We moesten de trailer in de stal rijden, zodat Loki er zo in zou lopen. Alleen mijn vader en moeder waren mee en die hebben geen ervaring met inladen. Ik zelf ook niet. Maar gelukkig kon die zoon ons goed helpen.
Daar stond mijn Loki....We haalden hem uit de stal en hij wou niet de trailer in. Hij durfde niet op de brug te stappen. We hebben het nog geprobeert om met voer te lokken, maar dat hielp ook niet. We hebben wel een half uur lopen trekken en duwen en uiteindelijk liep hij er zo in. Die vrouw was weer de hele tijd aan het schelden: Als ik het had gedaan, stond hij er met 5 min in!!!!"
Die vrouw maakte ons erg bang.:"je moet hem wel gelijk op stal zetten hoor, want in de wei breekt hij uit.'
"Hij wordt heel erg wild als hij uit de trailer komt hoor' enz. enz.
Op de terug weg waren mn ouders en ik erg gespannen. Wat zou hij doen? Zou hij dit doen? Wat als hij dat doet? enz. enz. Daar word je echt zenuwachtig van, ik probeerde aan niets te denken.
Ik woon in een normale straat met vrijstaande huizen. Achter de huizen is veel land. We hebben een weilandje van 10 bij 20m. Daar komt Loki de komende 6 weken te staan. Niemand in de buurt bij ons heeft een pony.
Waar ik al bang voor was: de hele buurt stond ons op te wachten. Buurjongetjes enzo. Iedereen keek hoe ik te werk ging, want ik weet tenslotte veel van paarden. Loki wou niet achteruit lopen. Mijn vader stond aan de ene kant en ikke aan de andere kant. We stonden te duwen en gek te doen, maar hij wou niet. Toen ineens begon ie uit zichzelf te lopen...

Mijn vader had een halstertouw vast, ikke 1 en de buurman had de longe vast. We hadden hem met zn 3en vast, want hij zo ontzettend wild worden. Nou wij stonden klaar, kom maar op!
Maar hij deed niets hoor. Hij stond daar zo rustig om zich heen te kijken.
Hij liep netjes mee naar achteren en ik liet hem los in het weitje.
Daar begon hij gelijk gras te eten

Wat zijn fjorden toch heerlijk he?
Toen kwam ook nog eens mijn tante en oom met de kinderen om naar 'het paard' te gaan kijken.
Onee, dacht ik. Ik wou dat iedereen ophoepelde. Het was erg druk en iedereen wou Loki aaien.
Hij begon te galoperen door de wei en te bokken.
"gerdien, wat doet ie nu?' 'waarom doet ie dat?' 'oh ik vind het eng hoor!'
Nou eindelijk was iedereen weg en toen kwam Loki ook tot rust. Hij bleef vlak bij mij.
Ik wou wel de hele nacht bij hem blijven, maar ik moest toch echt naar bed.
Ik heb niet kunnen slapen. Ik was zo bang dat hij zich verwonde ofzo. Om 4.30 stond ik op. Gelukkig, Loki stond er nog.
Ik ging buiten ontbijten en hij kwam gezellig bij me staan. Hij wil me de hele tijd uitdagen ofzo. Als ik er ben, gaat hij galoperen en bokken.
Ik liep ff naar binnen en toen begon hij te hineken

Nu ga ik hem zo zn voer geven, de wei is nu al omgeploegd, maar das niet zo erg.
Ik kan niet wachten tot ik met hem een join-up kan gaan doen, hij daagt me echt uit.
Hij is echt geweldig en zo mooi.....i am totally in luv....