Al enige tijd heb ik besloten om een nieuw paard te kopen. Sinds kort was ik rustig aan begonnen met speuren op internet of er ergens een leuk paardje te koop stond. Elke keer kwam mijn oog op een paard terecht en hem kreeg ik niet goed uit mijn hoofd. De nieuwsgierigheid naar hem was enorm. Toch stug verder blijven kijken, maar hij bleef in mijn achterhoofd. Wat ga je dan doen? Juist...Contact opnemen met de eigenaar.
Na wat heen en weer mailen heb ik een afspraak gemaakt om bij hem te gaan kijken. Ver in verweggiestan, namelijk 1,45 uur rijden. Maar waar ik aankwam was als een soort walhalla voor de friezenpaardengek. Mooie stallen en mooie friezen paarden om je heen. Ik werd ontvangen door een vrolijke eigenaresse met haar man en een vriendelijke staleigenaresse en daar stond hij...Klaes! De boxdeur ging open en ik smolt. Hij was nog mooier dan op de foto's. Ik werd vriendelijk onthaald met gesnuffel. Nieuwsgierig was meneer even aan het bekijken wie ik was. Na even kennismaken en wat kroelen werd hij uit zijn box gehaald zodat ik hem eens even goed kon bekijken. Wat een machtig beest en dat voor een 2 jarige. Lekker aaien en kriebelen, onderzoeken of hij dat getut kon waarderen. Hij vond het prima zolang hij afentoe wel zachtjes in mijn jas mocht happen.
Daarna mocht hij zijn kunsten buiten vertonen. Tijd om zijn loopje te beoordelen. Meneer had daar niet zo een behoefte aan. Het was zonnig, dus warm met je zwarte kleren aan en bovendien is aandacht halen zoveel leuker. Helaas kwam daar de gemene sleutelbos en werd hij toch aan het werk gezet. Staart erop en lopen maar. Soepeltjes veerde hij door de wei heen. Toen vond hij het genoeg en was het tijd voor aandacht. Terug lopend naar de stal werd hij in mijn handen gedrukt. 'Neem hem zelf maar mee' was het. Lekkere tuttebel paraderend naast mij omdat iets anders staat dan anders, er een vreemde naast je loopt en iemand met nog een zweep in haar hand achter je moet je natuurlijk wel even gek voor doen. Ik hou daar wel van, een lekker wakker dier.
Eenmaal op stal nog wat gekroeld met elkaar. In die lieve, ondeugende oogjes van hem kijken. Gaan wij het samen redden? Gaan wij een team worden? Ik was al helemaal verkocht. Knappe bink. Mooie kop, Beetje ondeugend maar wel enorm lief en een geweldig sexy lijf!
En dan... ga je naar huis. Ik had afgesproken om even te bellen als ik thuis was voor een ja of nee. Dan zit je weer die 1.45 uur terug in de auto en zweven er vragen door je hoofd. Wil ik wel een 2 jarige? Wil ik geen 3,4,5, jarige zodat ik gelijk kan rijden? 2 jarige is ook leuk. Samen wandelen, longeren, grondwerk, poetsen, kroelen, aan elkaar wennen en elkaar van alles leren, dromen over hoe hij er later uit gaat zien. Boven dien heb ik geen haast. Mijn buik zat vol met kriebels dus hup...auto aan de kant en bellen maar. 'Ik doe het!' ... 'Dat dacht ik al' . 'Ben je eigenlijk al thuis?'...'uhhh...nee!'.
Gisteravond nog even heen en weer gemaild en een aanbetaling gedaan. Volgend weekend wil ik hem ophalen en naar zijn nieuwe thuis brengen. Mijn buik zit vol met kriebels en kon vannacht niet slapen omdat Klaes in mijn hoofd zat. Ik voel mij helemaal verliefd. Ik ben ontzettend blij dat ik gegaan ben. Een ontzettend mooie bink rijker. Ontzettend leuke fokkers/eigenaren ontmoet, die echt het beste met hem voor hebben en die ik gelukkig ook een goed gevoel heb kunnen geven. De belofte gemaakt dat hij als 3 jarige naar de keuring gaat en dat we contact houden. Dat vind ik zelf ook nou eenmaal leuk. Je bent toch trots op je paard en deelt dit graag, vooral met diegene die hem gefokt heeft!
Hierbij enkele foto's van hem. Zullen er waarschijnlijk nog vele volgen.
Klaes is een tymon 456 x teeuwis 389. Meneer is dus 2 en nu 4 weken ruin.

Wat vinden jullie van hem? ik ben hoe dan ook apetrots dat ik, zodra hij afbetaald is en op stal staat, de nieuwe eigenaresse ben!