Eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

femke307

Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 22:00

Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een eigen paard.Wat ik zoek in een paard is een lief karakter, maar ook een paard waarmee ik verder wil komen in de sport. Ik zit te twijfelen of ik verder wil ik spring of dressuur. Ik vind het namelijk allebei leuk, ook heb ik mijn eerste crossles gehad en dat vond ik echt geweldig! Nu vraag ik mij af wat een sport paard waarmee ik verder kan komen in het springen of de dressuur ( of allebei ) kost. Ik snap dat dat best wel verschillend is. Maar ik wou het toch even vragen! Zodat ik ongeveer weet van hoe en wat. Ik heb al wel op wat sites rondgekeken maar ik denk dat ik het hier het beste kan vragen :)

TsarinaZ

Re: Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:03

zoals je al zegt is dat echt heel verschillend hoor!
mijn merrie is bv een zangersheide dus een echt sportpaard zeker voor de sport ze heeft ouders
die internationaal jumping doen en overgrootouders die in de olympische spelen stonden!
maar ik heb haar kunnen kopen voor 1000 euro! terwijl ze gemakkelijk voor 7000 euro verkocht kon worden. gewoon geluk hebben denk ik zo
maar normaal beginnen de goede paardjes vanaf 2500 euro..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:09

TAO -> PP

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:33

5000 euro en hoger voor een leuk sportpaard.
Wil je een paard wat ook al redelijk op niveau heeft gelopen -> 15.000+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:27

Erg hoge bedragen worden hier genoemd.
Ik reed een KWPN met springtalent. Nooit uitgebracht op wedstrijd maar wel goed getraind etc.
Dat paard is feitelijk gezien niet meer dan 1500 euro waard.
Maar kan zowel dressuur als crossen/springen. daar kom je echt n heel eind mee als je wedstrijd gaat rijden.
Als je echt n springgefokt sportpaard wilt ga je nderdaad meer betalen, maar dat paard was ook springgefokt alleen gewoon niet bedoeld voor wedstirjden.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:29

Het ligt aan een aantal factoren natuurlijk he. Zoals ras, leeftijd, geslacht, afstamming, eventuele predikaten, noem allemaal maar op.

Dus wat zoek je precies TS?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:36

Matheno schreef:
5000 euro en hoger voor een leuk sportpaard.
Wil je een paard wat ook al redelijk op niveau heeft gelopen -> 15.000+

Làng geleden misschien.....de prijzen zijn gezakt....een enkeling zal zoveel geld nog wel eens opbrengen.
Check sites, en je zal zien.....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:54

dandir schreef:
Làng geleden misschien.....de prijzen zijn gezakt....een enkeling zal zoveel geld nog wel eens opbrengen.

Ik heb dat geld er pas geleden nog voor neergelegd. Als je echt een paard met potentie zoekt dan zit je toch wel in die prijsklasses hoor.

AnjaClaudia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:59

er zijn genoeg leuke en goede paarden te koop beneden de 5000 euro, natuurlijk zijn dr ook duurdere maar het hoeft echt geen probleem te zijn om in een normale prijsklasse te zitten (2000-4000).
een paard is niet alleen goed als het al op hoog niveau heeft gelopen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:01

Ik wou net zeggen, de markt van de sportpaarden is toch nog redelijk goed hoor.
Hoeft niet persé 5000 te kosten maar vaak betaal je het wel voor een jong paard , met veel uitstraling en potentie en goede afstamming

TS
Als ik jou was zou ik gaan voor een allround sportpaard eentje met een nuchter karakter. Ik zou persoonlijk een wat ouder paard nemen die al wat ervaring heeft in de dressuur en springsport. Soms hoeven zulke dieren niet eens heel oud te zijn. Het ligt eraan hoe jong je hem wilt hebben natuurlijk. Een leuk allround paard waar je ook best nog mee in de sport kan komen kost zo'n 2500+- euro. Ik had toen geluk want voor mijn merrie moest ik 1000 euro betalen (wel excl. spullen)
Over het algemeen vind ik een ruin ook wat meegaander dan een merrie maargoed dat is eigen ervaring. :9

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:52

Matheno schreef:
dandir schreef:

Ik heb dat geld er pas geleden nog voor neergelegd. Als je echt een paard met potentie zoekt dan zit je toch wel in die prijsklasses hoor.

Ik ben het met Matheno eens, tegenwoordig zijn de prijzen wel gezakt maar voornamelijk van de lagere prijsklasses. En daar vind ik ook lager dan €5000,- onder vallen.

Marloes1_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:08

Hallo !
Ik ga binnen kort een paard kopen van 23 jaar heel leuk het is een kwpn
Maar ze is al 23 wat zij de medische klachten van de kwpn als wat ouder word

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:58

de rug is wat doorgezakter, vaak zijn ze niet zo soepel meer (atrose)
ze hebben moeite met op gewicht blijven in bv. de winter