofdpiet) vond ik echt geniaal. Die 2 waren zo op elkaar ingespeeld!
Overigens las ik net ergens in het topic dat Aart Staartjes ook Sinterklaas is geweest? Volgens mij klopt dat niet. Bram doet het al vanaf 1985 ofzo. Aart Staartjes was wel lange tijd reporter in het sinterklaas journaal :j


Volgens mij zei niemand dat hij Sint is geweest hoor; maar ik mis hem wel als reporter!!!

Overigens bestaat de club nu inderdaad uit cabaretiers, 'vroegah' was het een clubje acteurs (medisch centrum west, GTST). Wel gek dat 'Ludo' vanwege zijn rol in GTST gestopt is? Ik kan het me bijna niet voorstellen want hij zat al jaren in GTST :j .

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:27

Erik Vogel was eerst hoofdpiet en kwam later pas als Ludo in GTST :)
Hij is het overigens maar een paar keer geweest.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:10

Ships sinterklaasjournaal gemist ;(

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:12

Vjestagirl schreef:
Een luisterpiet die aan schoorstenen luistert om alle geheimen te weten te komen. Die heet vast Barack...

Ik zie nu net in de herhaling van het Sinterklaasjournaal dat Jeroen op een gegeven moment tegen de luisterpiet zegt: "Maar dat betekent dat wij in Nederland altijd afgeluisterd worden!?"

:D

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:14

LindyH schreef:
Vjestagirl schreef:
Een luisterpiet die aan schoorstenen luistert om alle geheimen te weten te komen. Die heet vast Barack...

Ik zie nu net in de herhaling van het Sinterklaasjournaal dat Jeroen op een gegeven moment tegen de luisterpiet zegt: "Maar dat betekent dat wij in Nederland altijd afgeluisterd worden!?"

:D

Viel mij ook al op haha *\o/*

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:14

Leuk he die dubbelzinnige dingen !!!!

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:44

LindyH schreef:
Vjestagirl schreef:
Een luisterpiet die aan schoorstenen luistert om alle geheimen te weten te komen. Die heet vast Barack...

Ik zie nu net in de herhaling van het Sinterklaasjournaal dat Jeroen op een gegeven moment tegen de luisterpiet zegt: "Maar dat betekent dat wij in Nederland altijd afgeluisterd worden!?"

:D

Haha, daar moest ik idd zelf ook om lachen! :D

Paardje_2009

Berichten: 430
Geregistreerd: 16-09-13
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:47

naomi_g1998 schreef:
Ik ben benieuwd wie dat zwarte paard is bij het pietenhuis :') (Of dat heb ik gemist bij het sinterklaasjournaal)

Weet iemand trouwens of het elk jaar de zelfde amerigo (ameriko?) is?

En ja ik ben 15, maar ik vind het gewoon leuk om te kijken én ik heb nog een zusje die er in gelooft dus ik moet wel.


Ik heb dan een buurmeisje van 6. Vorig jaar was er met stoepkrijt merel ❤ piet getekend zij helemaal blij en ik moest mee kijken en mee naar sinterklaas en het sinterklaasjournaal geniaal. Nadeel voor haar is dat ze een groep overslaat groep 3 en en ze dus 1 jaar in groep 5 zit en 1 jaar eerder achter het "geheim" komt.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:28

Als ze zo slim is dat ze een klas over mag slaan, dan komt ze er toch wel snel achter.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 12:31

Maar dat word toch niet op school verteld?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:13

Bij ons wordt vanaf groep 5 niet meer meegedaan met het gewone sintgebeuren, maar beginnen de surprises. Het wordt niet verteld (dat is aan de ouders), maar alle kinderen weten het dan wel, en vertellen het aan elkaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:17

Wel jammer dat er niet zoveel 'vrouwtjespieten' zijn bij het sinterklaasjournaal. Ik krijg er een beetje het smurfin idee bij :+ :D

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Intocht sinterklaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:19

Ja, een voor allen...

Lotte_Wessel

Berichten: 3587
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:48

moet zeggen, in groep 5 begonnen wij ook met surprises maar geloofde ik nog wel. Mijn moeder/ouders zeiden dat ik sinterklaas een handje hielp aangezien hij het erg druk had en dus was er gevraagd aan ons of wij hem wilde helpen. Ik moet zeggen, voelde me zeer vereerd! :o