Hackneys en springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Josiien

Hackneys en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-13 22:30

Hooi hooi!!
Ik ben samen met mijn moeder aan het kijken voor een nieuw paardje dus zagen we een hackney op internet staan. Dus we gingen daar kijken en de draf was wel echt op zijn hackneys, maar hij galoppeerde ook echt heel netjes. Dus ik vroeg me af, als hij ook kan galopperen, zit er dan ook een sprongetje in?

Groetjes

Mayasfrenk

Re: Hackneys en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:36

Hoihoi,

Ik zou allereerst kijken of je een hackney kunt proberen. Want die draf lijkt wel heel gaaf maar lang niet iedereen kan dat ook zitten/rijden. Sommige hackneys kunnen best een leuke sprong maken maar het ras is hier natuurlijk niet voor gefokt dus verwacht ook niet dat je een top talent wat springen betreft gaat vinden ( uitzonderingen daargelaten).

Natuurlijk is het bij de hackneys net als bij alle andere rassen... De één heeft meer talent als de ander. Zo heb je ook friezen die over de 1m springen of het niks is en friezen die van elk balkje brandhoud maken.

Apple

Re: Hackneys en springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:00

-> PP

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 00:03

Ieder gezond paard zou een sprongetje moeten kunnen maken. Dus als je zo af en toe een sprongetje wil maken zou dat best moeten kunnen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:56

Tigra_ schreef:
Ieder gezond paard zou een sprongetje moeten kunnen maken. Dus als je zo af en toe een sprongetje wil maken zou dat best moeten kunnen.

ben ik het mee eens. een gezond paard kan tot kniehoogte springen (als ie zin heeft...)