Dat is per pony verschillend. Het beste kun je zelf de maten meten. Hoe je dit doet weet ik echter ook niet, misschien kan een andere Bokker dit uitleggen. En anders weten ze in de ruitersportzaak vast ook wel hoe je de maten van je pony meet.
Dit bericht staat trouwens niet op de goede plek, ik tem even.
dat is voor iedereen verschillend, en zelfs voor ieder lichaams deel. ik heb een e, welke benen Pony, dekje full, hoofd cob... dus alle maten. de d pony heeft hoofd cob/pony, benen pony en ook rug full. maar dan longeersingel wel weer pony. dus wisselt
onze pony van die grote is nog raarder qua maten: voorbenen: pony/cob achterbenen: full dekens: 175-185 zadel: 16,5 inch, mag echt niet groter singel vzh: 105-110cm hoofd: cob
Alle maten zijn per dier verschillend en per merk en model. Net als kleding voor ons. Kijken wat dus het beste past.
ik heb een normale (klinkt zo stom) pony qua maten en die is 1,46. voorbenen: cob achterbenen: cob dekens: 175 zadel: weet ik niet?!?! hoofd: cob
xNK
Geplaatst: 27-07-13 10:39
Voor mijn pony geldt dit: voorbenen: pony/cob achterbenen: pony/cob dekens: 125/175 zadel: 17" is echt het uiterste dekje: full singel vzh: 90/95 cm hoofd: pony/cob
Maar de maten liggen echt aan de bouw van jouw pony
Mijn pony is 148 en best breed gebouwd. voorbenen: cob achterbenen: cob dekens: 175/185 zadel: 17" en dan met brede boom dekje: cob/full ligt eraan hoe ze vallen singel vzh: 125 cm hoofdstel: cob Halster: full Bit: 12, 5 cm Spring schoenen: s/m ligt eraan hoe ze vallen (heb ik nog niet ga binnenkort bestellen)
Mijn vorige pony was 1.48, voor hem had ik: Voorbenen: Cob Achterbenen: Cob Deken: 175 Zadel: 17" Dekje: Full Singel (dressuur): 65 cm Singel (vzh): 105 cm Halster: Cob (pony past ook) Bit: 12,5 cm