Ik had met een Duitse prijsvraag een meet-en-greet met Totilas gewonnen! Waauw, een droom die uitkomt, dit wonderlijke paard had ik nog nooit in levenden lijve mogen ontmoeten en nu mocht ik erheen!

's Ochtends vroeg vertrokken, zodat we er tegen 10 uur aankwamen. Wat een mooi trainingsterrein! Terwijl de regenboog uit mijn kont spoot galoppeerde ik enthousiast het terrein op. Ik ging naar de stallen, waar een lege Totilas-box stond. Matthias Rath was Totilas al aan het losrijden in de bak. Eerst daar naar kijken, de andere paardjes zou ik later wel aaien. Geweldig om hem te zien. Mattias stopte even om kennis te maken en gedag te zeggen, terwijl ik voor het eerst letterlijk in aanraking kwam met Toot! *Ik ben nog steeds in de wolken* Ze lieten mij een stukje training zien, waar helaas wel het een en ander aan te verbeteren viel, maargoed het was ook een training.
Ik heb gevraagd of ik misschien ook een klein stukje zou mogen rijden, en het mocht gewoon! *weer de regenboog* Trillend zette ik mijn voet in de stijgbeugel en hees mijzelf voorzichtig omhoog. IK ZAT OP TOTILAS! We stapten als vanzelf weg, het voelde zo natuurlijk... Ik vroeg of ik ook een stukje mocht draven, waarop Mathie zei dat hij niet wist of dat goed zou gaan, aangezien het nogal een sensibele hengst is. Ik eigenwijs en toch geprobeerd.... We leken te zweven door de ruimte en het paard liep zo fantastisch! De mond van Mathie en omstanders vielen open van verbazing over hoe Tootje en ik zonder moeite in een prachtige uitgestrekte draf rondvlogen. Niemand had verwacht dat dit zo goed zou gaan. Ik heb nog een paar overgangetjes gereden en ben toen maar weer afgestapt.
Iedereen zei dat het bewonderenswaardig was hoe ik de hengst had gereden, dat het er met mij als ruiter allemaal zo makkelijk uitzag, dat ik dingen met de simpelste eenvoud voor elkaar kreeg, waar de combi Mat-Toot zo'n moeite mee leek te hebben. Matthias zei: "Jullie zijn zo een goed team, dit had ik echt niet verwacht. Het lijkt mij een goed plan dat jij, antje_vip, de nieuwe ruiter van Totilas wordt en dat jullie samen weer terug naar de top rijden!" Iedereen die aanwezig was knikte instemmend.

Uw nieuwe combinatie: antje_vip & Totilas

Oja, om te bewijzen dat het echt waar is hier een foto van ons: ik heb mijn hoofd eraf gegumd omdat ik nog niet direct herkenbaar wil, dit komt binnenkort allemaal wel in de eerste persberichten