Paardrijd Houding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLoveSickx

Paardrijd Houding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 20:48

Ik weet eigenlijk niet of dit de goede plek is om dingen over mijn houding te plaatsen...
Maar ik vind het allemaal zo lastig om te vinden..
Mijn vraag is eigenlijk om tips over mijn houding, want ik ga binnenkort auditie doen voor de zitcompetitie.
Nou denk ik niet dat ik door de auditie ronde kom, want het is heel streng, maar toch zou ik het fijn vinden om wat tips te krijgen.
Ik heb een foto van tijdens mijn springles, dus mijn beugels zijn kort dat weet ik!
maar voor de rest is mijn beenligging en houding wel het zelfde.
ook is het een fjord die niet aan de teugel kan lopen maar bij (de meeste) pony's kan ik het wel (:
Ik sta open voor alle tips!!

Afbeelding

Afbeelding

Revanches

Re: Paardrijd Houding

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:02

RUI--JITP

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 21:05

heb je mischien ook duidelijkere foto's?

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 21:15

@renskesanne ehm nee helaas niet, maar ik ga morgen rijden dus dan kan het gemaakt worden!

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:15

knik in je elleboog houden en hakken naar beneden :D

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:17

Bij de laatste foto zie ik (denk ik) dat je je tenen alleen in de beugel moet houden, en niet je halve voet :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:19

-Je beugels 3 gaten langer, daardoor kom je ook meer midden in het zadel te zitten ipv achterin.
-Inderdaad wat meer gebogen armen en handen dus wat hoger.
-Handen rechtop houden
-Ontspannen in je schouders blijven.

Maar ik zie je voeten niet erg goed en eigenlijk zou ik dan nog wat foto's van de andere kant en voorkant moeten zien en het liefst een filmpje. :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:21

Volgens mij is dat het bandje van de chap.

Leg je foto eens langs voorbeeldfotos en bekijk eens wat er anders is.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:27

Hakken omlaag
Tenen wat meer naarbinnen
Handen rechtop (alsof je een beker vast heb)
En recht naar voren blijven kijken
Veel succes verder^^

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:29

Nog een tip: Als je het moeilijk vind om je tenen naar binnen te doen, ga dan niet gespannen zitten, maar doe je hakken wat meer naar buiten. ;)

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:01

bedankt voor de tips allemaal ik ga er vandaag meteen mee aan de slag en een iets betere foto plaatsen
@saskiakefie klopt, dit was springles dus waren mijn beugels korter!

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 09:16

XEefjuhX schreef:
Bij de laatste foto zie ik (denk ik) dat je je tenen alleen in de beugel moet houden, en niet je halve voet :P

haha dat is denk ik wat jij ziet het bandje van mijn chap, op de eerste foto zie je hoe ver ik mijn voet in de beugels heb

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 12:14

helaas geen foto's kunnen maken want we gingen een lekkere buitenrit maken, wel heb ik gewerkt aan jullie tips en ik hoop dat het zondag goed gaat!
Nogmaals bedankt iedereen!

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 19:31

Vandaag springwedstrijd gereden en (eigenlijk best onverwachts..) een 5,5 voor mijn zithouding gekregen.. niet gehaald dus. nu vraag ik me echt af wat ik fout doe want ik was er zelf eigenlijk best tevreden over.
het was mijn aller eerste wedstrijd (A 60cm) en ik heb ook nog een filmpje maar die moet nog laden ;)
Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:35

Ziet er voor zover ik kan zien goed uit, ik lijk wat spanning in de schouders te zien, maar dat kan ook door de bp komen. Ik ben benieuwd naar je filmpje. ;)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:57

Het enige wat ik zie is dat je kapstoktenen hebt en dat je met je armen teveel op de hals van je paard leund

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:44

klopt, ik moet mn hakken laag houden, in principe leun ik niet met gewicht op het paard maar heb mn handen er wel tegen aan ja. morgen nog een poging om het filmpje te uploaden

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:48

Je moet bij de zitcompetitie zonder bp rijden, en dan zie je heel vaak pas je echte rughouding. Heb je geen foto zonder bp?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:01

Je klinkt als iemand die graag wil leren, heel goed! Dus even een heleboel tips in 1 keer.

Als eerste heb ga ik de foto in de op even beoordelen:
Ik vind je houding niet erg slecht maar ik zie wel erg veel spanning. Ook heb je armen recht, probeer je armen in een knik te houden en mee te gaan met de beweging van het hoofd van je paard. Ook zou je je beugels wel ietsje langer kunnen doen. Wat me ook opvalt is dat je schouders niet naar achter hebt waardoor je iets voor over valt. In je rug is ook veel spanning te zien, probeer wat meer te ontspannen. Al laatste mag je wel iets minder uit het zadel komen met lichtrijden. :)

Nu over de spring foto:
Je lijkt wat verkrampt en in elkaar gedoken. Je rug lijkt ook iets bol getrokken, probeer deze recht te houden. Kijk ontspannen voor je uit in plaats van naar beneden en probeer je hakken recht of iets naar beneden te houden. Verder lijken je handen op de hals te steunen, probeer deze zelf te dragen. Een 5.5 vind ik trouwens wel erg laag.

Ook heb jij het over aan de teugel rijden, volgens mij snap je dit niet helemaal. Aan de teugel is niet iets wat je 'kan' het is iets wat je samen met je paard bereikt met goed rijden. Kijk anders even op mijn site: http://aandeteugel.jouwweb.nl/.

Deze tips zijn niet bedoelt om jou af te kraken maar om je te helpen! Je mag met altijd pb'en als je vragen hebt. Succes :D

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:41

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:45

Ts zegt nergens dat een fjord niet aan de teugel kan lopen. E zegt dat dit een fjord is die niet aan de teugel kan lopen.of dat klopt doe ik verder geen uitspraken over...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:49

secricible schreef:
Ts zegt nergens dat een fjord niet aan de teugel kan lopen. E zegt dat dit een fjord is die niet aan de teugel kan lopen.of dat klopt doe ik verder geen uitspraken over...

De manier waarop ze over het aan de teugel praat, maakt voor mij al genoeg duidelijk dat ze de essentie en hoe je het aan de teugel lopen berijkt niet snapt, daar ging het me meer om.

xLoveSickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 07:18

Ik bedoelde speciafiek DIE fjord, het duurt bij hem gewoon heel lang voordat hij buigt omdat hij niet soepel is bovendien was het een springles en was ik daar dus niet zo mee bezig, tips over aan de teugel rijden zijn dus niet nodig want dat snap ik en ik weet dat het iets is wat je met het paard samen bereikt.
verder vind ik de tips van hannah41 heel goed, heel erg bedankt ik ga er aan werken!

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:51

Otto (de fjord op de foto) is een nogal wat stijvere fjord grof gebouwd. Otto is heel lastig om aan de teugel te rijden door zijn sterke voorhand. De TS kan zeker wel aan de teugel rijden maar we hadden het over haar houding niet of de pony aan de teugel liep :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:06

Zie mijn eerdere post, heb je ook een foto zonder bp?