De raarste gewoontes van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

De raarste gewoontes van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 13:07

Wat zijn jou paards raarste gewoontes wat je nooit bij een ander paard heb gezien?

Zoals de mijne de plast gewoon midden op straat het boeit hem niet waar die is.

Flint05

Re: De raarste gewoontes van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:11

Een van onze pony's gaat met zijn lippen staan klapperen als er niemand naar hem kijkt

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:15

Geeuwen als je hoofdstel aan wilt doen. 10 x achter elkaar. :O

Dagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:20

als ik bij mijn paard haar rechterachter been was(borstel, krabbel met de handel of met de slang afspoel) gaat ze staan als een hondje dat moet plassen met haar been opzij. Zo lekker vind ze het en dan ondertussen wil ze terug kriebelen bij mij.. Zo lief <3

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:26

De jongste zwaait altijd heel raar met zijn hoofd, maar dit is niet iets wat ik nooit eerder gezien heb want zijn moeder deed het ook.
Zijn moeder haakte ook altijd haar ene voorbeen om het andere als ze ontspannen was, net een circuspaard :')
De oudste, inmiddels overleden, MOEST altijd per se een stuk hoofdstel of halster in zijn mond nemen als je die om wou doen. Dat moest, en hij bleef net zolang tegen werken tot hij zijn zin had.
Mijn pony doet zelf haar halster om... Ik hou hem omhoog, ze steekt haar neus erdoor en haar oren wurmt ze er door heen en dan is ze klaar. :') En helaas krauwde ze ook met mij. Normale paarden kriebelen mensen gewoon, maar zij doet het echt alsof ze met een ander paard staat te krauwen... met tanden dus >;) Dit heb ik haar gauw even afgeleerd. Nu gaat ze altijd met haar lip heen en weer over mijn voorhoofd of wang. :')

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:28

mijn pny gaat altijd geeuwen als hij het bit inheeft ( hoofdstel) en hij rolt overal!
op straat tijdens wandelen, na het werken, op de stenen, in het gras, tijdens buitenrit bog net niet, gewoon een rolfreak dus :j :') _/-\o_

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:30

Mijn shetlander heeft de gewoonte om vaak na het rollen te blijven zitten. soms doet ze dan een beetje schuren, maar ze zit ook vaak gewoon lekker om haar heen te kijken. De haflinger die ik heb gehad, poepte tegen de muur. dan perste die zn billen tegen de muur en poepen maar. Met gevolg dat ik met de schep de vastgeplakte drollen eraf kon schrapen. De haf van mn zus eet ook altijd zn sperriempje of zn teugels op.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:32

Als ze gerold heeft blijft ze liggen en gaat ze met haar navel over de grond schuiven.
Ziet er erg vreemd uit.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:32

Mijn shet is gek op zand.. Hij móét en zál gaan rollen als ie in de bak komt!

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:33

Hier is al een topic van toch. ;)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:37

talithaa_0 schreef:

Hier ook een :') M'n paard dan _O-

Juuultjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:38

YentlShots schreef:
talithaa_0 schreef:

Hier ook een :') M'n paard dan _O-

en ik -,-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:41

Mijne staat vaak met haar lip te slaan, of ze nu op de poetsplek staat, in haar stal, in de rijbak... Als ik me niet vergis eigenlijk een teken van stress, maar bij haar blijven hangen als gewoonte.
Ook happen als ik iets doe met mijn hand, of het nu onder het rijden is of als ik ernaast sta en rondjes draai, ze hapt echt duidelijk maar nergens naartoe, ook wanneer ik haar laat steigeren en ze haar gewicht naar de achterhand is het verplaatsen, houding als 'absolute oprichting', begint ze te happen als een malle en komt omhoog met haar voorbenen, om vervolgens neer te komen met oortjes naar voren en een volkomen ontspannen houding. :')

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:46

paard op manege als hoofdstel in buurt komt gapen. shetje Jilla als je poetst en dan gewoon heletijd krauwen in de lucht of aan mij.... haha
Bella staat met haar hele nek naar voren te eten en staat hele dag haar lippen af te lebberen

Charrawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:49

Tijdens het uitstappen (of als ik even niet oplet...) in de grote spiegel langs de bak stilstaan en zichzelf aanstaren. Een beetje ijdel moet kunnen toch? :')

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:50

gapen als ze het hoofdstel ziet en nog meer gapen als ik hem om wil doen en ze het bit net in heeft.

Jack666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 17:52

mijn pony hangt zijn tong buiten zijn mond en gaat daar als een gek op kauwen als hij honger heeft... geen idee waarom maar hij doet het al jáááren :+

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

De voerbak. proberen op te eten >;)
De omheining likken
Met haar hoofd inclusief tong schudden als het bit uit is :(:)

laylaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:40

tijdens het rijden ALTIJD mesten in de hoek, maar.. alleen in de hoek waar de mest ton staan :p

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:42

plassen als die zijn hooi krijgt, gekke pony

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:44

Bij het uitkrabben van haar achterhoeven, scheten laten.
Een kopzwaai maken als ze haar zin niet krijgt.
Kijken in het raam van de buren en er naar toelopen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:55

De mijne plast altijd als hij nieuw stro heeft in zijn stal :')

Tijdens het plassen doet hij altijd zijn voorbeentjes wisselend omhoog. Hij vindt het echt totaal niet fijn := En als hij plast buiten stal dan gaat hij erna altijd raar wegdraven of rennen, hopend dat hij er niet in staat _O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 20:59

Geryon schreef:
De mijne plast altijd als hij nieuw stro heeft in zijn stal :')

Tijdens het plassen doet hij altijd zijn voorbeentjes wisselend omhoog. Hij vindt het echt totaal niet fijn := En als hij plast buiten stal dan gaat hij erna altijd raar wegdraven of rennen, hopend dat hij er niet in staat _O-

_O-

mooihoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:01

mijn paard trek alles van je hoofd af petjes mutsen haar klemmen sjaaltjes. volgende week krijg ik een pruik denk dat ik hem maar niet op stal draag. :7

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:07

Haha, wat een grappige beesten zijn paarden toch. De mijne vertikt het om in mest te gaan staan. Ze moet er omheen of ze springt er overheen. Dat ijdel voor de spiegel blijven staan herken ik ook :') Zo heeft ze nog wel tientallen eigennaardigheden :j