Ze was zo aardig om een briefje achter te laten of ik ook nog wou rijden op dat zadel

Sinds mijn hernia heb ik het idee dat ik op mijn westernzadel toch niet zo lekker meer zit . Toch nog een te gedwongen houding. Ik heb na het rijden ook wel weer last van de hernia

Dus vanmiddag Felix gezadelt en ik heb zo even een half uurtje rondgehobbelt. Ik had al een mini ervaring met een Torsion dus was al een beetje bekent met de zit.
Nu zaten er wel western fenders aan en westernbeugels. Bij de Torsion toen niet en toen had ik echt van die wiebel benen. Nu niet.
Het is voor mij denk ik wel een geschikt zadel. Ik heb eindelijk eens een paar rondjes kunnen galoperen

Aan Felix kon ik weinig merken behalve dan dat ie na al die maanden stilstaan weer goed scheef is

Ik heb op dit moment ook nog geen hernia klachten, even duimen nog dat het nu zo blijft. Kan door het zadel komen of er is gewoon weer meer genezing geweest de laatste week.
Er waren wel 2 puntjes waar we wat opmerkingen over hadden.
* het sjabrak leek wel aan de kleine kant, er zaten lusjes aan het sjabrak en de voorste konden wel vast maar de achterste niet. Misschien lag het iets te ver naar voren het stak aan de voorkant ong 3cm onder het zadel vandaan.

Ik reed vandaag met mijn bergschoenen, met westernlaarzen lijkt me het niet zo lekker rijden omdat je benen meer in contact liggen dan wanneer je op een westernzadel zit.
Maar mocht ik over gaan op zo'n zadel dan neem ik er endurance beugels bij.

het zadel zag er verder prima uit en ik denk dat je als koper een goede zet doet en er jaren plezier van zal hebben.