mijn verzorg pony is veel tesnel. met stap is die nog wel rustig, maar met draven dan schiet die over in de galop en is die moeilijk tehouden. hebben jullie tips??
Wat hierboven al word gezegd consequent zijn. Ik denk dat je er vooral op moet letten dat wanneer je pony overschiet in galop, dat je niet in je teugels gaat hangen, en dus ophoudingen maakt. Maar heb je hier hulp bij? en hoe zit het met de eigenaar heeft die hier ook last van? En hoe lang rijd je al op deze pony? Misschien als je het verhaal wat uitgebreider verteld dat ik je nog meer tips kan geven. Je kan mij eventueel ook een privé bericht sturen als je wil!
de eigenaar rijd er zelf niet meer op. ik rij hem nu ongeveer 3 jaar. na dat hij 2/3 weken stil had gestaan (door vakantie) in een x was die super fris, ik dacht dat kan wel als hij 2\3 niet had gelopen. maar nu is die al bijna een jaar gewoon tesnel.
misschien geeft de sport brok hem te veel energie. wat misschien kan helpen is je paard een beetje te laten lopen aan de longe voordat je erop gaat. veel ophoudingen maken en vraag of iemand kan helpen voor het geval dat je paard toch steeds blijft rennen.
oke. met longeren is die gewoon normaal. maar als ik of een vriendin er op gaat dan is het net een renpaard.
Babbelaar20
Geplaatst: 26-06-13 20:33
Ik heb een energieke pony die ik even longeer voor het rijden en ik rijd haar erg actief zodat ze veel moet doen. Galoppeert ze uit zichzelf weg? even uit zitten en zelf de controle krijgen, na 2 rondjes (of wanneer de pony iets rustiger wordt) neem je het over, stuur de pony in galop door voltes en probeer wat overgangen te rijden op de lange zijdes (midden galop, hele langzame galop) op die manier kan je de controle weer terug krijgen, op het moment dat jij het wilt doe je de pony terug naar draf en dan heb jij gewonnen want jij laat haar door galopperen op tempo's en figuren die jij wilt. Laat de pony daarna nog even actief doordraven en stap dan even een stukje. Dit werkt voor mijn pony heel goed. Als ze erg hard gaat in draf dan zet ik haar gewoon keihard aan het werk, dan gaat ze maar hard. Laat maar lekker lopen ze maakt het zichzelf alleen maar moeilijker. Veel figuren rijden en als de pony uitbreekt in een figuur bij tikken op de schouder waar die uitbreekt en weer veel overgangen rijden (schijnovergangen rijden, middendraf, stap, halthouden). Hoop dat het een beetje duidelijk is en je het snapt zo. Succes ermee!
Babbelaar20
Geplaatst: 26-06-13 20:34
lynnvaneck12 schreef:
oke. met longeren is die gewoon normaal. maar als ik of een vriendin er op gaat dan is het net een renpaard.
die van mij is ook normaal met longeren maar het is wel degelijk een groot verschil met niet longeren voor het rijden en wel longeren voor het rijden. Als ik niet longeer is er niks mee te beginnen.