Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tiwi1969 schreef:Het is nu extreem warm... dan zijn alle paarden slomer.
Verder zal ze buiten meer bewegen dan op stal en dus ook meer verbranden. Staat er voldoende gras in de wei, het is nog al droog de laatste tijd en het gras groeit daarom niet zo hard bij. (boer bij ons klaagt hier al weken over) misschien naast het gras in de wei ook wat hooi bijvoeren.
Kan ze met haar tumor haar temperatuur nog goed regelen?
Het is overigens volkomen normaal dat je als eigenaar de kleine veranderingen wel opmerkt die anderen niet zien en dat je je daar zorgen over maakt.
Zwerte schreef:Ik denk dat je zelf je paard het beste kent en daardoor sneller zal zien dat ze wel achteruit gaat. Mensen uit je omgeving willen je eerder gerust stellen dan je de waarheid vertellen dus daar zou ik sowieso niet op vertrouwen.
Zwerte schreef:Zodra hij niet meer happy is, moet ik hem uit zijn lijden verlossen en de wetenschap dat dit heel snel kan zijn, is psychisch soms best heftig hoor. Ook al weet je heel goed dat ze in andermans tijd leven en je eigenlijk niet mag klagen, je wil je maatje niet kwijt raken! Lijkt me hele logische angst want je hoopt ook dat wat je ziet niet klopt en er toch nog een jaartje bij komt.
Sterkte hiermee en vertrouw op je gevoel!
magicmist schreef:er staat weinig gras op de wei.
ik haal haar 1x per dag naar binnen. dan krijgt ze flink hooi en kuil.
een volle schep slobber en 1/2 schep mais met muesli.
ja ze kan goed haar temperatuur regelen,
de tumor is een woekering van een kies.