hoihoi, over 2 maanden is er weer een wedstrijd bij ons in het dorp. en ik vroeg me af of ik met ons paard van 27 jaar mee kan rijden. ze is topfit en in de bossen niet te houden. ze is vroeger springpaard geweest. 1,20/1.30 gesprongen, en kan M2 dressuur lopen. (die oefeningen kent ze allemaal) zou ik dus een proefje en een parcourtje met haar kunnen rijden?
Jij kent je paard het beste zowel lichamelijk als geestelijk. Als ze met gemak een parcourtje thuis springt dan zou ze het daar ook kunnen. Maar als je nu alleen nog maar in het bos rijd en nooit meer oefeningen en sprongen hebt gevraagd zou ik dat eerst rustig opbouwen en kijken wat ze zelf aangeeft.
@sammie dat zou rond de 50 cm zijn. Het is een pony/paard. Met ijzers een paard. Zonder een pony. 1,56
Nikass
Geplaatst: 13-07-13 12:17
Lijkt me geen probleem zoals je het beschrijft. Wel even rustig vast weer wat sprongetjes oefenen van te voren. Leuk dat je paard nog zo lekker mee doet!
jorretje
Geplaatst: 13-07-13 12:19
Eens rustig een keertje een klein parcourtje oefenen, gaat dat prima, dan kan t ook prima. Zoals jij het beschrijft lijkt het me geen probleem.
humanoidR
Geplaatst: 13-07-13 12:34
Kan dit nog? dat zal je je paard moeten vragen. Die weet als enige het antwoord. Het klikt als een gezond op leeftijd zijnd dier, Dan zal je best merken als je paard het te veel vind worden.