Ik ben lid van de dierenbescherming en zag dit bericht. Dierenleed moet gestopt worden en dit natuurlijk ook

Groetjes Chantal

Nederlandse paarden in Italiaanse salami
www.dierenbescherming.nl 28-11-2003
De Dierenbescherming heeft grote moeite met het fenomeen jaarmarkten. Al in 1999 kwamen wij met een uitgebreid rapport over de misstanden bij deze evenementen. Op grote schaal worden duizenden paarden en pony's aangevoerd op "folkloristische" jaarmarkten. Wat er vervolgens met deze dieren gebeurt, is een ware verschrikking. Aangebonden moeten de dieren vaak een nacht wachten tussen dronken feestgangers en luidruchtige kermisattracties. Absoluut onaanvaardbaar!
Bovendien hebben wij ontdekt dat Spanjaarden en Italianen vaste bezoekers van deze markten zijn geworden. En die zijn daar niet als toerist... Integendeel, zij komen om (niet-verkochte) paardjes voor een spotprijs op te kopen; zoveel als er op de wagen passen. Voor de slacht. De Dierenbescherming wil aan deze handel een eind maken, en voert regelmatig controles uit.
Steun ons
Graag vragen wij uw steun in deze zaak. Het uitvoeren van undercover controles, het geven van voorlichting en het voortdurend lobbyen bij overheid en politici kosten immers veel geld. Steun ons met een gift. Doneer online http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=562 Mogen we alstublieft op u rekenen? Namens de dieren alvast hartelijk bedankt!
ps: ik weet niet of dit soort berichten toegestaan zijn, indien niet dan hoor ik dit graag!