Ik heb even getemd want je topic staat verkeerd, een mod zal hem wel voor je verplaatsen.
Als je paard steigert als je er op zit goed vooruit drijven, zolang een paard voorwaarts gaat kan het namelijk in principe niet steigeren.
BonteLisa
Geplaatst: 25-05-13 22:37
Om het uit te zitten bij mijn paard, armen om haar nek en naar voren leunen. Niet naar achteren!. Als ie land probeer ik hem ook zo snel mogelijk naar voren te drijven. Mijn paard doet het regelmatig, En ik krijg hem het niet afgeleerd..
Heb je misschien een filmpje dan kunnen we zien WAT hij/zij precies doet... Misschien past je zadel niet, heeft je pony/paard rugklachten Zonder filmpje e.d. is het eigenlijk niet te beoordelen
Als je paard steigert, goed naar voren met je lichaam en de teugels naar voren houden, ik heb een keer gehad dat ze in een keer zo hoog kwam dat ik haast niet naar voren kón komen, maar dat kan hele gevaarlijke situaties op leveren, dat paard waar ik op zat kan echt heel goed steigeren ( ) ze is voor de kar ook al een keer achterover gevallen Ze deed het uit protest, ze moest toen voor de kar ook een proef doen en toen wou ze geen stap meer verzetten. Wanneer je voelt dat je pony wil gaan steigeren, meteen flink been en wegwezen! Zolang je blijft lopen kan de pony bijna niet steigeren, als de pony wil steigeren zie je (bij de fjord die ik rij) dat ze haar nek helemaal aanspant en haar lichaam bij elkaar trekt ofzo..