Vanochtend heb ik haar eerst van het Oerd (groot natuurgebied) geplukt. Ik voel mijn beenspieren nog, ik heb geloof ik een beetje weinig conditie

Ze wilde liever haar neus niet door haar halstertje steken, maar gelukkig kon de neusriem ook los, dus had ik het halstertje binnen twee seconden om. Riem om de hals en vervolgens de neusriem eromheen en klaar is klara

Vervolgens een heel eind lopen, maar och, dat viel best mee zo met je paardje aan een touwtje. Het zag er vast grappig uit. Ik liep voorop met Udinde, vervolgend kwam Udinde haar vriendinnetje, want zij moest ook mee en achter ons aan kwam de rest van de kudde in een lange slinger

Ze liepen gelukkig zo bij de rest van de kudde weg, ze heeft niet 1x omgekeken. Ook langs de weg kwamen we een aantal auto's tegen en och... ik geloof niet dat het indruk maakte

We hebben ze eerst samen in de wei gegooid ongeveer vier kilometer van ons huis. Omdat Udinde haar vriendinnetje niet alleen kon blijven en haar toekomstige vriendje nog in het natuurgebied stond.
Die hebben ze vanmiddag te pakken gekregen en toen ik niets vermoedend op de bank zat zag ik een trailer voorbij komen.
MET mijn paardje

Ze was er zo ingelopen, al had ze nooit anders gedaan. Vervolgens ging ze ook direct de stal in met de neus in de voerbak. Je hebt een gelderse of je hebt het niet

Later in de middag hebben we Isolda en Berber ernaast gezet. Ik geloof niet dat Berber in de gaten heeft dat er een extra paard in de stal is, maar Isolda had haar direct in de smiezen. (staan naast elkaar)
Hals erop en snuiven maar. Wat in vredesnaam doe JIJ in MIJN stal??
Maar Udinde was heel nederig en beleeft en Isolda heeft nog niet 1x een hoef opgetilt of kwaad gekeken, hooguit een beetje beledigd

Dus jeetje... nu heb ik drie dames op stal. Oma Berber, dochter Isolda en kleinkind Udinde.
Ze zag er trouwens verrassend goed uit

Ik zal morgen eens kijken of ik haar op de foto krijg. Als ze elkaar morgen niet af maken in de wei