Had totaal geen controle, ze racete, had zelfs gebokt en ik was gewoon bang geworden om op een manege paard te rijden.
Pony's geen probleem, mogen best wat drukker zijn vind ik nog niet erg, maar paarden.......
Misschien denken jullie van maar paard/pony wat is het verschil? Ik voel heel veel verschil, ineens durf ik niet veel meer en durf alleen op goed gereden eigen paarden ( 2 keer magic, Ronald, Oscar)
Maar vandaag moest ik of niet rijden of op een paard. En de eigenaar van de manege heeft me overgehaald. Ik mocht Lanka eerst in de buitenbak losgooien, ze rende echt minutenlang rondjes zonder zat wij iets deden. Toen ging ze rollen dus ik poetsen.
Tijdens de les moest ik voorop maar ik durfde niet

Al gauw had ik een beetje door hoe het allemaal werkte, als je de teugels strakker pakte ging ze veel harder rennen dus reed ik met langere teugels. Ze reageerde wel goed op je been maar de figuren sloegen nog nergens op doordat ik wel met lange teugels reed.
De galop was ook heel fijn, het aanspringen was wel wat heftig (storm en springerig) maar gewoon teugels langer laten en ze werd rustig.
Had uren kunnen galopperen ging zo lekker

Nou ik ben al een beetje van mijn paardenangst af, niet helemaal hoor! Maar totdat Shalan terug is ga ik op Lanka rijden. In de kantine hadden ze het er ook over gehad. Ze vroegen: fleur, vond je het leuk? "ja"en Fleur, ga je er nog vaker op rijden? "ja totdat lannie terug is" En toen moesten ze lachen

Ze vonden mij ook beter op dit paard staan dan op lannie (dit paard is 1.65)
Maar ja ben best blij en opgelucht.