Kwam ik bij de stal en wou haar even lekker eruit doen. Dus ik haal haar uit de stal, heeft ze 2 super dikke achterbenen (je kon de kogel niet eens meer vinden, zo dik). Dus ik kijk even of ze kreupel loopt, niet dus. Komt de staleigenaar binnen, zegt hij zo: ja nou ze heeft wel beweging nodig want ze heeft stalbenen (nee dat had ik ook nog niet gezien

Verder was ze super modder vet, haar ogen stonden niet vrolijk, ze had geen glans op haar vacht en haar wintervacht zag er heel vreemd uit (allemaal dunne en lichte stukken haar en de stukken haar zaten er nogal vreemd in, niet egaal 1 kant op stekend, maar op sommige plekken soort rondjes van haren

Ik heb haar maar een dikke borstelbeurt gegeven, niet dat ze daar zoveel van opknapte, maar ze genoot er teminste wel van. Daarna heb ik haar maar heel even gelongeert (meiske heeft helemaal geen conditie, na 5 minuten draven stond ze alweer helemaal op apengapen

Nu heb ik een paar vragen, misschien kunnen jullie mij daar beetje mee helpen, want ik weet niet echt wat ik nu verder moet.
* Hoe moet ik haar nu weer conditie laten krijgen?? Van stappen krijgt ze toch geen conditie?? (Wil voornamelijk voorlopig blijven longeren ivm met mijn gezondheid). Hoe moet ik het opbouwen zodat ze zo min mogelijk spierpijn krijgt? Verder ze is ook super dik, dus vet in het bloed of maandag ziekte kan misschien ook wel opkomen. Ze is al op dieët gezet (krijgt heel weinig brok en kuil).
* Wat kan ik doen tegen die dikke stalbenen?? Heb ooit gehoord dat bier wel helpt

(zonder dat ze dronken wordt

* Verder ben ik van plan om een zak musili van Havens te kopen (voor paarden met eiwit allergie, dat heeft ze namelijk), zeewier en lijnzaad olie zodat ze weer beetje goed in haar vacht komt en ook meer weerstand krijgt. Zouden jullie dit gaan doen??
* Ze heeft nog geen deken op (heb wel een winterdeken liggen, Highliner) zouden jullie die haar nu opdoen?? Ze heeft al wel een redelijke vacht, alleen haar vacht ziet er dus slecht uit.
* En als laatste wat moet ik met die mok beginnen?? Het is wel droge mok en de staleigenaar zei tegen mij: niks aan doen, gewoon niet de natte blubber opzoeken. Wat is jullie mening hierover??
Alvast bedankt