Advies word niet gewaardeerd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Advies word niet gewaardeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 21:58

Sorry hoor dat ik het even van me afschrijf op bokt.
maar wat me nu weer is overkomen, soms denk ik maar ik moet gewoon naïef zijn en spullen die sowieso niet op diegene zn pony past maar verkopen want dit slaat alles!

Zal even vanaf het begin beginnen,
ik heb een zadel te koop, vrij breed wintec zoveel inch al die blabla eromheen.
krijg ik via fb een bericht met iemand die wel interesse heeft.
nouja, wist niet wat inch betekende, dus ik ging ervanuit eerste paardje.
dus dan is alles vrij nieuw.
ik wist vrijwel zeker dat mijn zadel dus ook niet op dat paardje ging passen, dus ik ben hier ook verder niet op ingegaan zo ben ik niet, iets slijten waarvan je weet dat het niet past.
haar dus geadviseerd naar een zadelmaker te gaan, die heeft ook vaak tweedehandszadels voor weinig en dan weet je zeker dat ie goed ligt (vooral aangezien het paardje pas over een paar weekjes kwam)
Nou als antwoord kreeg ik 'Ik me er maar niet zo mee moest bemoeien want dat kwam echt wel goed en als zij kon zien dat het goed lag lag het ook goed'
Hoe goedgezind ik ook ben, nog even gewaarschuwd dat het echt niet prettig is om hierdoor een paard met rugproblemen te krijgen ( zelf een merrie gehad met rugproblemen) en dat ze maar beter een zadelmaker kon laten komen, scheelt je een hoop ellende!
toen was het ik moest niet zo doorzagen.
ik werd dus eigenlijk letterlijk afgekraakt door dr ( ze zal ook vast wel stuk jonger zijn, kreeg nogal een pennyachtig idee erachter)
hierna heeft ze me geblokt want ze kon mn advies niet waarderen.

altijd fijn advies geven aan je medepaarden'vrienden'

zo pf, brand los.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:04

Klinkt heel hard, maar goed advies geven levert in 9 van de 10 gevallen ruzie op :')

Ik doe het niet meer... Ik let op mijn paard, mijn spullen... Komt iemand met advies aan, dan vraag ik de gedachte erachter en hoe en wat.... Dan denk ik er zelf over na en zoek ik extra informatie. Niet stom bedoeld, maar veel mensen hebben andere verschillende manieren en ik wil er liever eerst zeker van zijn voordat... ;)

Bij de verkoop van spullen --> veel plezier :') Niet mijn probleem! (Ja, zou het liever zo ook niet altijd zien, maar mensen zoeken het zelf maar uit ;))

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:06

Wat brutaal zeg! Maar achja, als hun paard later rugklachten krijgt zullen ze nog wel aan je terugdenken!
Dat gevoel van niet-gewaardeerd advies ken ik. Zo heb ik een meisje op fb met een shet. Nu kan ze die shet op commando laten steigeren terwijl ze erop zit, maar wanneer ze dit deed trok ze steeds keihard in de mond van haar pony (ze had verschillende foto's ervan). Ik reageerde dus even op zo'n foto dat wanneer een paard steigert je je handen best naar voor doet, want als je als een gek gaat trekken kan het paard terug achterom slaan. Toen werd ik ook door haar, en haar k*tvriendinnetjes afgekraakt dat "ze echt wel weet waar ze mee bezig is, en ik me niet moet bemoeien".
Pft, zo mensen zijn hopeloze gevallen :')

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:09

Ik vind het juist heel netjes van je dat je even meld dat dat niet gaat passen. Veel mensen zouden het gewoon verkopen ongeacht wat de gevolgen ervan zijn voor anderen.

Dit soort mensen zou ik gewoon lekker negeren. Ze kan je moeilijk dwingen het zadel aan haar te verkopen :+

Baileysdream

Re: Advies word niet gewaardeerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 22:15

Ja, daarom vond ik het al zo belachelijk dat ze me zo aanviel! daarom kreeg ik al een penny idee, zo'n geval van ik weet alles en niemand weet het beter, bleh.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:16

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 22:17

nee dit is al een vrij oude, heeft altijd op een erg breed paard gelegen, en om nou botweg het zadel te verkopen en er dan bij te bedenken dat het paardje rugproblemen ervan kan krijgen, doe ik niet.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:21

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het super vindt dat je (goed) advies geeft, en je mensen niet wil bedriegen.

Ach, trek je je hier maar niet te veel van aan. Jij hebt je best gedaan, en het is ook absoluut goed wat je deed. Helaas kunnen sommige mensen het niet zo goed waarderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:22

Wauw, dat advies siert je!!

Ik geef eerlijk toe, ik had m'n zadel verkocht aan d'r.
Verkocht is verkocht, strikje erom en klaar :+

En verder, niks van aantrekken meis!
Lekker naast je neerleggen, jij hebt het goed gedaan en haar keuze dat ze er niets mee doet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:24

listiglistje schreef:
Ik dacht dat de boommaat altijd aan te passen was bij een Wintec dmv verwisselbare bomen :P

http://sport.infonu.nl/diversen/67139-z ... intec.html

Ook al heb je een zadel met verwisselbare boom, de rest van de pasvorm moet ook bij je paard passen.
Heb ene bates caprili (verw. bare boom) voor mijn fjord, maar wat voor boom je daar ook in doet, die gaat echt niet op
mijn andere paard passen.
Andersom kan wel, die van mijn andere paard past wel op mijn fjord :') ( niet perfect, maar goed genoeg, andersom dus
volkomen onmogelijk)

Dus naast inch maat voor de ruiter (en eventueel ruglengte van het paard, merk afhankelijk) heb je de breedte van een zadel
en de pasvorm.

En ja, advies wordt vaak niet gewaardeerd.
Wel heel netjes dat je eerlijk hebt gezegd dat het niet paste, jammer dat ze dat niet geaccepteerd heeft.
Ze had ook kunnen bedenken dat jij als verkoper er toch ook belang bij hebt dat het zadel snel weg is en je
dus wel heel eerlijk moet zijn als je adviseert het niet te kopen.

Hier laatste 2 stalgenoten, de ene wou verkopen de andere kopen, heb maar heel wijs gezegd dat ze er dan een zadelpasser
naar moest laten kijken. (lag niet goed genoeg volgens mij (maar wie ben ik? geen zadel passer.), maar wou me daar niet aan branden :Y) )

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:14

listiglistje schreef:
Ik dacht dat de boommaat altijd aan te passen was bij een Wintec dmv verwisselbare bomen :P

http://sport.infonu.nl/diversen/67139-z ... intec.html

Als een zadel een verwisselbare boom heeft, is in principe alleen het voorste deel van de boom te wisselen:
http://www.horseshopinternational.nl/me ... 2091_1.jpg

Maar de gehele boom ziet er zo uit:
http://www.massimo-der-sattel.de/images/04-01.jpg

Kan dus goed zijn dat alleen het voorste deel van je zadel genoeg ruimte heeft, terwijl het zadel eigenlijk op andere plekken nog wel op de wervels duwt of juist veel te groot is.

Ik vind het heel netjes dat je erbij zei dat het zadel niet ging passen. Voor de rest lekker laten zeuren denk ik dan, ze komt er vanzelf wel achter, helaas voor d'r pony.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:24

Heeft des betreffende persoon gevraagd om jouw advies? Wat ik uit jouw verhaal haal, niet. Dan 'snap' ik het ergens, wel. Ondanks t goed bedoeld van jouw kant.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:54

Annekeee schreef:
Heeft des betreffende persoon gevraagd om jouw advies? Wat ik uit jouw verhaal haal, niet. Dan 'snap' ik het ergens, wel. Ondanks t goed bedoeld van jouw kant.
als dit persoon zelfs nog niet weet wat inch is en wat het inhoudt, en dan voor haar paard direct een zadel wilt aanschaffen op 'gevoel' dan adviseer ik dit toch wel even ivm gezondheid van het paard. wat ze er zelf mee doet maakt me niet uit.
want anders kan je ook weer krijgen stel het paard krijgt rugklachten dat ze begint had je me niet kunnen waarschuwen?!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:56

Ik begrijp jou helemaal!!!!!!! Absoluut, zo zou ik ook zijn! Belang van het paard voor op! Máár als zij niet om advies gevraagd heeft, zit er een kans is dat ze het niet waardeert. Wat in dit geval ook het geval is...

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 23:57

Annekeee schreef:
Ik begrijp jou helemaal!!!!!!! Absoluut, zo zou ik ook zijn! Belang van het paard voor op! Máár als zij niet om advies gevraagd heeft, zit er een kans is dat ze het niet waardeert. Wat in dit geval ook het geval is...

Ja klopt daarom zei ik ook al doe ermee wat je wilt, vind het zelf wel erg sneu voor het dier als het nu al zo gaat.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:12

Nou... t kan nog beter:')... ik had n vaquerozadel te koop... vrouwtje die op reageerde ( uit Oostenrijk). Wekenlang gemaild, had die zadel centimeter gewijs op opgemeten, ingetekent, enz, enz.... Zij had n goede vriendin die he-le-maal in de PRE's zat... die heeft haar geadviseerd om te kopen.... dus dat dat hele spulletje die kant op plus n hoofdstel en extra deken (omdat ik dat toen passend aangeschaft heb) gewoon voor niets als kadootje... Kreeg ik n half jaar later n email. .. of ik aub de zadel weer wil ophalen ( uit Oostenrijk!!!) en het geld retourneren.... want het paste niet op nieuw aangeschafte paard.... mevrouw had dus eerst n zadel gekocht en hierna n paard :-) :-)
Hoe je het doet... is toch altijd verkeerd... precisie of advies wordt weinig in dank afgenomen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:26

Ligt het misschien niet een beetje hoe je t gebracht heb?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:36

Dat klinkt niet heel aardig nee :=

Máár, we horen dit verhaal nu van 1 kant. Ik weet natuurlijk dus niet hoe het precies gegaan is, maar ik vind het ook altijd heel irritant om advies te krijgen en diegene er over doorzeurt. Al helemaal als ik t zelf allemaal nog moet uitzoeken (heb nml een eigen manier van aanpak, hoeft iemand anders me niet te gaan vertellen hoe ik t moet doen), dus aan de andere kant snap ik t ook wel weer een beetje :j
Maar nogmaals, ik weet niet hoe t gegaan is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 01:03

Toen ik de titel las dacht ik... "joh..."

Paardenmensen hebben allemaal hart voor hun dier, ze doen het met de beste intenties. Dan kan het pijnlijk zijn als iemand anders vind dat je niet goed genoeg je best doet.

Ik ben ook zo iemand die nooit z'n mond kan houden. :o
Ben altijd bij de paarden heel bewust bezig met wat ik doe en waarom.

Kan me best ergeren dan, als mensen vrolijk knoflook in hun paard lopen te proppen en het aan iedereen aanraden, terwijl allang wetenschappelijk bewezen is dat dat spul (in grote hoeveelheden) niet goed is voor je paard. Over kleine hoeveelheden is nog niet veel bekend, maar er is ook niet bewezen dat het werkt, dus persoonlijk neem ik dan het risico liever niet. Het is gewoon weer iets nieuws voor de ruitersportzaak om geld mee te verdienen.

Meestal houd ik het in dat soort gevallen niet en leg ik netjes het wetenschap verhaal uit.
En dan heb ik het weer verpest, vervelende eigenschap.. :o

Of een moeder die haar kind op een shet hier op stal wilde laten rijden. Doet ze wel vaker, eigenaar vind het goed. Kids van mijn vriend zijn even groot, de jongste iets kleiner nog.
Had ze zijn kinderen ook gezegd ja leuk, komen jullie ook lekker rijden. Kon ik dat fijn terug gaan draaien, want die zijn veel te groot voor shetlanders. Dat was ook even pijnlijk, want ik moest het ook aan die kids uitleggen.
Iedereen moet zelf weten wat 'ie doet, maar ga dan niet die kinderen enthousiast maken onder het mom van de pony kan het wel hebben en de eigenaar vind het toch goed.
Bovendien heb ik een paard staan waar ze nog veel leuker op kunnen rijden dan op zo'n eigenwijs ding.
Vond het een vervelend momentje, want ik wou niet oordelen over haar acties, maar doordat de kids even groot zijn deed ik dat indirect toch...

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 05:03

Sammie schreef:
Ligt het misschien niet een beetje hoe je t gebracht heb?

Nee totaal niet, zoals ik al vertelde in me verhaal was het nogal pennyachtig en vond zij dat ze alles harstikke goed wist en ik dr de ballen geen verstand van had om grof te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:39

LZP -> PP