Wereldrecord, welke organisatie wil mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Motje11

Wereldrecord, welke organisatie wil mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 00:33

Ik wil graag een wereldrecord vestigen voor de hoogste sprong op een paard zonder optoming.
Nu ben ik op zoek naar een evenement of organisatie die me hierbij wil helpen.
Dit idee voldoet aan de eisen voor een nieuw record, die vind je hier: http://www.guinnessworldrecords.com/set ... -a-record/

Ik heb het al een stuk verder uitgedacht, daar kunnen we het verder over hebben als er interesse is. :)

Hieronder een foto ter illustratie. Meestal gebruik ik een halsriem, maar voor de recordpoging wil ik die ook weglaten zodat het helemaal tuigloos is.
Afbeelding

Welke organisatie vindt dit een leuk idee voor jullie evenement en wil me helpen dit voor elkaar te krijgen?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:35

Stoer! Zet m op!

Anoniem

Re: Wereldrecord, welke organisatie wil mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:38

Leuk, hoe hoog was je dan van plan om te gaan springen?
Eerste video die in mijn hoofd schoot was nl. deze http://www.youtube.com/watch?v=0jBjg717TJc en die springt toch wel aardig hoog :') Maar goed dat is natuurlijk geen officieel record :))

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:44

Misschien dat je een mailtje kan doen naar Jumping Amsterdam? Misschien willen ze wel tijd vrijmaken voor deze speciale gelegenheid?

Dit zou wel het ultieme "podium" zijn natuurlijk!

Wie niet waagt, die niet wint :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 00:47

Goed idee, als je daadwerkelijk een aanzienlijke hoogte springt (misschien een soort puissance ervan maken?) zullen ze daar in Amsterdam toch wel oren naar hebben?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 00:53

Dank je, zodiacje. Ik ben benieuwd!

Bizzybijtje, zo hoog als zij springt in de video heb ik nog nooit gedaan (maar ook nog nooit geprobeerd ;) )
Ik verwacht rond de 1.30 m te springen, misschien wel iets meer. Er zijn niet veel mensen op de wereld die hoog springen zonder zadel en hoofdstel, maar er zijn er natuurlijk wel meer. Het maakt mij niet uit als het weer gebroken wordt. Dan hebben we toch met z'n allen plezier gehad. :D

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:23

Hmmm, ik sprong met gemak 1,30 met onze (kleine) Haflinger zonder optoming. Zelf nog een stuk hoger. En ik ken iemand die (danwel met halsring) 1,80 heeft gesprongen met haar paard. Denk dat je voor een record toch wat hoger moet gaan.
Of hij wordt inderdaad zo verbroken :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:26

Zolang het niet officieel is, is het geen record natuurlijk. En als het verbroken wordt dan is dat toch zo? Je oorkonde en medaille mag je houden.

Ts, hoop dat je een organisatie vindt. Leuk idee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:00

Ik denk dat je met 1.30 niet aan het wereldrecord gaat komen..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:03

Ayasha schreef:
Ik denk dat je met 1.30 niet aan het wereldrecord gaat komen..

Er is nog geen record voor optomingloos hoogtespringen.

Al zal ze 10 cm springen, dan is het nog een record

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:04

Dan kan je dus net zo goed balkjes leggen. :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:06

Ayasha schreef:

Ja, dat zou kunnen :D

Een recordpoging moet hieraan voldoen:

Citaat:
-Measurable (all records must be defined as the fastest, longest, tallest, shortest, largest, heaviest, oldest or most)
- Based on a single variable (we would only recognise the fastest car OR the longest journey - but never the longest journey in the fastest car)
- Verifiable (can you prove it?)
- Breakable (all our records must be open to being challenged by a greater achievement)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:39

Kitty1985 schreef:
Ayasha schreef:

Ja, dat zou kunnen :D

Een recordpoging moet hieraan voldoen:

Citaat:
-Measurable (all records must be defined as the fastest, longest, tallest, shortest, largest, heaviest, oldest or most)
- Based on a single variable (we would only recognise the fastest car OR the longest journey - but never the longest journey in the fastest car)
- Verifiable (can you prove it?)
- Breakable (all our records must be open to being challenged by a greater achievement)

Maar dan voldoet het toch niet aan de eisen? Gezien de tweede eis.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:30

Ìk denk het wel.

Er is een wereldrecord snelste 100 meter hordelopen. Maar er is ook een wereldrecord snelste 100 meter hordelopen op flippers :+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:47

Waarom zou je het niet kunnen bewijzen Bizzybijtje?
Vroeger ging dat dmv notaris oid, tegenwoordig kun je beelden veel makkelijker vastleggen.

Wij hebben begin april groot concours op de manege met vast ook dit jaar weer een showavond. Is in Tolbert dus wel een stukje rijden vanuit Gelderland, maar als je interesse hebt kan ik het eens voor je vragen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:06

Er gaat een filmpje op Facebook rond van een recordsprong van 2,12 meter!!
Zonder zadel. Wel met hoofdstel. Echt bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:11

gomir schreef:
Waarom zou je het niet kunnen bewijzen Bizzybijtje?
Vroeger ging dat dmv notaris oid, tegenwoordig kun je beelden veel makkelijker vastleggen.

Wij hebben begin april groot concours op de manege met vast ook dit jaar weer een showavond. Is in Tolbert dus wel een stukje rijden vanuit Gelderland, maar als je interesse hebt kan ik het eens voor je vragen.

Eh waar zeg ik dan precies dat ze het niet zou kunnen bewijzen :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:17

Die video schoot inderdaad ook gelijk door mijn hoofd, maar inderdaad; een record is een record. :j
Zou wel erg stoer zijn!! :))

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:19

Ik denk dat je gewoon kan schrijven naar Guinness World Records en dan sturen zijn iemand om het te komen controleren. Zoek even zo'n boek, er staat in de eerste pagina's uitgelegd hoe je een record kan breken of een nieuw record kan vestigen :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:03

Oh stoer !! Hopen dat t gaat lukken !

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:07

Ik heb me voor mijn stage verdiept in het verbreken van een record. Het was voor een televisie maatschappij, dus beeldmateriaal zat. We hadden ook een notaris, en alles officieel opgestuurd. Ondanks dat het bijna een jaar geleden is geweest, nog niks gehoord van Guinness.... :n
Ik denk dat als je het echt goed wilt doen, dat je dan een official van Guinness moet uitnodigen, wat al snel €1500 was dacht ik...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:11

Je kan het wel filmen, maar er zal toch iemand langs moeten komen om te meten. Er is zoveel mogelijk qua trucage.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 16:15

Ik heb een boek van QWR uit 2010, kan wel even telefoonnummer/info opzoeken voor je?

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 18:11

Zo is het, Iris82en Kitty1985, zolang er nog geen record staat is elke gevestigde hoogte een record. En dat er ooit iemand thuis al een keer hoger heeft gesprongen maakt niet uit, het gaat erom dat je op dat moment met de officials erbij enzovoort, je prestatie levert.

Ik ben misschien een beetje bescheiden geweest, maar ik wil hier geen grootspraak doen die ik uiteindelijk niet waar kan maken. :o Ik ben nou eenmaal geen opschepper. :n 1.30 m hebben we al eens gedaan. Met de halsriem om weliswaar, maar zonder deze te gebruiken. Daarom denk ik dat het reëel is dat we deze hoogte zullen halen. Hoger heb ik ook nog nooit geprobeerd. Normaalgesproken hebben we voor we gaan springen al een dressuurdemonstratie achter de rug. Dan is hij al wat energie kwijt. Nu wil ik direct, na wat losrijden, gaan springen. Omdat hij dan nog helemaal fris is denk ik dat we wel hoger uit kunnen komen.

Het record dat ik wil vestigen voldoet aan alle vier eisen die Kitty1985 noemt, en er staat nog een uitgebreider stuk op hun site (moet bijvoorbeeld ook diervriendelijk zijn, en zo nog wat toevoegingen). Daar heb ik me in verdiept en dit record voldoet daar allemaal aan.

Ik vind het wel belangrijk dat het geen “vrij-spring”situatie wordt met een ruiter erop. Dus de hindernis moet vrij staan, zonder aanleuning. En er mag geen hulp vanaf de grond zijn om het paard te laten springen. Zo heb ik het nog verder uitgedacht maar dat bespreek ik graag met een geinteresseerde organisatie.

gomir schreef:
Ja, dat lijkt me heel leuk Gomir! +:)+ Laten we even per pb verder overleggen.

Iolanthe schreef:
Ik denk dat je gewoon kan schrijven naar Guinness World Records en dan sturen zijn iemand om het te komen controleren. Zoek even zo'n boek, er staat in de eerste pagina's uitgelegd hoe je een record kan breken of een nieuw record kan vestigen :)
Ik heb zo’n boek, maar dat is van 1990! :') Op de website van Guinnes staat het uitgebreid uitgelegd. Je moet van te voren contact met ze opnemen en ze moeten je poging goedkeuren.

Dank je naomi_g1998, maar via de site heb ik alle gegevens al. :)

!!! Als er nog andere organisaties interesse hebben hoor ik het nog steeds graag!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:36

Wel leuk, veel succes. Ben benieuwd!