Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Simoonzel schreef:Waarom lijkt het de ouders geen goed idee dan? Ze zullen er vast een reden voor hebben. Shetlanders zijn redelijk goedkoop, ook in onderhoudskosten, maar misschien vinden ze het toch te veel?

kriistellx schreef:Simoonzel schreef:Waarom lijkt het de ouders geen goed idee dan? Ze zullen er vast een reden voor hebben. Shetlanders zijn redelijk goedkoop, ook in onderhoudskosten, maar misschien vinden ze het toch te veel?
Shetlanders verschillen volgensmij niet zo veel met paarden qua onderhoud hoor..?
kriistellx schreef:Simoonzel schreef:Waarom lijkt het de ouders geen goed idee dan? Ze zullen er vast een reden voor hebben. Shetlanders zijn redelijk goedkoop, ook in onderhoudskosten, maar misschien vinden ze het toch te veel?
Shetlanders verschillen volgensmij niet zo veel met paarden qua onderhoud hoor..?
Lasca_1987 schreef:Dat hoef ik ook niet te weten.. Maar jij zegt zelf; Maar als je kijkt wat ze moeten betalen, dat is nog voer hoefsmid ( Sommege geven iets korting voor shetten ) en dierenarts. Daarom zeg ik.. je kan niet in hun portomonee kijken..
miekel92 schreef:Lasca_1987 schreef:Dat hoef ik ook niet te weten.. Maar jij zegt zelf; Maar als je kijkt wat ze moeten betalen, dat is nog voer hoefsmid ( Sommege geven iets korting voor shetten ) en dierenarts. Daarom zeg ik.. je kan niet in hun portomonee kijken..
Wat ze hier bedoelt (denk ik) is dat jij niet weet hoeveel geld de ouders hebben. Misschien redden ze het nu maar net en kunnen ze nog een pony (ook al is het een shetlander) gewoon echt niet betalen.
Misschien kan je vriendin een gesprek met haar ouders aangaan, waarin ze uitlegt dat het voor haar pony goed is om gezelschap te hebben (paarden zijn immers kuddedieren) en dat haar ouders haar dan kunnen uit leggen waarom het niet zou kunnen/mogen.
dat is inderdaad wat ik bedoel ja

Shirley schreef:Misschien helpt het als je haar ouders ervan weet te overtuigen dat een pony niet alleen hoort te lopen ?
Dus eigenlijk is die shetlander ook wel een beetje "nodig" voor het welzijn van de grote pony
Je vriendin zou kunnen aanbieden mee te betalen aan zijn/haar onderhoud, door bijvoorbeeld klusjes te doen en verjaardagsgeld weg te leggen voor de hoefsmid en eventuele dierenartskosten , dan zien haar ouders ook dat ze het serieus meent

savieralover schreef:Die ouders haal je niet over. Ze mag zich al gelukkig prijzen met degene die ze heeft... Ik ben nu bijna 18 en sta op het punt er een zelf te kopen als de DA hem goed keurt en deze betaal ik volledig zelf van mijn werk waar ik knoerhard werk om hem te kunnen onderhouden.