Ik moet het zeggen, maar hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik moet het zeggen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:13

Ik weet niet goed waar dit thuis hoort, sorry mods!

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend dat ik de laatste tijd best onzeker ben geworden en eigenlijk misschien wel bang met rijden. Vooral bij een nieuwe merrie die ik nu aan het rijden ben. Vandaag ben ik bij mijn instructrice geweest en hebben we een 'stappenplan' gemaakt hoe ik het rijden ga opbouwen. Lekker veel grondwerken en longeren. Het maakt echt niks uit wat ik ga doen, als ik maar bezig met haar ben. Eerst durfde ik overal op, maar met dit paard niet meer. Het paard heeft 'iets' in zich waardoor ik bang ben. En dat maakt niet uit, en daar kom ik wel overheen maar ik moet het zèlf doen.

En daar zit het probleem. Stalgenootjes willen mij helpen, zò graag helpen dat ik eigenlijk niet meer durf.
Daarstraks heeft er een meisje op mijn paard gereden (het is niet mijn paard, mijn verzorgpaard maar ik mag eigenlijk heel veel zelf bepalen. Daarom heeft er ook een ander meisje op gereden dit is allemaal besproken met de eigenaar hoor.) en ze wil zo graag dat ik er ook op ga rijden. Meer als 2x in de week want nu rijd ik 2x in de week met mijn instructrice erbij. Maar ze wil dat ik er in de zomervakantie elke dag op ga rijden, want dan word het paard rustiger en dan kan ik wennen.
Ik vind het zo super lief, maar ik kan wel janken bij het idee dat ik dan moet gaan rijden elke dag.
En ik wil het zelf opbouwen, zelf doen. Met mijn instructrise want die vertrouw ik. Maar ik wil geen mensen die elke keer vragen wanneer ik er op ga, want ik durf het gewoon niet. En hoe meer dat mensen bij mij gaan drammen hoe erger ik word in mijn onzekeriheid.
Het maakt de eigenaar niet allemaal niet uit. Maar ik weet niet goed hoe ik het tegen mijn stalgenootjes moet zeggen....
Als ik hulp wil dan vraag ik het zelf wel... Voor veel mensen klinkt het makkelijk, gewoon negeren of zeggen dat je geen hulp wil.
Maar ik vind het moeilijk, ik wil niemand kwetsen en ik wil het zelf wel aangeven. Maarja, hoe zeg ik dat netjes?

_nvds

Re: Ik moet het zeggen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:16

Begin er rustig over , joh ik vind het super dat jullie me willen helpen maar begrijp me goed ik wil dit zelf oplossen met mijn instructrice. Zeg er bij dat je het niet durft te zeggen omdat je bang bent ze te kwetsen , dan weten ze gelijk dat het niet kwetsend bedoelt is.

Het komt wel goed , beetje zelfvertrouwen :)

Elles

Re: Ik moet het zeggen, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:17

RT-P >> PP

Wien_Dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 17:25

Lastig probleem!
Je zou kunnen zeggen dat je met je instructrice een trainingsplan hebt gemaakt en dat jullie besloten hebben dat 2 keer per week rijden genoeg is. Je kan dit vriendelijk brengen; Ik vind het fijn dat je me zo wilt helpen, ik heb alleen met mijn instructrice besproken dat we 2 keer gaan rijden en verder longeren, loswerken (wat je ook doet) en dat ik ga pas vaker rijden als ik er klaar voor ben.
Wel doen, niet tegen je zin op je paard gaan zitten he :)