Paardenkamp, nu eens een leuke!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Unique6

Paardenkamp, nu eens een leuke!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 10:53

Hoi,

Ik wil zo graag eens op een ruiterkamp, paardenkamp, ponykamp of hoe je het ook noemt. Het mag ook vol zijn met instructie, als mijn dagen maar gevuld zijmet het woord paard! ;)

Ik stel geen eisen, en ik hoef niets luxe. Maar ik zou graag niet al te moelijke dingen gaan doen, geen strandrit voor de echte gevorderden waar je aan mee MOET doen. Weten jullie er een? Wat zijn jullie ervaringen? Bedankt!

dinek123

Re: Paardenkamp, nu eens een leuke!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 10:56

is denk ik nu een beetje laat om jr nog in te gaan schrijven.. de meeste kampen zitten al vol namelijk..
of was het niet bedoelt voor de.zomervakantie?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 10:58

dinek123 schreef:
is denk ik nu een beetje laat om jr nog in te gaan schrijven.. de meeste kampen zitten al vol namelijk..
of was het niet bedoelt voor de.zomervakantie?

Nee, het maakt mij niet uit. Al is het een goedkoop winterkamp.

Wat eigenlijk ook een beetje een probleem is is da alles zo duur is. En als ik dan eens een leuk kamp heb gevonden, dan ben je de middag welkom en voor de rest ga je naar huis...

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:13

Voor volgend jaar kan je naar manege hollak. Ik ben al 2 x geweest. super leuk en gezellig kamp en je rijd 2x daags.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 11:14

hoeveel euro heb je ervoor over dan?en paarden zijn nou eenmaal duur ;)

DebbyN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:19

Ik woon zelf in ZH maar ga elk jaar in Brabant op kamp!
Je rijdt er 4 uur per dag (2 uur sochtends en savonds 2 uur buitenrit).
Verder zijn er veel spelletjes, zwemmen, bonte avond, en een nachtrit!(midden in de nacht paardrijden incl een lekker broodje knakworst haha)
Het is vrijwel elke ochtend vrij rijden maar af en toe wordt er les gegeven, ook kan je je eigen paard meenemen maar je kan ook een manegepaard of pony pakken.

Weet niet of dit je leuk klinkt? :)

Negenu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 18:53

Nou las je in België woont kan je in Genk Kattevenia gaan :) jammer is dat net geweest en moet je een jaar wachten :s Het is van 28 Jul. tot 2 Aug.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:40

BRT -> MA

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:44

dinek123 schreef:
hoeveel euro heb je ervoor over dan?en paarden zijn nou eenmaal duur ;)

Ik weet dat paadrijden en de ruitersport nou eenmaal duur zijn. Maar ik heb geen zin om €400,- uit te geven voor 4 dagen, waarvan me waarschijnlijk 1x per dag rijd...

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:44

Dankwel allemaal.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:48

De eekwal

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:49

Ruitersportcentrum Sneek, in de herfst is er een springkamp, weet niet of je dat lek vind? Anders is er ook nog 1 in de voorjaarsvakantie en in de zomer. Dat zijn gewone.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:51

Hippepony schreef:
Ruitersportcentrum Sneek, in de herfst is er een springkamp, weet niet of je dat lek vind? Anders is er ook nog 1 in de voorjaarsvakantie en in de zomer. Dat zijn gewone.

Klinkt leuk! Ik zal eens gaan kijken!

DebbyN schreef:
Ik woon zelf in ZH maar ga elk jaar in Brabant op kamp!
Je rijdt er 4 uur per dag (2 uur sochtends en savonds 2 uur buitenrit).
Verder zijn er veel spelletjes, zwemmen, bonte avond, en een nachtrit!(midden in de nacht paardrijden incl een lekker broodje knakworst haha)
Het is vrijwel elke ochtend vrij rijden maar af en toe wordt er les gegeven, ook kan je je eigen paard meenemen maar je kan ook een manegepaard of pony pakken.

Weet niet of dit je leuk klinkt? :)

Klinkt ook leuk... Maar Brabant is wel een eindje verderop.

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:52

Stal de Ripse Ruiters in ZH is ook een aanrader. Je bent er van maandag tot zaterdag en rijd over het algemeen 2x per dag. Ook ga je een keer een bosrit maken en een strandrit. Je wordt in groepen qua niveau ingedeeld dus als je het rustig aan wilt doen is er altijd wel een groep waarbij je mee kan!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:52

Waar woon je? Dan kunnen mensen wat in de buurt aanbevelen ;)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-13 15:54

Euhmm... Wat zal ik zeggen. Ik woon rondom Amsterdam, als ik eens tukje moet rijden is dat geen probleem. Maar ik hou het graag bij mijn eigen provincie ;)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:56

Ikzelfben dit jaar naar de huifkar friesland geweest van mijn huis ruim 3 uur rijden maar het was s het echt waard een geweldig kamp met superleuke paarden!!!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:58

In amsterdam is mandys pony plezier dar is ook een heel leuk kamp(helaas zonder overnachting) daar ben ik ook geweest en het is echt een aanrader

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:25

Je moet naar hoeve la marotte gaan! Ik ben er al 6. Keer geweest en ik ga dit jaar weer. Echt een geweldig ponykamp! Het is er ook altijd super gezellig. Het ligt in ijhorst(Overijssel). Het is een hele week en je gaat iedere dag paardrijden. Er is iedere avond spooktocht :) ze hebben ook IJslanders waar je zonder zadel op mag rijden. En ze hebben heeeeel veel kampliedjes die je gaat zingen. Ieder jaar komen er weer een paar bij. Je rijdt iedere dag in de bak en in het bos. Je worst in 4 groepen gedeeld op niveau van paardrijden. En dan rij je steeds in dat groepje en als een andere groep gaat rijden dan ga je spelletjes spelen in het bos zoals levend stratego of weerwolven of flipperkasten of fopbal enz. Of je gaat zwemmen. Je doet in ieder geval altijd iets. Je verveelt je nooit. Aan het eind van de week is er ook een wedstrijd en een bonte avond :)
Als je precies wilt weten wat je iedere dag doet dan zeg het maar dan type ik het per dag :)