Vandaag was er één de speelplaats ingerend, handig met vangen, maar helaas was een of andere eikel zijn hond aan het uitlaten en hij vond het helemaal niet nodig om hem even aan te lijnen ook rende hij blaffend achter een doodsbange pony aan. Mijn buurvrouw (lief oud dametje) begon toen tegen hem te schelden dat dat toch niet normaal was

Enfin, eindelijk exit eikel plus hond ... het arme dier was helemaal over stuur: stond geen seconde stil, bokken, rennen, oren in de nek, wit bij de ogen ... maar ja, laten staan is ook geen optie dus ik liep langzaam haar kant op totdat ik ongeveer halverwege was en ze ineens recht op me af galoppeerde met haar oren in d'r nek! ~~}> Mooi dat ze voor mijn neus tot een sliding halt kwam toen ik niet opzij ging. Ik heb d'r even aan mijn hand laten ruiken en d'r toen weer laten gaan.
Na nog een paar kennismakingen liet ze me dichterbij komen en toen heb ik de manen stevig vast gegrepen en mijn grote paardenhalster over het kleine pony snoetje geworsteld (dat werd me niet in dank afgenomen

Nummer twee zat helaas niet ingesloten dus die rende bij al mijn toenaderingspogingen vrolijk de andere kant op, maar zoals ze zeggen, de aanhouder wint! Ik kan me nog altijd gelukkig prijzen dat de hengst niet weer ontsnapt was, want die heeft me gisteren een halve maraton laten lopen!

Toch heb ik het gevoel dat het nog niet afgelopen is: de weg heeft een wildrooster, dus ze kunnen er alleen door de voetgangers doorgang uit, maar die gaat uit zichzelf niet zomaar open. Ja, soms waaien ze open, maar er was gisteren helemaal geen wind (wel vier paarden los) en vandaag ook niet bijzonder veel.

Zou er opzet in het spel zijn? Hoe het ook zij, ik vind het erg beangstigend, want ze zijn gewend dat auto's voor ze stoppen, maar als ze op de dijk voor een auto rennen kan het nog eens slecht aflopen.