Jouw top 5 van de boktpaarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Jouw top 5 van de boktpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 23:13

Zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar jullie top 5 met bijzondere/mooie/ontroerende/speciale boktpaarden.
Ik heb in al die tijd op bokt onwijs veel paarden voorbij zien komen, en sommigen blijven je om een bepaalde manier altijd bij. Misschien vanwege de leuke avonturen, een vervelende wond, gewoon omdat hij/zij heel mooi is enz. Qua veulens is natuurlijk elk jaar de veulenverkiezing, maar welke paarden raken jullie nou echt ? Het kunnen veulens,paarden,pony's maar misschien ook wel ezeltjes zijn. Zet achter elke naam de naam van de bokker (als je die nog weet) en een kleine samenvatting waarom je het dier zo bijzonder vind :) Oftewel: welke paarden zorgen ervoor dat je nachtrust aanzienlijk korter wordt, je werk op het bureau blijft liggen en je man klaagt dat je zijn sokken in de pan gooit terwijl de sperziebonen in de wasmachine zitten..

Ik zal beginnen met mijn top 5, alle 5 paarden die ik speciaal vind, niet alleen door hun verhalen maar ook omdat ze stuk voor stuk een hele bijzondere band met hun baasjes hebben.

1 Fighter (Libke/besita), dit mannetje heeft mij geraakt door zijn vechtlust !!! Beentjes die totaal niet meewerkten en dan toch zo'n dapper veulen.
2. Frummel(_Lorette_), het begon met het lachen om de frummelvanger om daarna de filmpjes met zijn ome Bam(mes) keer op keer te kijken. Na een flinke tegenslag bewijst ook hij dat hij een super vechter is en dat hij zijn streken niet verliest.
3. Joy(Mariska_28), na topics vol te hebben gepraat met zn alle zou daar dan haar mooie veulen tevoorschijn komen..de bevalling liep helaas vreselijk af waarbij haar prachtige veulen het niet overleefd heeft en Joy moest knokken voor haar eigen leven.. Dat ook Joy een echte vechter is bewijst ze wel door dit jaar ,na wederom topics vol over haar (plus de nodige zenuwen van iedereen) een prachtig paardekind op de wereld te zetten. Een echte oermama dus !
4. TiSento(Cynthia82), tja Ti is gewoon Ti...Een geweldig beest, met altijd weer een nieuw avontuur. De uitstraling die dat ondeugende koppie heeft, fantasTIes ! Nu mag hij voor grote broer spelen em zeg nou zelf welk zusje wil dat nou niet.
5. Almnebel Imladris aka Nibbit(liiisaaa), hoewel ik elke keer over zn naam struikel..blijf ik het een feest vinden om zijn topics te volgen. Ik heb normaal niet zo heel veel met haflingers maar Nibbit spat gewoon van het scherm af. Zo'n stoere hengst maar met een hart van goud !!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:41

Ohh dit is zeker een leuk topic maar wel even een lastige hoor!!

1. Frummel Eigenlijk vond ik dit dier al geweldig nog voor het uit zijn moeder was gekropen, heb altijd de topics mee gevolgd tot aan het moment dat het prachtige dier terug naar huis moest komen door de ataxie. Iets wat voor mij altijd mijn grootste angst is geweest na een paard op proef met ataxie. En wat doet hij het goed, en wat een machtig mooi paard is het ook, kan nog altijd lachen om maffe foto's of filmpjes van het dier en wens de eigenarrese dan ook heel veel geluk want ergens zie ik haar later gewoon lekker rond hobbelen met haar gekke Frummel!

2. Kim Wat een machtige knol is dat niet waar? Heb ook deze eigenarrese op bokt gevolgd, van ik geloof zo lang ik op bokt zit. Heb enorm veel respect voor die meid en voor haar paard. Ook de vooruitgang die zij met haar dier heeft gemaakt vind ik machtig mooi!

3. sir Aslan Arm jong ding, nu al zoveel pech. Natuurlijk draaien hier de duimen want ik vond het toch machtig mooi dat het dier met mama en papa samen kon staan want hee waar zie je dat nu nog? Hartstikke leuk ding en ik ben reuze benieuwd hoe die uitgroeid!

4. Fighter Jup ook dat topic heb ik gevolgd maar heb geen idee hoe het nu met het diertje gaat?

5. Nevaeh Ddu Het was echt een prachtig veulen en het is heel zwaar poedersuiker hoe dat gegaan is.. Gelukkig heeft ze ook een knap broertje nu!
Maar jeetje toen ik het topic opende moest ik toch wel een traantje laten hoor, pff.. Dat wens je toch niemand toe?

NaryaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:52

1. Sirel (helaas verschijnen er niet zoveel fototopics meer, maar mijn absolute favoriet)
2. Banshee
3. Sjolvir
4. Luca

Een 5 kan ik op dit moment niet bedenken, maar in ieder geval deze 4 :P
Laatst bijgewerkt door Narya op 05-06-13 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Re: Jouw top 5 van de boktpaarden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:53

Oehh Sjolvir ja die is ook geweldig!! En natuurlijk banshee.. Sirel ga ik eens op zoeken.

MAD_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:59

Met stip op 1: Wessel!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:01

Paarden die bij mij zijn blijven hangen, kan niet altijd precies uitleggen waarom :+
1. Sjolvir (Sjolvir)
2. Graphit (jolienvdb)
3. Tenno (Tenno7)
4. Sir Aslan (_patrick_)
5. Ald Feart's Special (Nicole)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:05

Ik vind Rhoda en Lotus erg mooi :). Ik kom er ff niet op meer haha

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 15:07

Het zou leuk zijn om er een beetje bij te vertellen waarom je die keuze maakt. Zo kunnen bokkers die de paarden niet kennen of misschien ooit gekend hebben maar het niet meer weten, een beeld krijgen van het dier. Plus is het altijd leuk om te weten waarom desbetreffend dier je raakt :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:52

ik heb ze niet op volgorde ofzo. en weet ook niet waarom DIE paarden. ze spreken me gewoon aan.
-rhoda
-sjolvir
-banshee
-fighter
-kim

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:13

Ik volg eigenlijk helemaal geen paarden op bokt, nouja eentje dan:
set elkol :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:25

Jaaaa, slettel!

Mijn top 5:

1- vos (Lagsi/Laski) van bokker Koper. Toelichting lijkt me overbodig :D
2- Cobe van bokker [***]. Gewoon omdat dat zo'n leuk, expressief paard is.
3- Set Elkol
4- Gráni van bokker Succubi. Zo'n leuk, lief paard. Eerste paard dat ik geboren heb zien worden, dat speelt misschien ook wel mee.

Dit rijtje is gebaseerd op paarden die ik sympathiek vind, het zijn dus niet persé paarden die iets bijzonders hebben gedaan ofzo.

En op 5 Joy van Mariska. Maar die kent iedereen denk ik wel. Zo leuk dat ze dit jaar een lief veultje heeft <3

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:45

1- Joy van Mariska! Vorig jaar toen het eerste topic geopend werd, werd ik direct verliefd op deze merrie!
Wat een prachtig dier! Ik heb haar vanaf toen actief gevolgd. Ik ben ook zo blij voor haar dat ze dit jaar een veulentje voor zichzelf heeft!

2- Frummel (eigenlijk gedeelde 1e plaats :D) Frummel heb ik al gevolgd voordat ik mezelf op bokt geregistreerd had.

3- (Koudbloed) kim, een fantastisch paard! (Ik ben dol op trekpaarden) met onwijs veel humor!
En de vooruitgang die ze geboekt hebben is natuurlijk helemaal fantastisch!

4- Dak, zijn verhaal zal ik nooit meer vergeten. ( http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 004&hilit= )

5- Amy van MarijeR. Ik heb Amy geboren zien worden en vond het toen al een prachtveulen! Ondertussen
heeft ze zelf 2 kinderen die ik ook geboren heb zien worden.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:48

1 - Koudbloed Kim! Geweldige comi, geweldig verhaal... :+:
2 - Wessel, paard om bij weg te kwijlen :))
3 - Cobe & Boke van [***], heel leuk om hun topics te volgen :)
4 - Joy, heb de 2 topics beiden gevolgd :)
5 - Sendero... Blijft gewoon een stoer paard :))

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 12:59

oh leuk!

Nibbit (Amnebel Imladris) van Liisa.
Wereldhaf, en de interactie tussen die 2 is zo vreselijk mooi.

Frummel
Gewoon. Omdat 'ie zo tof is, en omdat ik het zooooo poedersuiker vind dat ie atactisch van de opfok terug is gekomen

Mees, de fjord, geen idee van wie, maar het allerguitigste fjordenkoppie dat er bestaat <3

Grani, omdat het simpelweg het allermooiste paard is dat ik ken :j

Kalife de Berber in Tunesie, wederom kwijt van wie, maar super aansprekend dier!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:08

Ik ben stomverbaasd dat ik hier twee keer wordt genoemd! *\o/*

Niet perse een top 5 maar allemaal even leuk,

Muzanna van JoSav, een ras dat je niet vaak voorbij ziet komen, mooie merrie
Grani, fantastische kruising
Nova van Crazy_Cat, omdat ik Rocky Mountains erg leuk vind en ik hoop volgend jaar ook zo'n merrietje te kunnen verwelkomen!
Nevaeh Ddu, verschrikkelijk dat ze er niet meer is
Fuego van Miranda, omdat het zo'n leuke arabier is :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:13

1. Mijn eigen Jim natuurlijk :D
2. Nimbly van Kelz, westernhaflinger, echt super wat zij in korte tijd bereikt hebben.
3. Wilke van snoeppig :~
4. Urbino van Sjaad
5. Licor van Idra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:14

Ik heb niet persé een volgorde, maar dit zijn toch voor mij de gaafste paarden:

Sjolvir, ik vind het verhaal van Dominique en Sjolvir erg mooi, hoe lang ze al samen zijn ook. En ook een beetje omdat mijn beste vriendinnetje nu de verzorgster van Sjol is :+
Hepsi, vanwege alle leuke verhalen :D
Explosion van Ayasha, kleine witte hengst met een enorme uitstraling
Flynn van Berdien, grote vriendelijke reus, vind hem prachtig
En Moon van Yv_, ik heb een zwak voor rassen die niet veel voorkomen, en dn al helemal als ze western gereden worden :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 13:15

Erg leuk om te zien dat sommige paarden vaak terugkomen, maar dat er ook wat "onbekendere" paarden tussen zitten !

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:22

Niet op volgorde maar paarden / pony's die me bij zijn gebleven of waar ik gewoon stiekum wel fan van ben.

* Charlie Brown. Ontzettend leuke pony!
* Koudbloed kim! Geweldige band hebben die 2 en wat is Kim een machtig paard!
* Buck. Gewoon een fantastisch paardJE !
* Perry. Van Nyckle geloof ik. Kwijlpony ! :~
* Luca omdat ik het gewoon een prachtbeest vind.
* Hepsi om de geweldige topics!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:35

Niet perse op volgorde, gewoon stuk voor stuk paarden die ik volg(de) met eigenlijk allemaal wel een bijzonder verhaal. :)

- Desert en Wynn van sandra3235.
- Joy (en Mayflower eigenlijk ook) van Mariska_28
- Patrick, Whisper en Sir Aslan van _patrick_
- Frummel van _Lorette_
- Nevaeh Ddu van Muzefee

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 13:48

Sirel vind ik echt mooi, zo'n stoer beest met een ontzettend lief karakter en maakt ook mooie kinders!
Nibbit hoort ook zeker in mijn lijst, top wat die met z'n vrouwtje doet en een kanjer.
Set Elkol omdat ze zo'n eenheid is met haar vrouwtje, die twee vind ik echt zo'n siamese tweeling, hihi.
Koudbloed Kim, die heeft zoveel humor!
En als laatste kies ik dan toch voor Fuego, dat is voor mij toch het bijzonderste paard natuurlijk, vooral omdat hij zo ontzettend lief is voor mijn dochter.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:10

Wow het verhaal van Dak. Meer dan een uur gelezen maar.. Wow..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 16:20

Pittig he, heb respect voor dr dat ze het zo heeft volgehouden !!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:27

1 Mooni, al vanaf zijn geboorte mijn favoriet
2 Maestro (kimmienogiets) gewoon omdat het een prachtbeest is
3 Neveah Ddu prachtig veulen, helaas overleden
4 Taco, liep heel leuk voor een fjord en zal nooit de foto's vergeten met dat kleine meisje op zijn rug
5 Vlieg, weet niet meer van wie hij was, maar dat beestje heeft jaren geleden een diepe indruk achtergelaten op mij

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:34

Mijn nummertje 1 mag er wel wezen hoor!
Na vele malen hoefbevangenheid, kreupel en :S verzorgsters... En natuurlijk haar aparte kleur! :

Afbeelding