[imghttp://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=513077[/img]
in het begin vond ik haar iets onregelmatig met rijden maar omdat ik niets over deze merrie wist kon het zoveel dingen zijn.
ik wou eerst weten of het beter zou worden met dressuurmatig rijden,misschien was het stijvigheid. ik had ook ontdekt dat ze aan alle 4 de hoeven rotstraal had dus dat had ik ook in behandeling.
in stal stond ZENA om en om met haar voorbenen uit te rusten(dat noemen ze wijzen met een voet).nadat haar rotstraal over was doet ze het nog maar met 1 been (zie foto),haar zwarte been dus.
voor de rest werkt ze heel graag,is niet zuur,heeft geen verdikkingen,schiefels,gevoelige tenen of spierpijn.
daarom ben ik met haar blijven rijden/longeren.
de meeste mensen zagen de onregelmatigheid die ik voelde niet eens!
deze weken ben ik haar goed gaan observeren(ik heb gelukkig veel ervaring als veeartsassistente bij kreupelheidsonderzoeken,keuringen) ik ben er van overtuigd dat het haar hoef is,ik heb
mijn kreupelheidsboek bestuurdeert en ze kan een aantal dingen hebben:hoefzweer,slecht kwaliteit straalbeen/hoefbeen,hoefbevangen zijn geweest. maar het kan ook:verbeend hoefkraakbeen zijn,atrose,hoefkatrol(terwijl ze daar te goed voor loopt),oude peesblessure,spat e.d zijn.
vorige week zijn haar ijzers eraf gegaan en haar slecht verzorgende achterhoeven eindelijk eens opgeknapt.(ze gaf geen achterbenen of sloeg je tegen de muur)
inmiddels geeft ze braaf alle 4 haar benen bij uitkrabben .
maar haar onregelmatigheid is niet weg,nu vond ik het tijd om de veearts(waar ik mee gewerkt heb) maar eens te bellen over mijn bevindingen.
want zo kan ik haar niet te koop zetten.
en ........MORGEN 3 UUR hebben we dus een afspraak op zijn kliniek.
ik ben dus zenuwachtig.......ik ben ook veel om deze merrie gaan geven in deze korte tijd(ik mag wel zeggen ik ben verliefd zelfs,maar laat mijn ezel en de andere ponys het niet horen!)
.
DUS als jullie allemaal mee hopen voor ons!!
morgen vertel ik jullie alles natuurlijk!!