Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rubber_Duck schreef:Wat super gaaf dat je dat kan, echt![]()
Hoe lang is het geleden dat je voltige hebt gedaan? Kan het daaraan liggen dat je nu wat stijve schouders hebt?
Hoe lang en hoe vaak moet je trainen met het team en hoe zit je met de vrije tijd die je dan overhoud om naar je eigen paard te gaan?
Zo te lezen vind je het héél leuk om in het team te zitten, en ik zou denken; waarom niet? Probeer het? Mocht het echt niet gaan met je rug dan merk je dat vanzelf en waarschijnlijk snel genoeg. En wat betreft je paardje, dat is even wennen/uitzoeken.
CalipsoLover schreef:Rubber_Duck schreef:Wat super gaaf dat je dat kan, echt![]()
Hoe lang is het geleden dat je voltige hebt gedaan? Kan het daaraan liggen dat je nu wat stijve schouders hebt?
Hoe lang en hoe vaak moet je trainen met het team en hoe zit je met de vrije tijd die je dan overhoud om naar je eigen paard te gaan?
Zo te lezen vind je het héél leuk om in het team te zitten, en ik zou denken; waarom niet? Probeer het? Mocht het echt niet gaan met je rug dan merk je dat vanzelf en waarschijnlijk snel genoeg. En wat betreft je paardje, dat is even wennen/uitzoeken.
Het is een jaar geleden dat ik voltige heb gereden. En dat zou inderdaad wel kunnen dat het daaraan ligt.
Ik zal 2x in de week moeten trainen voor 2 uur/3 uur op paard en bok. 25 Augustus zou ik ook mijn eerste show moeten meedoen.
Zal woensdag en 1 dag in het weekend moeten trainen, wel lastig omdat ik juist woensdag les heb en dat zal ik dan wel moeten verzetten.
Maar kan altijd na school dan nog maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag, en dan 1 dag in het weekend kunnen gaan.
Heb ze gisteren ook meteen op de hoogte gebracht over mijn rug, en de instructeur zei dat het moest zijn dat ik pijn heb het meteen moest zeggen.
En ik mag/kan er elk moment altijd uitstappen normaal gezien...
Niet geschoten is altijd mis! 

xxmyrthek schreef:Als je begint met voltige dan vallen de oefeningen eerst wel mee, altans bij mijin voltige club wel. Ik weet niet wat jou'n club verwacht. Die van mij verwacht de eerste paar keren niet veel meer dan een molen(rondje op paard) en de rest van de basic dingen, want eerst moet je veel meer vertrouwen hebben in je paard en je mede voltigeurs om iets moeilijkers te gaan doen(zoals in galop op het paard springen). Ook moet je balans en evenwicht wat gegroeit zijn.

friesiszwart schreef:ik begrijp dat je het leuk zou vinden om deel te nemen maar twijfelt of je dit wel moet doen vanwege je rug. Heb jij normaal gesproken last van je rug? Zo niet, leuk en mocht je last krijgen stoppen.

Urion schreef:Moeilijk hoor om te bepalen of je dit moet gaan doen of niet. Ik heb zelf een zenuwaandoening en ben ook voorzichtiger met wat ik wel en niet kan. Ondanks dat het eigenlijk wel kan..maar de pijn is anders niet uit te houden. Ik zou het proberen en niet teveel piekeren, lukt het niet stap je er weer uit. Voor het zelfde geld kun je het over drie jaar niet meer wie weet...dan heb je het maar mooi wel gedaan.