Na een nogal foute pony die mij veel angst bezorgde waardoor ik nergens meer op durfde waar ik niet overheen kon kijken, heb ik een poosje fjorden gehad. ergens anders durfde ik niet meer op. Na mijn eerste zwangerschap mijn veulentje gehouden en de oude merrie verkocht, met de intentie om het veulen in te gaan rijden en met haar verder te gaan, alleen ik raakte op nieuw zwanger en alhoewel ik haar wel zadelmak heb gemaakt had ik te weinig tijd met 2 kleintjes om hem echt te gaan rijden en besloot ik om haar te verkopen en afstand te doen van alles wat met paarden te maken had.
maar zoals velen wel weten echte paardenliefhebbers kunnen zichzelf niet voor de gek houden en bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus het begon steeds meer te kriebelen.
Gister was ik jarig en besloot ik om i.p.v. mijn verjaardag te vieren, een cap en rijlaarzen te kopen en weer te gaan rijden.
Gelukkig kon ik de zelfde dag nog terecht bij manege lingezicht in echteld. Ontzettend leuke manege en een hele fijne sweer hangt daar, heb op veel maneges rondgelopen, maar dit nog nooit mee gemaakt.
Natuurlijk probeerde ik heel dapper te zijn, maar toen ik er dus uiteindelijk op moest was ik toch eigenlijk nog best bang, na diep zuchten toch opgestapt, maar was nog zeker niet ontspannen, wat uiteraard het paard voelde, want vrijwel alle maneges hebben half dode, kapot gereden paarden die het nog niet voelen al zou je een ketting in de mond doen en met wielsporen rijden, behalve deze manege.
Tenminste, ik heb nog maar weinig manege paarden gereden die zo licht in de hand en netjes reageerde op het been als het paard waar ik gister op reed, maar die reageerde dus ook op mijn angst.
niet dat hij gek deed, maar hij werd wel kijkerig, alsof die wilde zien waar ik bang voor was zeg maar. In het begin durfde ik niet eens in de hoek te draven, maar gelukkig was de gene die les gaf geen pusherig persoon en liet ze me gewoon even gaan, waardoor ik uiteindelijk al mijn moed verzameld heb, mijn angst van me afgezet hebt en toch nog heerlijk gereden heb, wat had ik dat gemist.
wel beetje jammer dat ik na een half uur mijn voeten al niet meer voelde van de spierpijn...........maar ga volgende week weer
hier nog mensen die bij manege lingezicht rijden?