gimme tips & tricks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

steffielndbm

gimme tips & tricks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 01:44

hoi!
ik ben steffie, 14 jaar en begin morgen aan 3 havo haha :)
en om even kort door de bocht te gaan, als ik uit zoek hoe duur stallen, tandarts, dierenarts per maand/jaar is, is de kans ongeveer 80% dat ik een (klein) paard krijg! :O
ik rijd al paard sinds m'n 6e maar toen ik 3/4 jaar was zat ik al op een shetlander van vrienden van ons haha. ik wil altijd al m'n eigen pony, en nu komt het echt heel dichtbij en ik hoop heel hard dat het door gaat!
dus nu alvast wat op marktplaats & zonet bokt aangemaakt en wat voor een paardje rondkijken!
en nu hoop ik stiekem dat jullie me wat tips enzo kunnen geven voor je "eerste paard".
m'n zusje van 8 moet er ook af en toe op kunnen, en ik ben 1,80 dus ik vind het moeilijk om een maat te kiezen.. m'n zusje "groeit er ook wel op" en het word dan ook meer voor mij zegmaar maar m'n zusje rijd ook paard dus die wil er natuurlijk ook af en toe op! haha.
ik houd heel erg van friezen, en heb zo ook een jaar een verzorgfries gehad maar die is helaas verkocht :( ik heb ook nog een halfjaar een kwpner gereden maar die stond eigenlijk te ver weg dus daar ben ik mee gestopt.
ik hoor heel graag tips van jullie qua kopen van een paard, maat, enzovoorts.
groetjes steffie.

Chiave

Re: gimme tips & tricks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 01:48

Hoi Steffie!

Welkom in ons midden.
Mocht je vragen hebben; mijn PB-box is open.
Kosten zijn helaas hoog bij paarden, ontzettend jammer en belemmerend af en toe. :(
Over dat paard... 1,80 is wel erg hoor, ik zal omhoog moeten kijken om je aan te kunnen kijken. ;)
Het lijkt me lastig om voor jullie beiden een paard uit te zoeken aangezien jij 1,80 bent en zij waarschijnlijk een stuk kleiner. Een mooie E-pony misschien? Ze zal er niet direct op kunnen, maar 't komt wel...

steffielndbm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 02:04

JoopC schreef:
Hoi Steffie!

Welkom in ons midden.
Mocht je vragen hebben; mijn PB-box is open.
Kosten zijn helaas hoog bij paarden, ontzettend jammer en belemmerend af en toe. :(
Over dat paard... 1,80 is wel erg hoor, ik zal omhoog moeten kijken om je aan te kunnen kijken. ;)
Het lijkt me lastig om voor jullie beiden een paard uit te zoeken aangezien jij 1,80 bent en zij waarschijnlijk een stuk kleiner. Een mooie E-pony misschien? Ze zal er niet direct op kunnen, maar 't komt wel...

precies! ik dacht aan 1,60/1,65.. ze is best groot en volgend jaar kan ze dr denk ik wel op. toen ik 6 was reed ik altijd op een tinker! haha. ik had in een snel rekensommetje ongeveer 320 euro per maand.. maar dat moet ik allemaal nog navragen bij degene bij wie we waarschijnlijk gaan stallen. (stallingskosten, dierenartskosten, hoefsmidkosten, etc!) en ja ik ben opzich best lang.. hahaha. maar m'n vader is 2,05 dusja.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 03:13

Welkom! Ik zou er toch ook maar goed rekening mee houden dat het lang zijn in de familie zit en je zusje dus vast binnen niet al te lange tijd ook de hoogte in zal schieten! Ik zou echt voor een hoger paard gaan dan 1.60/1.65, want anders kunnen jullie straks allebei meewandelen met E pony/klein paard met van die lange stelten! En als je een lieverd neemt, kan je zusje echt wel al eens een rondje maken; die van mij is 1.76 ongeveer en kan stuiteren als de beste, maar als mijn neefje van 3 jaar erop wilde, was ze zo mak als een lam, echt altijd.

steffielndbm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 11:45

ohjajoh6 schreef:
Welkom! Ik zou er toch ook maar goed rekening mee houden dat het lang zijn in de familie zit en je zusje dus vast binnen niet al te lange tijd ook de hoogte in zal schieten! Ik zou echt voor een hoger paard gaan dan 1.60/1.65, want anders kunnen jullie straks allebei meewandelen met E pony/klein paard met van die lange stelten! En als je een lieverd neemt, kan je zusje echt wel al eens een rondje maken; die van mij is 1.76 ongeveer en kan stuiteren als de beste, maar als mijn neefje van 3 jaar erop wilde, was ze zo mak als een lam, echt altijd.

Bedankt voor je tip, altijd fijn om even wat bevestiging te krijgen ofzo als je snapt wat ik bedoel haha.

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 16:36

Hoi steffie

Ja een eigen paard is leuk maar kost ook heel veel tijd en geld
Ik ebn blij voor je dat je een eigen paard krijgt ben benieuwd
Zet je er nog een foto van op als je hem/haar heb?

Mvg maud

steffielndbm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 19:19

maud318 schreef:
Hoi steffie

Ja een eigen paard is leuk maar kost ook heel veel tijd en geld
Ik ebn blij voor je dat je een eigen paard krijgt ben benieuwd
Zet je er nog een foto van op als je hem/haar heb?

Mvg maud

klopt.. maar dankjewel! en natuuuuurlijk! zal nog wel een tijdje duren denk ik haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 11:23

Ik zal jouw topic van WWW naar YRT verhuizen.