Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:Ik denk dat dit topic niet zo heel veel zin heeft want niemand gaat hier zeggen; ja hoor zet met gemak je kind op een jaarling! Ik denk ook niet dat het gaat veranderen, je hebt altijd van die mensen...
saskiakefie schreef:Ik denk dat dit topic niet zo heel veel zin heeft want niemand gaat hier zeggen; ja hoor zet met gemak je kind op een jaarling! Ik denk ook niet dat het gaat veranderen, je hebt altijd van die mensen...

branka16 schreef:saskiakefie schreef:Ik denk dat dit topic niet zo heel veel zin heeft want niemand gaat hier zeggen; ja hoor zet met gemak je kind op een jaarling! Ik denk ook niet dat het gaat veranderen, je hebt altijd van die mensen...
Ik denk dit ook..
Iedereen doet zich voortreffelijk voor op internet/Bokt.
Er zijn maar weinig mensen die werkelijk hun mening kunnen/willen/durven geven.
Mede omdat het geen discussie word maar afzeiken.
Men kijkt niet naar beide standpunten en praat daar over maar het is meer, dat mag niet dus FOEI...
Ben benieuwd
Ik zou zelf als ik een veulen had of elk ander paard die nog niet bereden kan worden gewoon wat dekentjes en dekjes op zn rug leggen.
Ik ben zelf van mening dat dat kan, maar begin dus niet aan een zadel.
Hoofdstel is helemaal uit den boze.
Mijn mening
Gewoon niet aan beginnen dus bij een jaarling of twenter. branka16 schreef:Ik zou zelf als ik een veulen had of elk ander paard die nog niet bereden kan worden gewoon wat dekentjes en dekjes op zn rug leggen.
Ik ben zelf van mening dat dat kan, maar begin dus niet aan een zadel.
Hoofdstel is helemaal uit den boze.
Mijn mening
_Gummybear schreef:Bij western worden de meeste 2 jarige ook al ingereden.. vind ik ook best raar aangezien bij alle paarden van 2 jaar de rug nog niet helemaal goed ontwikkeld is (volgensmij!) ..

branka16 schreef:Op een 2 en half jarige leg ik vast wel een zadel.
Gewoon een paar keer niet elke week maar om te wennen.
Liever zo dan opeens opzadelen en er op ploffen
Maar het is wel een beetje uit zijn verband, met een 3 of 4 jarige kun je natuurlijk evengoed rustig opbouwen, voordat je erop gaat.
abnormaal jo!