Ik zit met een klein probleem en ik denk dat meerdere ruiters hiermee te maken hebben of hebben gehad.
Hallo ik ben een jonge dame van 18 jaar en zelf rijd ik ongeveer 9 jaar en ben ik op een manege begonnen met rijden. Toen ik 13/14 was ben ik op zoek gegaan naar een verzorg/bij rijd pony. Na veel moeite en nadat ik op veel advertenties had gereageerd en dergelijke kreeg ik de kans om met een vriendin 2 haflingers te gaan bij rijden en verzorgen. Ik zelf reed met name op de 5 jarige, en ik moet zeggen dat dat destijds best een pittig ding was, en hier heb ik ook vrij veel van geleerd. Na/bij deze haflingers heb ik nog verschillende verzorg/bij rijd paardjes gehad en heb ik de nodige ervaring op gedaan. Nu ben ik 18 jaar en woon ik sinds een jaar op mezelf en heb nu dus ook weer een hartstikke leuke bij rijd pony! Zelf wil ik nog een bij rijd paard/pony erbij en het liefste een waarmee ik ervaring kan opbouwen en waar ook wedstrijdmogelijkheden mee zijn.
Nu is het probleem dat de meeste mensen die een bijrijdster zoeken er 1 willen die al veel wedstrijd ervaring etc heeft, maar dat heb ik dus niet. Ik heb ervaring met stallen uit mesten, longeren, rijden en noem het maar op alleen heb ik nooit wedstrijden gereden (wel onderlinge wedstrijden). Het liefst zou ik er weer bij gaan springen maar ik heb het idee dat die kans vrij klein is totdat ik zelf een eigen paard kan kopen. Ik zou graag willen bijleren en ik zou ook graag wedstrijd ervaring op bouwen. Maar telkens als ik iemand een berichtje doe die iemand zoekt met ervaring is meestal het antwoord dat ze iemand zoeken met wedstrijd ervaring, maar hoe kunnen ruiters wedstrijd ervaring op bouwen als de kans ze niet gegeven word?
Misschien is dit een beetje een onduidelijk berichtje maar ik hoop dat jullie mijn punt snappen, ik snap natuurlijk ook waarom de meeste paarden eigenaren een bijrijdster zoeken met wedstrijd ervaring.
Kampen er nog meer mensen met dit probleem en wat is jullie advies/ervaring?