Echt zo veel vraag naar voltige paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Echt zo veel vraag naar voltige paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:25

Hoi Bokkers!

Mijn paard staat te koop, en nu werd ik vanmiddag opgebeld of mijn paard geschikt zou kunnen zijn voor voltige werk. Dit omdat ze grote paarden zoeken voor de voltige zei hij. Hij zou hem dan in training zetten bij hem thuis en dat kost mij zo'n €400,- p.m. tot ie verkocht is. Binnen twee maanden zou hij dan voor de hoofdprijs verkocht kunnen zijn werd mij verteld.
Nu vraag ik me af er echt zoveel (internationale) vraag naar grote voltige paarden is?

Bijzaak, ik heb hem gegoogled en hij heeft een paar jaar geleden mee gedaan met het EK voltige junioren.

Het klinkt natuurlijk allemaal hartstikke mooi, maar €400,- p.m. is niet niks.

Ik hoor het graag!

Groetjes Loes

furious

Re: Echt zo veel vraag naar voltige paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:30

Ik vind het toch een vreemd aanbod. Dit kost jou dus 800 euro en dan heb je nog geen garantie.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 11:51

Dat vond ik dus ook al zo vreemd, maar wat nou als het zo is? Dan ben ik mijn paard kwijt en weer wat centjes rijker..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:56

Voltigepaarden zijn schaars, maar vind dit een vreemd aanbod.

Ik heb zelf ook 3 paarden die voor mijn voltigelessen geschikt zijn,maar die zijn niet geschikt voor dat niveau, dus ik weet hoe moeilijk het is om een echt geschikt paard te vinden hiervoor.

Maar 400 per maand, en nog geen greintje garantie dat die van jou uberhaupt geschikt is voor voltige ...

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 11:59

Als dit echt zo is, waarom koopt deze man dit paard niet dan niet zelf? Kan hij hem in twee maanden trainen en voor een klap geld doorverkopen.
Houd dat alsjeblieft even in je achterhoofd. Straks ben jij 800 achteruit en heb je je paard alsnog niet verkocht.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:49

Er is wel veel vraag naar voltigepaarden ja, omdat er maar weinig goed bewegende paarden zijn die het voltige toelaten en groot zijn (zeg maar groter dan 1.75/1.80). Ik ben wel benieuwd waar je dit dan zou willen laten doen eigenlijk... Heb namelijk wel een vermoeden: recent is er een clubje gestart met het trainen van paarden tot zeer goede voltigepaarden. Daar doen een aantal voltigeurs aan mee die op het hoogste niveau in Nederland voltigeren en daarnaast ook internationaal veel succes hebben. En dat onder begeleiding van een longeur die hier ook erg goed mee is :). Mocht het om deze mensen gaan, dan zou ik het zeker de moeite waard vinden. Internationaal gezien hebben zij in korte tijd al een sterke naam neergezet door paarden mee te nemen die geweldig goed gepresteerd hebben op het allerhoogste niveau.

Maar inderdaad, anderzijds blijft het wel een beetje een vreemd aanbod... Gek dat zij niet zelf de paarden eerst 'kopen'.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:52

Ik zou zeggen hij krijgt z'n geld(percentage of stalgeld) als paard voor x bedrag verkocht is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:57

Als hij zo zeker is dat het paard verkocht wordt, spreek dan af dat het verschuldigde bedrag van de verkoopprijs afgetrokken wordt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 13:49

ED --> PP

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:23

Heel eerlijk zou ik mee uitkijken. Kan best zijn dat er vraag is naar goede paarden daarvoor maar dan zou ik persoonlijk toch zeker een garantie willen hebben dat het paard toch minimaal 1000 euro meer oplevert dan wat je nu vraagt. Het is makkelijk om te zeggen voor hem maar wat als dat niet zo is. Vind het wel een vreemd aanbod als hij daarvoor mensen belt en de paarden waarschijnlijk ook niet kent. Ik zou dan denken dat hij zelf "goedkoop" goede grote paarden opkoopt en kan ze toch zelf voor een hoge prijs verkopen zoals hij stelt want daar komt het toch wel op neer wat weerhoud hem er dan van om het paard niet te kopen en om te leiden daarvoor. Meerdere noemen dat en ik zou dat toch zeker eens vragen waarom hij het paard dan wil kopen voor de huidige prijs.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:26

Ik zou dit niet doen, maar dit bedrag aftrekken van de verkoopprijs. Of gewoon bij je advertentie zetten wat hij gelopen heeft en dat het paard met wat training de voltige vast wel weer op kan pakken! :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:29

Als ze echt zo goed verkocht werden... dan kochten ze jouw paard wel om deze na 2 maanden met veel winst te verkopen.
Blijkbaar willen zij ook het risico niet lopen......

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:31

ZeSteigert schreef:
Ik zou dit niet doen, maar dit bedrag aftrekken van de verkoopprijs. Of gewoon bij je advertentie zetten wat hij gelopen heeft en dat het paard met wat training de voltige vast wel weer op kan pakken! :)

Paard is niet uitgebracht op wedstrijden, en heeft nog nooit voltige gedaan...

Ik heb het er ook met een vriendin over gehad en ben tot de conclusie gekomen dat ik het toch te link vind. Misschien breng ik m daar wel leuk heen en issie vervolgens pleiten? Want zij hebben dan natuurlijk het paspoort.. Ik stel hem voor dat hij m zelf mag kopen en dan door mag verkopen, maar anders niet. Tevens wil ik niet, zoals jullie ook zeggen, het risico lopen dat ik €800,- of meer kwijt ben en hij vervolgens niet verkocht kan worden omdat hij toch niet zo geschikt is..

Bedankt voor de reacties!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:31

Misschien een gebrek aan stalling?

Inderdaad zeggen dat het betracht ACHTERAF bij verkoop van het verkoopbedrag getrokken word.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:37

ik vind het een raar aanbod,
400 euro in de maand is ook niet niks!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:49

Brainless schreef:
Als ze echt zo goed verkocht werden... dan kochten ze jouw paard wel om deze na 2 maanden met veel winst te verkopen.
Blijkbaar willen zij ook het risico niet lopen......

Dit dacht ik ook direct. :j