onverwacht moeten laten inslapen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:19

je hebt er zeker goed aan gedaan als je het niet had gedaan was het echt fout geweest want dan had je je paardje gewoon pijn laten lijden..je hebt het goed gedaan meid..
heel veel sterkte gewenst

groetjes esther

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 20:49

Hey,

Wat zielig zeg, ik vond het juist zo'n leuk beessie om te zien (we rijden altijd langs je pony's als we naar de verening gaan).
Veel sterkte ermee,

Groetjes Jolanda

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:38

Jeetje wat erg joh! Belachelijk dat die andere dierenarts niet meer heft gedaan! Ik zat al met een groot vraagteken boven mijn hoofd te lezen, zo van, geen bloed afgenomen? meer voeren? geen hart enlongcontrole? als zo'n paard er zo slecht aan toe is en maar niet dik te krijgen is dan gaat er toch een alarmlichtje branden? Echt belachelijk van die vent!
Gelukkig dat de nieuwe dierenarts er op tijd bij was en hem heeft kunnen laten inslapen voor je paardje pijn kreeg...

Heel erg veel succes gewenst!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:55

Nou, wat een vreselijk verhaal en ik wens je heel veel sterkte!

Ik hoop dat je die eerste dierenarts wel laat weten wat er gebeurd is; misschien denkt hij de volgende keer wel beter na bij een soortgelijk geval en neemt ie een wel juiste beslissing.

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 21:56

je zou er vast alles aan gedaan hebben als je wist wat het was maar nu was het te laat bah verschrikkelijk veel sterkte meid!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:06

Ach meissie wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte!!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:13

heel veel sterkte!
het is net alsof er een deel van je sterft als je zoiets meemaakt.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:17

Och wat jammer van je shetje Huilen in ieder geval heeft hij nu geen pijn meer, heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 22:18

Je hebt zeker de juiste beslissing genomen.
Fijn dat hij in je armen mocht inslapen. ( heb ik ook met mijn pony gehad)
Geeft je uiteindelijk een goed gevoel.

Sterkte joh!! Ach gut

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 22:50

robir schreef:
je zou er vast alles aan gedaan hebben als je wist wat het was maar nu was het te laat bah verschrikkelijk veel sterkte meid!!

aan zijn hart zou sowieso niks gedaan kunen worden;maar zijn nieren hadden misschien beter in tact kunnen zijn als ik t eerder had geweten.Maar dat veranderd niks aan t idee.Als ik eerder had geweten dat er wat met zn hart of zoiets was dan had ik er nog enigszins rekening mee kunnen houden.Nu zat ik al die maanden in onzekerheid over wat ie mankeerde en dat neem ik die eerste da toch wel erg kwalijk!Ik heb regelmatig slapeloze nachten gehad en getwijfeld aan mezelf(wat doe ik verkeerd etc)Heb ook reacties uit de buurt gehad,..van: goh,..wat ziet jouw pony er erg uit,..moet je m niet meer te vreten geven etc.Reacties waar je niet vrolijker van wordt!! Mensen oordelen al snel als ze niet weten wat er loos is.Komt ook nog eens bij dat ie uit de wei is gehaald terwijl ik er niet was en er genoeg mensen daar langs fietsten.Het enige wat die mensen willen zien is dat ie er zo mager uitzag en zielig in de wei lag.Lijkt wel of ze sensatie zoeken of zo!De eerste reactie die ik kreeg te horen toen ie net ingeslapen was van een fietser: tja,..dat krijg je ervan als je dat beest nooit te vreten geeft!!!! Boos! Heb toen goed zitten brullen op dat moment!!!(en dat terwijl die mensen ook zien dat er nog twee andere ponies van me in de wei staan die er uitstekend uitzien!!!!anders hadden die r toch ook magertjes en zielig uit moet zien????)Wordt alleen maar erg verdrietig op dit moment van die reacties.Heb alles gedaan wat in mijn mogelijkheid lag om hem te redden.kan dit er niet bij hebben.Dus mensen,.....maakt niet uit om wat voor iets t gaat,maar vel pas een oordeel als je precies weet hoe t zit!! Bedankt voor jullie reacties!! doet me goed om te merken dat er zoveel menesne met ons meeleven!!!! OK dan!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:33

Wat een vreselijk verhaal,joh.Je hebt de goede beslissing genomen hoor.En wat anderen ook zeggen,laat maar kletsen.Jij weet dat je alles hebt gedaan.
Heel veel sterkte!!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 02:10

Mensen praten toch wel, moet je je niks van aantrekken..doe je wel weet ik, zou ik ook doen.. Je word eigenlijk aangevallen door die mensen terwijl ze niet eens weten wat er gaande is.. Jammer dat mensen hun oordeel altijd zo snel klaar hebben..
Ik vind het heel goed van je dat je hem hebt laten gaan VOOR dat hij pijn zou krijgen.. 1 van onze katten had ook wat aan haar lever, als ze eten kreeg dan vergiftigde ze zichzelf, we konden haar nog 1 maand laten leven op medicijnen.. Maar we hebben haar laten inslapen omdat het niet eerlijk was tegenover haar ( ze raakte elke keer in shock en droogde heel snel uit)

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om hem de pijn wat hem te wachten zou staan te besparen.
Ik hoop voor je dat de veulens op hem lijken, is hij toch nog een beetje bij je..

Heel veel sterkte en gecondoleerd met je hengst..

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-03 08:37

Paradise schreef:
Mensen praten toch wel, moet je je niks van aantrekken..doe je wel weet ik, zou ik ook doen.. Je word eigenlijk aangevallen door die mensen terwijl ze niet eens weten wat er gaande is.. Jammer dat mensen hun oordeel altijd zo snel klaar hebben..

Ik vind dat je er goed aan hebt gedaan om hem de pijn wat hem te wachten zou staan te besparen.
Ik hoop voor je dat de veulens op hem lijken, is hij toch nog een beetje bij je..

Heel veel sterkte en gecondoleerd met je hengst..


hoi!! zucht een volgende morgen,maar kan t nog steeds niet bevatten.Weet wel dat ik niks van dat geklets aan moet trekken(ik weet nl hoe t zit),maar het is zo wrang op zo'n moment.Weet je wat ik ook zo erg vind?Dat t allemaal paardemensen zijn die dat zeggen en zogenaamd alles over paarden wetn Boos! .Snap dat niet.Omdat zij ook paarden/ponies hebben,denken ze dat ze "voleerde"paardenkenner zijn.Eigenlijk hoop ik dat er 1 of twee van die mensen dit forum lezen,zodat ze weten dat ik er alles aan heb gedaan en dat ze weten wat er nou echt aan de hand was!En dat het heel erg pijn doet als ze zoiets zeggen!!!In ieder geval bedankt voor jullie steun!!!Mijn vriend doet vandaag de andere ponies(kan t nog niet aan om naar de wei te gaan als hij er niet is en wil niet het risico lopen dat ik de destructie tegen t lijf loop)echt heel erg bedankt allemaal OK dan! !!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 08:53

Verschrikkelijk zeg!
helemaal mensen die opmerkingen durven te maken en eigenlijk niet weten wat het beestje werkelijk mankeerd!
Dat soort mensen hebben ook totaal geen idee wat voor een pijn ze iemand aan doen door dat soort opmerkingen te maken!
Ik begrijp je best,op zo een moment sta je met je mond vol tanden!
Flubber onthiud voor je zelf dat je alles gedaan hebt wat mogelijk is!
Ik wil jou en natuurlijk ook de vezorgster van deze shet heel erg veel sterkte wensen met dit verlies!
Knuffel Lundi -xxx-

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 09:05

Wat naar allemaal zeg. Ik weet uit ervaring hoe het is om een vriend te laten gaan, ook al weet je dat het het beste is. Trek je niets aan van de praatjes, die zijn er toch altijd wel. Veel sterkte de komende tijd.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:25

Jeetje, wat sneu zeg... Ik lees iig heel erg met je mee. Als je maar geweten had wat het was, dan had je niet zo in onzekerheid gezeten. Wel goed van die nieuwe DA dat hij je zo geholpen heeft. Ik zou iig die oude DA even opbellen en hem het verhaal uitleggen. Het kan natuurlijk zo zijn, dat hij door problemen met zijn nieren een hartruis gekregen heeft, of andersom, dat is altijd moeilijk te achterhalen. Ik zou iig even verduidelijking vragen bij jouw oude DA, misschien helpt het je in je woede, al zou je verlies om hem er niet minder om worden. Heel veel sterkte.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 17:23

sterkte, voor hem is het beter zo.....echt zooo *** van die da....HEEL VEEL STERKTE!

Karina

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 20:20

Wat erg zeg, het raakt me enorm dit bericht.
Al je verdriet om het verlies, en dan ook nog die onterechte reacties en de boosheid om DA nr.1.
Zou hem zeker laten weten wat er gebeurd is. Als was het maar vanwege je eigen verwerkingsproces en te zien wat voor reaktie er dan komt.
Tuchtraad kom je niet zomaar terecht, aansprakelijk stellen voor zijn dood zal in dit geval waarschijnlijk niet hard te maken kunnen zijn, maar imo is er toch wel sprake van onzorgvuldig handelen. Daar kun je op zich wel wat mee. Vraag is of je het er voor over hebt, want is geen leuk traject.
Heel veel sterkte, leef echt met je mee. Jezelf hoef je in ieder geval niks te verwijten, maar ik weet hoeveel pijn dit kan doen als je ook nog eens zulke onzinnige reacties krijgt.

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 14:33

Hey wijffie!
Goh meid...nou moeten we onze lieve Peppie tog ontzettend missen! Het was altijd een ontzettende scheet en ik zal hem nooit vergeten! Huilen
Maar jah we weten allebei dat dit gewoon het beste voor hem was en nu heeft hij geen pijn gehad en dat is ook belangrijk!
Maar onze lieve Pep zal voortleven in ons hart!
We zulllen hem ontzettend missen en we kijken uit naar de veulentjes, dan hebben we evengoed nog wat van hem! Lovers
Lieve Sas ik wi je nogmaals hartelijk bedanken voor alles en ik ben hartstikke blij dat ik jou en de pony's gevonden heb en daar ben ik je ontzettend dankbaar voor, want er zijn geen lievere! Knipoog
We zullen hem missen en laat die mensen maar praten hoor die weten er niks van, wij waren er voor hem en dat is het belangrijkste!
We gaan hem ontzettend missen maar hij zal altijd bij ons zijn!
Veel liefs,
Je verzorgstertje Saskia Ach gut

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-03 15:22

Sassieja schreef:
Hey wijffie!
Goh meid...nou moeten we onze lieve Peppie tog ontzettend missen! Het was altijd een ontzettende scheet en ik zal hem nooit vergeten! Huilen
Maar jah we weten allebei dat dit gewoon het beste voor hem was en nu heeft hij geen pijn gehad en dat is ook belangrijk!
Maar onze lieve Pep zal voortleven in ons hart!
We zulllen hem ontzettend missen en we kijken uit naar de veulentjes, dan hebben we evengoed nog wat van hem! Lovers
Lieve Sas ik wi je nogmaals hartelijk bedanken voor alles en ik ben hartstikke blij dat ik jou en de pony's gevonden heb en daar ben ik je ontzettend dankbaar voor, want er zijn geen lievere! Knipoog
We zullen hem missen en laat die mensen maar praten hoor die weten er niks van, wij waren er voor hem en dat is het belangrijkste!
We gaan hem ontzettend missen maar hij zal altijd bij ons zijn!
Veel liefs,
Je verzorgstertje Saskia Ach gut

hoi sas

dankjewel voor je berichtje!!!doet me goed!!! Peter doet nog steeds de ponies,want kan t nog steeds niet aan om naar de wei te gaan.Ben blij dat jij er wel was op t moment dat ie ingestort was! OK dan! .Kon niet beter voor hem wensen dan iemand bij zich te hebben waar ie gek op was.Dankjewel voor alles en dat je je zo betrokken voelt bij "onze"beessies!!Want jij hoort net zo goed bij de ponies als ik!!!!Dankjewel dat je altijd zo goed voor nickey,romy en pepper klaarstond!!Kan geen betere verzorgster wensen!!nogmaals bedankt!!!
dikke kus van mij en een pootje van romy en nickey!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:29

Meid wat een naar verhaal! echt heel zielig dat die andere DA dat nie geconstateerd had!

Iig heel veel sterkte met dit verlies. je hebt een moeilijke maar goede keuze gemaakt. Ach gut

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 21:22

die andere DA is een echte kl**tvent! Stoom uit je oren hij had metteen moeten komen Boos! dat is dan ook zijn beroep!!! ik hoop dat hij snel al zijn klanten kwijt is dat is zijn straf ~~}>

ik ben blij voor je dat je nu een betere DA hebt!
ook veel sterkte met je verlies Ach gut

Sassieja

Berichten: 4838
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 16:42

Hey Sassie! Tuurlijk joh, het is vanzelfsprekend dat ik er voor hem was en ik ben blij dat ik er was! Maar het is nu gewoon beter voor hem, en we zullen hem toch nooit vergeten! En als het nageslacht van ons Peppertje net zow lief word als Pepper was, dan zijn het beessies for life!
Ik snap dat je het nog niet aankan, ik zal het de 1ste keer zonder Pep ook heel moeilijk vinden! Huilen Maar onthoud dat je altijd op me rekenen kan, en ik ben er voor je! Ach gut Het is misschien een beetje raar maar wat vind je ervan als we eens lekker met z'n 2en is een daggie naar het strand gaan met Room en Nikki? Knipoog Effe lekker uitwaaien! Meid het zal nog lang duren voor het verdriet een beetje weg is, maar ik denk dat we elkaar daarin goed kunnen steunen! Veel groetjes aan Peter en een dikke knuffel voor Lesley! Ach gut Luv ya!

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 09:51

waarom zeg je sorry tegen ons, tis heel normaal datje dit even kwijt wil toch..?! en ik vind het niet erg datje het hier neerzet...k zit nu met tranen in mijn ogen ik vind het echt heel erg voor jou...wat een klote DA die eerste...en wat goed dat die nieuwe DA je zo gesteund heeft...sterkte

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:22

Heel veel sterkte ermee! Gelukkig had je aan deze da meer dan aan je andere. Alleen balen dat ie niet n maand of wat eerder is gekomen!
Sterkte meid!