We hebben verschillend jaren problemen gehad met de eigenaars van de manege (ga ik niet uitleggen, is een héél lang verhaal) maar uiteindelijk hadden we een eigenaresse die veel van paarden afwist en alles draaide weer zijn gewone gangetje...
Maar nu begint de miserie dus opnieuw. Ten eerste zijn er al lang geleden 2 paarden verkocht, daarvoor is nog altijd geen vervangpaard gekomen. We zitten dus met weinig paarden. Ik zit in een groep gemengd met pony's en paarden. Ik moet met paarden rijden, en de 'kinderen' rijden nog met de pony's. Iedereen heeft bij ons wel zijn eigen 'lievelingspaardje' waar ze bijna elke week meer rijd, ook ik. Het probleem is nu dat die pony'ruitertjes' ondertussen al wat groter zijn geworden en ook op paarden willen rijden. Dus een van hun vroeg mij eens als ze eens op de mijne mocht rijden. Ok, ik vond dat dus niet erg voor 1 keer. Maar natuurlijk vond ze dat zo fijn dat ze plots allemaal op mijn paard wouden rijden

Een van mijn vriendinnen pakt volgende week haar laatste les. Ik heb nog 2 bonnentjes, die ga ik nog opdoen, en dan kap ik er ook aan. Ik kan evengoed thuisrijden, en niet elke week op nieuw op een gestoord paard rijden.
Ik vind het zelf verschrikkelijk dat ik ga stoppen, ik heb jaaaren op die manege gereden, maar mijn geduld is echt op nu. Ik krijg binnenkort examens en dan kom ik zowiezo niet rijden, maar als het na nieuwjaar niet verandert daar, dan is het gedaan