Hoe ouders overhalen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amy495

Hoe ouders overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 18:56

Een vriendin van mij heeft een eigen pony. Alleen is die best eigenwijs en kan ze niet alleen rijden met die pony, nou ja alleen op eigen terrein. Ze wil daarom een shetlander er bij om mee te knuffelen, wandelen enz en voor een maatje voor de andere pony. Ze heeft al eigen stallen ook al een grote wei, nu is alleen het probleem: Hoe haar ouders overhalen? Ze heeft alles al aan alles is gedacht ook de prijs enz. maar nou willen de ouders het niet echt. Hoe proberen de ouders over te halen?

Simoonzel

Re: Hoe ouders overhalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:58

Waarom lijkt het de ouders geen goed idee dan? Ze zullen er vast een reden voor hebben. Shetlanders zijn redelijk goedkoop, ook in onderhoudskosten, maar misschien vinden ze het toch te veel?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:42

SMP-->YRT

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:36

Simoonzel schreef:
Waarom lijkt het de ouders geen goed idee dan? Ze zullen er vast een reden voor hebben. Shetlanders zijn redelijk goedkoop, ook in onderhoudskosten, maar misschien vinden ze het toch te veel?

Ze zeggen ja is heel duur en dan raak je er aan gewend en wil je hem/ haar niet meer kwijt, terwijl ze al een grote pony ( haflinger ) hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:36

Niet :+
Hun geld, hun beslissing. Ik zou zeggen; lekker sparen, zelf werken tot je oud genoeg bent om geheel zelfstandig een pony te onderhouden.

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:41

Simoonzel schreef:

Shetlanders verschillen volgensmij niet zo veel met paarden qua onderhoud hoor..?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:44

kriistellx schreef:
Simoonzel schreef:

Shetlanders verschillen volgensmij niet zo veel met paarden qua onderhoud hoor..?

Wisselt een beetje. Ze eten iets minder... En ik weet niet waar TS staat, maar sommige stallen vragen ook minder stallingsgeld voor een Shet. Net als dat sommige hoefsmeden minder rekenen voor een Shet. Maar dat is dus echt SOMMIGE, er is niet met zekerheid te zeggen dat een Shet goedkoper is. Dus het hoeft inderdaad weinig tot geen verschil te maken, ik ben het met je eens! :j

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:45

kriistellx schreef:
Simoonzel schreef:

Maar als je kijkt wat ze moeten betalen, dat is nog voer hoefsmid ( Sommege geven iets korting voor shetten ) en dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:16

TS jij gaat niet over hun portomonee he ;)

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 21:09

Lasca_1987 schreef:
TS jij gaat niet over hun portomonee he ;)

Jij weet niet wat ze allemaal hebben. Ik vraag alleen om tips om ze over te halen niet om geld discussies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:12

Dat hoef ik ook niet te weten.. Maar jij zegt zelf; Maar als je kijkt wat ze moeten betalen, dat is nog voer hoefsmid ( Sommege geven iets korting voor shetten ) en dierenarts. Daarom zeg ik.. je kan niet in hun portomonee kijken..

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:58

Lasca_1987 schreef:
Dat hoef ik ook niet te weten.. Maar jij zegt zelf; Maar als je kijkt wat ze moeten betalen, dat is nog voer hoefsmid ( Sommege geven iets korting voor shetten ) en dierenarts. Daarom zeg ik.. je kan niet in hun portomonee kijken..

Wat ze hier bedoelt (denk ik) is dat jij niet weet hoeveel geld de ouders hebben. Misschien redden ze het nu maar net en kunnen ze nog een pony (ook al is het een shetlander) gewoon echt niet betalen.
Misschien kan je vriendin een gesprek met haar ouders aangaan, waarin ze uitlegt dat het voor haar pony goed is om gezelschap te hebben (paarden zijn immers kuddedieren) en dat haar ouders haar dan kunnen uit leggen waarom het niet zou kunnen/mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:02

miekel92 schreef:
Lasca_1987 schreef:

Wat ze hier bedoelt (denk ik) is dat jij niet weet hoeveel geld de ouders hebben. Misschien redden ze het nu maar net en kunnen ze nog een pony (ook al is het een shetlander) gewoon echt niet betalen.
Misschien kan je vriendin een gesprek met haar ouders aangaan, waarin ze uitlegt dat het voor haar pony goed is om gezelschap te hebben (paarden zijn immers kuddedieren) en dat haar ouders haar dan kunnen uit leggen waarom het niet zou kunnen/mogen.

Miekel92; Je begrijpt me heel goed :j dat is inderdaad wat ik bedoel ja :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:08

Misschien helpt het als je haar ouders ervan weet te overtuigen dat een pony niet alleen hoort te lopen ?
Dus eigenlijk is die shetlander ook wel een beetje "nodig" voor het welzijn van de grote pony ;)

Je vriendin zou kunnen aanbieden mee te betalen aan zijn/haar onderhoud, door bijvoorbeeld klusjes te doen en verjaardagsgeld weg te leggen voor de hoefsmid en eventuele dierenartskosten , dan zien haar ouders ook dat ze het serieus meent :j

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:18

Shirley schreef:
Misschien helpt het als je haar ouders ervan weet te overtuigen dat een pony niet alleen hoort te lopen ?
Dus eigenlijk is die shetlander ook wel een beetje "nodig" voor het welzijn van de grote pony ;)

Je vriendin zou kunnen aanbieden mee te betalen aan zijn/haar onderhoud, door bijvoorbeeld klusjes te doen en verjaardagsgeld weg te leggen voor de hoefsmid en eventuele dierenartskosten , dan zien haar ouders ook dat ze het serieus meent :j

Ja de ouders weten dat het kudde dieren zijn en dat het beter is, ze heeft ook al gezegt om ook bij te betalen maar dan zeggen haar ouders weer nee dat moet je niet doen.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 12:11

Iemand?

PandaTerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:35

een paard aanschaffen is niet niks, ik denk dat jouw vriendin alleen overzicht heeft over het gedeelte van het rijden en verzorgen.
Maar staat die pony nou helemaal alleen? :S

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:39

Dus de pony staat nu alleen?

tip als dat zo is: een paard hoort niet alleen te staan

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:45

iemand zoeken die een stal zoekt!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:46

Die ouders haal je niet over. Ze mag zich al gelukkig prijzen met degene die ze heeft... Ik ben nu bijna 18 en sta op het punt er een zelf te kopen als de DA hem goed keurt en deze betaal ik volledig zelf van mijn werk waar ik knoerhard werk om hem te kunnen onderhouden.

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 16:51

De andere pony staat alleen ja. Dat heeft ze ok al gezegt maar dat helpt niks

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 16:53

Kan je vriendin haar pony niet ergens anders neer zetten, bij een andere pony/stalling?

PandaTerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:21

savieralover schreef:
Die ouders haal je niet over. Ze mag zich al gelukkig prijzen met degene die ze heeft... Ik ben nu bijna 18 en sta op het punt er een zelf te kopen als de DA hem goed keurt en deze betaal ik volledig zelf van mijn werk waar ik knoerhard werk om hem te kunnen onderhouden.

+:)+ gefeliciteerd

Maar TS, als die pony geen vriendje kan krijgen en een stalling met andere paarden geen optie is is de enige oplossing in het paard zij voordeel verkopen die hap

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:36

Ik begrijp de reden niet helemaal waarom ze NOG een pony wilt. Ze heeft er al een en dat is dan nog niet genoeg.
Ik begrijp haar ouders wel.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 18:45

Een paard hoort nooit alleen te staan, dus eigenlijk zou er sws een tweede pony bij moeten. Als ze zo graag een 'knuffelpony' wil moet ze maar door blijven vragen, maar dat kan averechts effect hebben natuurlijk. Ze kan ook gewoon iemand zoeken die bij haar paard wil komen staan met zijn of haar pony/paard. Dan hoeft ze niet altijd met haar eigen paard bezig te zijn. Hoewel ik niet snap wat daar het probleem aan is, beetje verwend.