hoeveel dagen rust?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:13

Mijn paard heeft op dinsdag en vrijdag een rustdag.

Ik rijd meestal 4x en 1x longeren of 5x rijden net hoe het uit komt en wat voor weer het is.

Soms staat hij dan de hele dag op stal en als het weer het toelaat staat hij een uurtje buiten.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:19

als het kan nooit het komt maar zelden voor dat ik echt geen tijd het en niet rij, verder is het echt heel erg weinig dat ze stil staan. (soms rij ik wel 2 keer per dag) Ze is gewent om hard te trainen en ik heb het rustig opgebouw. (moet nu weer opnieuwe beginnen is net kreupel geweest)
Maar het zal nu denk ik niet meer 2 keer per dag worden omdat ik er nu nog een paard bij rij voor iemand anders. (als ik 2 keer reed, reed ik vaak 1 keer in de bak en nog 1 keer in het bos.)

tja heb je als je te veel vrije tijd hebt Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:20

Meestal 2 dagen (minimaal toch wel 1 dag) per week, maar we hebben geen vast schema.
Verder is rust bij ons wel uit stal. Dan gaat ze in de molen, losgooien of longeeren aan hoofdstel/halster. En heel soms wandelen aan de hand.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:44

Citaat:
Meestal 2 dagen (minimaal toch wel 1 dag) per week, maar we hebben geen vast schema.


Bij mij hetzelfde Knipoog Afhankelijk van welke dagen ik zelf geen zin heb of moet overwerken e.d. Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 14:57

soms 1, soms 2, soms geen, soms wel 4, als t heel slecht weer is(heb 3x per week les in binnenbak)

maar na een wedstrijd heeft ie wel altijd een dagje vrij

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:44

Hoffieeeh schreef:
btw: Idra, beterschapjes!! Knipoog


Dank je... ik ga wat slapen nu, want Bokken is niet bevorderlijk voor de hoofdpijn.
Kom net van Licor, die keek van: "WEERAL longeren"??? Dus heb ik er maar een drafbalkje bijgelegd, toch een vorm van afwisseling Haha!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:00

Ik merk zelf aan mijn paardje wanneer zij toe is aan een rustdag.. Meestal 1 keer in de week. Het hangt ook af van het het weer en de tijd van het jaar.
In de zomer rijd ik bijna elke dag (met 1 dag rust) en in de winter rijd ik niet zoveel meer.... het is vroeg donker en ik zit lang op school, vandaar dat ze deze winter ong. 2 maanden op rust gaat Lachen

wipwop

Berichten: 205
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Opperdoes/Twisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:06

ik doe toch maar 1 want, mijn pony vind rijden verschrikkelijk prettig en leuk!!