Hier de uitleg: Ik heb een dek genomen wat ik al had als voorbeeld. Eerst heb ik stroken van 10 cm breed geknipt uit patroonpapier. Die heb ik op de stof gelegd en met rijgdraad gelust. Dit heb ik op de bruine én op de blauwe stof gedaan. Ik heb ze dubbel uit het stof geknipt, want je hebt 2 kanten aan je dekje. Als je ze hebt uitgeknipt, knip je de lusjes tussen de stof door. Ik heb nu 3 bruine en 4 blauwe stroken. (Dubbel!) Dan leg je een blauwe en een bruine strook met de lusjes tegen elkaar. Deze stik je met het naaimachine. Dan heb je een grote lap met gekleurde stroken in de goede volgorde. Ik heb patroonpapier gepakt en dat heb ik gelegd op mijn voorbeeld-dekje. Je moet wel een linker en een rechterkant hebben uitgeknipt! Dan heb ik een dubbele laag fyberfill genomen en uitgeknipt met het patroon van mijn voorbeeld-dekje. Hier moet je dus ook een linker en een rechterkant van hebben! Voor de binnenkant heb ik een fleecedeken gebruikt, hier knip je ook weer het patroon uit. Let wel op dat je het iets ruimer uitknip, omdat het nog aan elkaar genaaid moet worden. Dan leg je je genaaide strokenlap op tafel en zorg dat je patroon van het dekje er diagonaal opligt, zodat de stroken op het dekje ook diagonaal komen te liggen. Als het niet past naai je er nog een strook aan. (Hebben wij ook gedaan) Knip het ook uit en leg alles op elkaar. Naai het rondom vast, daarna moet je de banen een voor een doorstikken. Ik heb dezelfde bruine stof gebruikt om er een bies omheen te zetten. Daarna er nog een lichtblauw koort tegen genaaid. (Dit was heel lastig, omdat het telkens verschoof!!!) Daarna leg je de 2 helften tegen elkaar en naai de bovenkant aan elkaar vast. Leg het dek open en naai er precies in het midden nog een stevige katoenen band over de naad. En klaar!
Het is een hele lange uitleg, ik hoop dat jullie het snappen!
Ik heb trouwens als voorbeeld een Eskadron Bicolor dekje genomen!
De onderkant is van fleece ? of snap ik het verkeerd :p
eline10
Geplaatst: 07-07-13 17:38
Wauw echt gaaf gemaakt zeg! En ook ik dacht dat het een Eskadron dekje was Als dit mooie dekje nog maar je eerste creatie is, dan verwacht ik nog veel!
Zoefken
Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-13 17:40
Anissa_B schreef:
De onderkant is van fleece ? of snap ik het verkeerd :p