moet ik mijn paard verkopen of niet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eeeeef_x

moet ik mijn paard verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:55

Hallo bokkers,

Ik wist niet goed in welk forum ik dit moest plaatsen dus doe ik het maar hier.
Ik ga samenwonen met mijn vriend in sneek en heb van alles geregeld.

Eerst mijn leven in mijn huidige woonplaats; ik ga naar school, ga naar huis om 5 uur en ga in de avond naar mijn paard, prima te doen dus! Ik heb tot november haar betaald en hoef me dus in de eerste instantie geen zorgen te maken om geld, dot is geregeld.

Dan mijn leven in sneek; ik ga naar school tot 4 uur, ben om 5 uur thuis, moet eten en ga werken. In het weekend werk ik dan ook. Dan zou ik dan tussen welke tijden dan ook naar mijn paard moeten vliegen.

Maar mijn probleem is, dat ik dat haar niet gun.
Ik gun het haar niet om maar kort aandacht te krijgen op de dagen dat ik er ben. Die er overigens dan bijna niet zijn want ik werk daar en heb een studie waar ik me op moet richten.
Daarbij komt dat ik in februari stage loop van maandag tot vrijdag.

Is het nou zo gek om te denken dat ik haar misschien maar beter kan verkopen?
Aan iemand die wel de volle tijd voor dat lieve beestje heeft?

Kunnen jullie zeggen wat jullie er van vinden? Dat zou me toch een stukje helpen...

Papegara

Re: moet ik mijn paard verkopen of niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:57

Als jij nu al weet dat je eigenlijk geen tijd hebt voor je paard, is het eerlijker om voor haar een plek te vinden bij mensen die er wel alle energie en vrij tijd in (willen) steken.

Je zou het natuurlijk in het begin gewoon kunnen proberen, maar of je zin hebt om tussendoor naar je paard te vliegen, dat is aan jou.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:58

Volgens mij het je eigenlijk de keuze al gemaakt..... en wil je bevestiging. Helaas zal dat voor iedereen anders liggen, dus heel zwart wit: jouw paard, jouw keuze.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:59

Ik zou gewoon een leuke verzorgster zoeken!
die de dagen dat jij niet kan zij het opvult! zodat je paard toch zijn nodige beweging en aandacht krijgt! :D
en als het dan echt gewoon niet meer gaat dan moet je het paard toch verkopen anders heb je dadelijk alleen kosten en geen plezier etc

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:00

is een (betaalde) bijrijder niks voor jou?

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:01

Ik ga met BobbieLover mee, zoek een leuke verzorgster/bijrijdster/leaser. Zo kan iemand tegen een kleine bijdragen ook genieten van een 'eigen paard' om te kunnen verzorgen en hoef jij jouw lieverd ook niet te missen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:01

Ik vind het nooit zo raar om aan verkopen te denken als je weet dat het voor jou en je paard niet echt leuk meer gaat zijn. Dan gun je het dier een plekje en eigenaar die wél de tijd voor haar heeft. Je zou bijvoorbeeld ook eerst met een bijrijder kunnen proberen, als je niet abrupt wil verkopen of bang bent dat je spijt gaat krijgen. Maar gek is het niet, om aan verkopen te denken. Als je een dier hebt, moet je er ook voor zorgen, die verantwoording heb je. Als je een dier hebt staan wat zoveel geld kost als een paard, dan wil je er ook je plezier aan beleven. Heb of kun je dat beide niet, dan kun je beter verkopen ja.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:02

Je wil er vanaf en wil van ons horen dat dat beter is.
Als je paard een goede stalling heeft en elke dag lekker naar buiten kan is het niet beter om je paard te verkopen. Dan staat ie mss straks in oktober op de Zuidlaarder markt of erger.
Sorry, baal een beetje van dit soort topics. Elk jaar weer zie ik ze voorbij komen....

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:06

of je houdt haar, zoekt een bijrijder en misschien komt er straks weer een tijd dat je meer tijd hebt......

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:06

Zeg dan gewoon dat je geen zin meer hebt in je paard.... En dan gaat de relatie over en krijgt de ex de schuld want voor hem is het paard verkocht :') Die komt ook jaarlijks terug...

Als je er vanaf wilt, verkopen... Wil je hem houden dan verzin je een oplossing... Mijn paard staat ook 100km verder op, ik werk, begin dinsdag aan een nieuwe opleiding, moet voor mijn andere opleiding nog een scriptie schrijven, maar ik heb gewoon een verzorgster.... Want als ik daarmee klaar ben, wil ik gewoon lekker weer vanalles met mijn beest kunnen gaan doen :) (En natuurlijk mag de verzorgster dan blijven, graag zelfs...) Maar als je echt gek bent op je beest, dan is het niet zo makkelijk van "ze verdient beter..." dan zorg je zelf voor het beste! (Want verkopen is altijd een twijfelgeval waar het paard terecht komt..)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:07

Amalarab schreef:
Je wil er vanaf en wil van ons horen dat dat beter is.
Als je paard een goede stalling heeft en elke dag lekker naar buiten kan is het niet beter om je paard te verkopen. Dan staat ie mss straks in oktober op de Zuidlaarder markt of erger.
Sorry, baal een beetje van dit soort topics. Elk jaar weer zie ik ze voorbij komen....

Jemig wat aan nare reactie zeg.
Ts wil het alleen maar goed doen voor haar paard.
Als jij denkt dat je paard er onder gaat lijden zou ik idd een ander baasje zoeken :j
Je kan natuurlijk aan een bijrijden of iets denken, maar als je echt geen tijd hebt draai je financieel voor een kostenpost op waar je geen plezier van hebt, en een paard is niet de goedkoopste hobby natuurlijk.

GamblersCup

Waarom zou je je paard niet mogen verkopen, waarom baal JIJ er van als iemand anders zijn paard wil verkopen Amalarab? Wat een onzin.

moonfish13

Je hebt het over een paard Amalrab.
Als een paard niet een draak is of kapot kan er prima een goed huis voor gezocht worden zonder dat ie meteen bij de slager/markt staat.
Als je zeker wil weten dat je er altijd voor kan zorgen moet je een cavia nemen, leeft wat korter ook.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:10

Heb vanmiddag nog een topic langs zien komen, waarin TS aangaf dat het paard meer zou verdienen dan zij het kon bieden. Dus paard verkocht, maar bleek al snel dat de nieuwe eigenaars het paard voor een veel hoger bedrag wilden verkopen...

Dus bedenk goed of je je paard wel echt kwijt wilt. Heb je het komende jaar erg druk en daarna ook of wordt het daarna weer rustiger? Zolang jij je paard kan blijven onderhouden kan je het toch even aankijken eerst. En als de stalling prima in orde is, is het voor je paard toch geen probleem als het een tijdje minder aandacht krijgt?

Succes met het nemen van de juiste beslissing!

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:11

Amalarab, hoezo baal je er van mag ik vragen?

Ik zal eerst kijken of er meiden zijn die haar willen en kunnen verzorgen. Zo niet, wil ik dat ze op een mooi plekje komt.

Ik wil gewoon dat zij volle 100% aandacht krijgt, met iemand die haar alles kan geven.
Ik kan het geld wel goed gebruiken als ik op mezelf woon. Of dat nou alleen is of samen met mijn vriend. Maar daar ben ik bereid voor keihard te werken, daarom vind ik dat niet nummer 1 probleem.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:13

erg raar dat sommige mensen het bijna een schande vinden dat iemand haar paard verkoopt...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:14

Ik ben het eigenlijk wel met Amalrab eens... Dit soort topics kom je vaker tegen... En dan is het achteraf altijd spijt... Ik vind ook dat de negatieve dingen gezegd moeten kunnen worden... Als je je paard verkoopt ben je NOOIT zeker of hij goed terecht komt... Gewoon een feit...

Ik snap dat een paard niet de meest ideale hobby is als je net gaat samenwonen en alles... Maar ik zeg heel eerlijk, als ik mijn paard weg had gedaan, had ik ook mijn ontspanning weggedaan.. Relatie liep stuk (ook mede daardoor, hij vond een paard te duur en te veel tijd kosten, nou ik vond het mijn hobby en leuk... en hij betaalde er sowieso niet aan mee en ik verdien meer dus vond sowieso dat ie daar dan al helemaal niets te zeggen over had ;)) Als ik mijn paard had weggedaan, had ik elke maand wel meer te besteden gehad, eerlijk is eerlijk.. Maar het was niet nodig... En als ik het had gedaan, had ik nu enorm veel spijt van gehad...

Als je al niets met het paard hebt, ok... dan zit je het nu alleen voor jezelf goed te praten... Maar ik zeg ook heel eerlijk, zorg dat je niet over een paar jaar spijt hebt van je keuze.. Sta er of helemaal achter of kijk alternatieven...

Een paard verkopen mag gewoon... Maar met deze reden vraag ik me af of het verstandig is.. Nu je nog school hebt is het druk, daarna minder... Maarja... Gewoon het begin "ik ga samenwonen en een paard komt niet meer uit" klinkt gewoon zo "naïef"/ondoordacht...

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:17

Ik ben zelf natuurlijk ook wel bang voor de reacties, maar kan haar de komende 2 jaar niet bieden wat zij nodig heeft. Niet alleen in ieder geval..
En ja dan is het na de opleiding maar of ik dan nog een opleiding ga doen of fulltime ga werken. Ja welke tijd heb ik dan nog voor haar?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:18

Toen ik binnen 22 maanden 2 kids kreeg had ik ook weinig tijd. Mijn pony kwam iedere dag buiten en daar heb ik het toen prima mee op kunnen vangen. Inderdaad als je een fijne stal hebt met veel sociaal contact een beweging hoeft het niet per definitie erg te zijn als je minder tijd hebt.

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 20:18

Mijn vriend zegt ook; eef , krijg er geen spijt van.
Maar ik ga ook spijt krijgen als ik haar elke dag op stal of in de wei heb staan zonder aandacht..
Dat beestje is me gewoon heel dierbaar..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:19

Lianne86 schreef:
Ik ben het eigenlijk wel met Amalrab eens... Dit soort topics kom je vaker tegen... En dan is het achteraf altijd spijt...

Ik denk dat jullie een tíkkeltje overdrijven... nee, vréselijk overdrijven. Hoeveel mensen verkopen hun paard wel niet en hebben gewoon geen spijt? Meer dan de mensen die wél spijt hebben achteraf. Het zou wat zijn zeg, als je eenmaal een paard hebt dat je het niet meer mag verkopen, ook al kun je er niet meer goed voor zorgen of kun je voor die bakken met geld dat zo'n dier kost er geen plezier meer aan beleven. Dan moeten we állemaal veulentjes bij fokkers vandaan gaan halen, want "tweedehands" paarden zijn er dan niet meer voor de verkoop... wat een gelul joh.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:20

TS, gewoon doen wat je hart je ingeeft! Als jij werkelijk denkt haar niet meer te kunnen bieden wat zij nodig heeft is een goed huisje zoeken echt geen schand. Natuurlijk weet je nooit hoe ze terecht komt, maar er zijn zat mensen die een paard kopen en er erg goed voor zijn hoor

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:20

Oenka schreef:
erg raar dat sommige mensen het bijna een schande vinden dat iemand haar paard verkoopt...

Misschien meer omdat er allemaal eisen aan de koper worden gesteld of omdat er later problemen achterweg komen die weer op bokt gedeeld gaan worden.

En trouwens wat is er mis met de Zuidlaardermarkt?

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:22

Tsja eisen aan de koper stellen vind ik ook onzin. Als je je paard verkoopt heb je er gewoon geen woord meer over te vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:30

Ik zie ook wel eens advertenties van mensen die hun paard uitlenen voor een bepaalde periode. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: Ik leen mijn paard voor een half jaar uit, om mijn leven in Sneek op de rails te krijgen en daarna neem ik haar weer terug. Die persoon krijgt dan de mogelijkheid om voor half jaar een eigen paard te hebben en jij kan je leven op de rails krijgen. Als je na dat half jaar zegt; Het lukt me niet kan je haar altijd nog aan die tijdelijke 'eigenaar' verkopen (als diegene dat kan) en lukt het wel, kun je haar gewoon terugnemen.

Die tijdelijke eigenaar moet dan wel (eventueel een deel van) de kosten zoals stalling, hoefsmid, o.i.d op zich nemen.