Nu ben ik absoluut geen slof voorstander en rijd er ook vrijwel nooit mee, dus heb ik heb gevraagt of ik dan niet met een vaste martinggaal(ringetjes door de neusriem inplaats van de teugels)mocht springen of met een elastiekje, maar dat was veel te gevaarlijk en te slecht voor de rug van het paard dus heb ik toch maar gesprongen met slof.
ik had de volgende hindernis opstelling gemaakt:
-balk 2.50m er tussen kruisje- 2.50m er tussen balk- 2.50m tussen weer een balk- dan 2.50m tussen hekje-2.50m tussen balk- en 2.50m er tussen oxer
dat is goed voor zijn ruggebruik,
eerst had ik dus even half uur losgereden toen de slof eraan(wel door keelriem gehaald zodat ie er niet insprong)toen een paar losse kruisjes genomen, ging prima en toen over de hele reeks heen.
hij had het er eerst wel moeilijk mee maar later nam ie alles heel soepel en makkelijk zelfs toen de hindernissen op 1m stonden sprong ie alles netjes.
- ik had de slof er niet stak aan ofzo en ging natuurlijk wel met mijn handen mee na voren- maar mij maakte zich al super netjes rond boven de sprong
en 3 dagen later in de les, zonder gesprongen en hij sprong super!!
super netjes rond boven de sprong en bracht zijn hals op de goeie manier na beneden