Hoi, Ik rijd met mijn pony elke dag dressuur. Ik vind het zelf soms ook een beetje saai en mijn pony ook. Dan lijkt het me ook wel leuk om te springen. Alleen we hebben geen hindernissen in het land of thuis. Eerst stond ik bij een manege en daar hadden ze wel hindernissen. Daar sprong ik ook elke week en mijn pony vond dat erg leuk. Maar nu zie ik gewoon dat hij het ook leuk vind om weer een x te springen. Wat gebruiken jullie dan als hindernis? Alvast Bedankt!
Ja, daarom ga ik ook niet zo hoog. Om dat die heel lang niet meer heeft gesprongen. Bedankt!
xSlvna
Geplaatst: 18-07-13 15:10
Ik heb menig keer > 1m gesprongen door twee grote tractorbanden en daar een balk op (en twee dwarsbalken + grondbalk), bij aanraken zou de balk gelijk van de band rollen, banden konden nauwelijks omvallen door het gewicht. Veilig en hoog.
Ook wel eens met takken gesprongen, breken zo over bij het aanraken.
LOVEBrescio
Geplaatst: 18-07-13 15:11
tonnen en een balk of autobanden en een balk of standaards en balken kopen ?
JenniferBerg
Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-13 08:55
LOVEBrescio schreef:
tonnen en een balk of autobanden en een balk of standaards en balken kopen ?
Dat zou ook nog kunnen. Hoeveel kosten balken en standaards bij elkaar?
2 palen in de grond slaan en daarin spijkers slaan waarop de balk kan rusten
CharmingS
Geplaatst: 21-07-13 12:04
SaartjeNina schreef:
2 palen in de grond slaan en daarin spijkers slaan waarop de balk kan rusten
En als het paard dan de paal in springt ??
SaartjeNina
Geplaatst: 21-07-13 18:44
Dat kan niet het is zeg maar het zelfde als een gewone hindernis 2 houten balken in de grond en in de balken iets maken waarop de balk waarover het paard moet springen kan rusten, snap je?
Cherdenise
Geplaatst: 22-07-13 21:53
Baaltje stro of hooi gebruiken
DoomiCoco
Geplaatst: 22-07-13 22:31
Snooki schreef:
Baaltje stro of hooi gebruiken
Vaak is een baaltje stro of hooi te gevaarlijk. Al vind ik dat zelf. Als je paard de baal aanraakt rolt de baal meestal niet om, waardoor je paard een lelijke val kan maken en wel op je kan vallen.
Strobaal is juist heel geschikt. Geen scherpe kanten, fijn formaat en mooi dicht. Dat hij niet omvalt is geen probleem, daar kom je niet door ten val.
Denk bij andere hindernissen (zoals een balk op emmers) wel aan de grondbalk, vlak voor de hindernis op de grond aan de kant waar je op de hindernis afrijdt. Dit is belangrijk voor een pony om de goede afzetplek te bepalen, bij een balk die "los" is de lucht hangt is dit moeilijk.
En let bij het zelf maken van hindernissen op spijkers en splinters waaraan je pony (of jij) zich kan bezeren, en op dingen waar hij met zijn been tussen kan komen.