Soms is er echt niks mee te beginnen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 18:38

Pulp is een goede maagvuller die maar weinig energie bevat . Ik doe de pulp op water gemengd met geplette gerst en geplette maïs en een handje basis paardenkorrel en een handje kruidenmengsel, een schep zemelen erbij en een schep broodkruimels (van de bakker, je kan ze gewoon vragen van de broodmachine en meestal is het gratis, wel voor in de natte voergift ) en Spix'je staat perfect zo (ruwvoer natuurlijk er nog bij).

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 19:33

Pulp vreet meneer niet... Hij snuffelt er eens aan maar doet er niets mee (behalve na een tijdje met de emmer proberen te voetballen).

Zijn uitloop zal zo'n 10x5 zijn denk ik. Ik vind het zelf ook niks dat hij niet in de wei kan. Hij kan wel af en toe een uurtje in de bak, maar ja dan gaat hij ook 10 minuten uit zijn dak en verder gaat hij suf bij het hek staan of gaten graven. Ik moet er dus bij blijven, anders graaft hij de (overigens niet werkende) drainage op en sloopt het.
Helaas heb ik hier in de buurt ook nog geen stal kunnen vinden waar hij er meer uit kan... Een andere stal heb ik wel een rijdbare bak, maar is hij wel die uitloopstal kwijt, en staat hij helemaal lang op stal.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:15

Supertje, probeer 's de pulp te mengen met z'n gewone normale brokken. Ik meng door de pulp van m'n beestjes gerst, maïs, zemelen, broodkruimels, basiskorrel en kruidenmengsel ..... en ze zijn er dol op!!!!!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:48

Ik heb hetzelfde probleem met de pony die ik rijd. Ze gaan er wel een paar uur per dag (3,5) uit, maar doordat de bak zo nat is, kan ik niet rijden en kan ze haar energie niet goed kwijt. Longeren vond ze zelfs niet leuk in die blubberzooi.
Zondag met haar buiten gereden en ze wilde alleen maar erg hard. Hoofd in de lucht, onderhals erop en maar proberen te rennen... Zucht...
Helaas hadden we nergens een goed stevig en lang pad zodat ze even hun benen konden strekken. Daarvoor moet ik eerst een heel end rijden en daar heb ik niet zo vaak tijd voor (en iemand om mee te gaan)
Ik hoop dat het nu weer droog wordt, zodat we ook weer normaal in de bak kunnen rijden.

sanne222

Berichten: 691
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:14

Kun je hem niet in de winter ergens anders stallen waar een binnenbak is zodat je gewoon door kan trainen? Want zo schiet het ook niet echt op. Ook heb je hem geschoren (toch?) en daar worden ze ook frisser van, vooral met dit weer!
En dan zet je hem in voorjaar gewoon weer terug op de oude stal met weidegang

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:40

Ik heb dat probleem met voeren bij mijn arabier ook.
Die staat dag en nacht buiten met uitloopstal maar die is ook zo wild nu...en met dit weer kan je gewoon niet elke dag rijden.
Hij moet gewoon 4 kilo brok krijgen om hem op gewicht te houden, anders wordt hij te dun. Hij staat gewoon op de wei en heeft de hele dag en nacht hooi.
Wat ik wel doe is hem wortels,brood en mueslie zonder haver bijvoeren, dat vult ook.
Ik heb vandaag nu ook een zak met een soort meel gekocht, ik weet niet meer hoe het heet , maar dat moet je met water aanmaken en daar worden ze dik van maar niet drukker.
Ik hoop dat dat gaat helpen.