Het verhaal van Viana

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Het verhaal van Viana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:22

Hay bokkers.

Hier het verhaal hoe ik en Viana bij elkaar kwamen, verlieten en alles ... Affijn lees zelf maar :o.

Het begon allemaal in de tweede week in februari van 2012! Ik werd gebeld dat er een advertentie stond op zeeland dat iemand een verzorgster zocht voor 2 paarden. Nadat ik thuis gekomen was heb ik meteen contact gezocht en tot m’n verbazing hebben we meteen een afspraak gemaakt. Na een kleine week ben ik gaan kijken, het voelde al meteen super de klik met de eigenaresse was er ook meteen en na een kleine paar weken mocht ik al alles alleen doen, ze vertrouwde me blind. En gelukkig, ik kreeg een super band met de merrie die ze hadden staan. Een mooie bonte KWPN merrie die nog erg in de leer was. Omdat er geen bak was hebben we altijd in de wei gereden. Eerst veel longeer werk gedaan en de band werd sterker, tot in hoorde dat ze weg ging, En had het idee dat het mijn schuld was. Ik ging voor een accommodatie kijken, toen kwamen we op een handelsstal uit wat een mooie Rocky mountain stond. Haar moeder was er verkocht aan en echt een paard wat ze zocht, iets wat Viana niet was, Viana was geen buiten rij paard en die wel. Zo gezegd zo gedaan. Na een week stond Rocky op de stoep, Viana werd ingeladen en daar ging ze. Het afscheid was moeilijk. We hadden nog gevraag als ze ooit verkocht zou worden of we wat informatie kregen. Toch omdat alles snel ging. Na twee maanden belde we zelf. Maar helaas ze was al verkocht. Hoe of wat wisten ze zo genaamd niet. Ze wisten dat ze op een falabella fokkerij stond. Meer wilde ze niet zeggen. En hoe moeilijk was het… er bestaat tegenwoordig internet. Na wat gegoogle en de eerste beste gebeld te hebben hadden we prijs, daar stond ze en ze waren heel blij dat we belde, ze wilde meer weten over haar volgens hun was Viana een speciaal paard. En dat voelde en nu nog ook. We hadden een afspraak gemaakt wilde graag nog een keer zien. Na een kleine week was het zo ver… ze zag er goed uit en was zo vrolijk. Ook liep ze lekker aan de teugel. Na mijn grote schrik hadden hun haar ook voor de verkoop. Alleen wilde hun een eigenaar vinden die goed voor haar wilde zijn en haar wilde houden tot het einde van haar leven. En dit merkte ik echt aan hun. Ik had hun het verhaal uit gelegd dat ik haar toen graag wilde kopen maar de mogelijkheden er niet waren. Ik ben zelf student en kon een paard niet aanschaffen. Maar voorlopig zou ze daar nog niet weg gaan. Omdat ze zegen dat ik echt een band had met haar hebben hun wat beloofd aan mij. Als ze ooit verkocht zou worden was ik de eerste die het zou horen en helaas brak na 6 maande werd ik gebeld. Met een bonkend hart nam ik de telefoon op, Viana zou verkocht worden. De tranen schoten in mn ogen… Ik had het geld niet. Na veel tranen verloren te hebben heeft een goeie vriend haar gekocht voor mij, hij kon het niet aan zien dat ik zo verdrietig was en wist wat ze voor me betekende, en zo gezegd zo gedaan binnen 2 weken was het zo ver… Viana was eindelijk van mij.

Afbeelding

GUSTIxBILL

Re: Het verhaal van Viana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:26

Mooi verhaal. Hier is het goed afgelopen, en ben echt super blij voor je !!!

xGwennn_94

Re: Het verhaal van Viana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 11:42

Gelukkig wel