paard gestolen, eemnes!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:06

Brrrr, wat vreselijk dit en mishandeling zijn mijn grootste nachtmerries.....
Mijn Tink staat in Eemdijk, ook erg dichtbij dus, gelukkig hebben ze op de boerderij honden en een heel goed hek. Wat natuurlijk nog steeds niet garandeert dat er niets kan gebeuren.
Ik hoop dat het veulen op een of andere manier zal worden teruggevonden, sterkte!

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 22:43

Was het op de Wakkerendijk? Dan moet ik mijn Appaloosa veulen ook gaan bewaken? Huppelt nu nog lekker fluitend in de wei bij zijn mami! Ik hoop het niet, krijg nu toch ook wel de zenuwen..... Staan wel achter huis, maar dat we nu alles merken ook weer niet echt!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 23:03

Nee, het was op de meentweg geloof ik, van een kamper voor zo ver ik het heb begrepen. Dit veulen was ook erg schuw, hij kon niet gepakt worden...

Ik heb dit hele verhaal dus alleen gehoord, het is verder geen paard wat ik goed ken ofzo, heb er ook geen foto's van.

Ik weet dat het vermoeden is dat het om een bestelling gaat: dat dier wil ik hebben, en jij gaat dat halen.. maar dat weet behalve de dader natuurlijk niemand zeker.

Voor zo ver ik weet stond het veulen al alleen, dus zal hij wel oud genoeg zijn geweest om zonder z'n mamma door het leven te gaan.

Het schijnt trouwens zelfs op klaarlichte dag gebeurt te zijn!!! Bij de boerderij waren bouwwerkzaamheden aan de gang, vandaar dat er niets gehoord is toen ze met een moker de sloten kapot geslagen hebben...

Vind het maar een eng idee!!! Het si en blijft mij veel te dichtbij... Ben allang blij dat klaas (de boer) van elk vreemd geluid wakker schrikt!! Hij heeft zelfs moeten wennen aan het gestamp van mijn paard, omdat ze nu in een wat gehoriger stal staat!!!

En Els: ik hoorde het bij Ali, maar niet VAN Ali!!!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:07

was dit niet vanavond in Hart van Nederland???

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:10

ja ik zag het net ook op tv
dat veulen is het dus

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:11

het veulen is van een meisje en waarschijnlijk gestolen om zijn kleur

happyhorse

Berichten: 4385
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:12

Jah heb het ook toenet op tv gezien. dat mensen veulens gaan stelen gewoon zielug zijn ze. ze weten niet hoe veel elende ze de mensen doen! hoop dat de eigenaar het veulen snel terug krijgt!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 00:21

Ik heb het ook net op TV gezien. Maar waar ie stond was het ook vragen om gestolen te worden, zeker zo'n kleur!

Het veulen was van davina van der lingen. Zo ver ik in de snelheid kon zien was het een vos schabrakpanterbont veulen, zal een C of D pony worden. Zal morgen eens een bevriende handelaar inlichten, hopelijk komt er nog een foto ergens op het internet.

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 08:48

het was op de Veenweg (nooit van gehoord) er er hangt een briefje met foto bij de Welkoop in Eemnes, dus als er iemand een scanner heeft.......

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 09:10

Oh okaj Ik heb een scanner, dus ik zal vanmiddag eens kijken of ik die foto effe meekrijg!!!!! Dan zal ik proberen of ik dat hier geplaatst krijg!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:34

heej ja erg he!!! ik heb het gisteravond op hard van nederland gezien baas was ontroostbaar! heel leuke veule aparte tekeningen en ze denken dat ie via een hek gelijk in de trailer is gevoerd! heel veel sterkte wens ik dat baasje

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 14:57

Lissalover schreef:
Ik weet dat het vermoeden is dat het om een bestelling gaat: dat dier wil ik hebben, en jij gaat dat halen.. maar dat weet behalve de dader natuurlijk niemand zeker.

Dan is het voor de eigenaar in elk geval een beetje een troost dat ze hoogstwaarschijnlijk niet gestolen is voor de slacht, en dat een zoektocht dus zéker effect kan hebben (vroeg of laat zal de 'nieuwe eigenaar' het dier toch ergens moeten vertonen, en appaloosa's zijn vrij opvallend).

Een maand of 2 geleden is op zo'n 10 km. van mijn weiland een haflinger gestolen, en iedereen had zoiets van: daar kun je naar fluiten. Ongeveer een maand later is hij echter teruggevonden bij Rotterdam in de buurt; ze vermoeden dat deze pony wel degelijk voor de slacht gestolen is, en het is een haflinger (die toch lastig uit elkaar te houden zijn, zou je denken), en toch is ze teruggevonden. Er is dus op zich wel een kans dat ook dit paard weer terecht komt.

Ik ben ook altijd erg bang dat ze mijn pony stelen/mishandelen/weet ik wat. Op sommige momenten ben ik blij dat ze een trailer-trauma heeft; hoewel ik het jammer vind dat ik niet met haar in het bos kan gaan rijden enzo, betekent dit natuurlijk ook dat potentiele dieven haar een stuk minder makkelijk mee zullen krijgen dan een pony die gewoon braaf de trailer in kuiert. Niet dat het onmogelijk is, maar ze is in elk geval geen 'makkelijk slachtoffer'.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 16:09

Echt erg hoe mensen zoiets durven te doen tegenwoordig kun je de paarden niet eens meer een veilige plek te geven.

maar was dit ook op hart van nederland?
Want ik had ook zo´n fragment gezien en dat ging ook over zo´n veulen? Verward

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 20:54

Ja animals, dat was dat veulen.

Ben benieuwd, hij is natuurlijk wel apart, er zit een kans in dat ze hem kunne vinden....

ScapaPolo3
Berichten: 792
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:06

Bah ! Boos! ik vind ut een vies zaakje. gewoon zielige actie iemand die zoiets doed, als ze er zo graag een willen gaan ze er maar voor werken en kopen ze er een. Boos! Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:58

Het veulen is weer terecht!!!!!!!!!

Het komt zometeen bij Hart van Nederland!!

petit
Berichten: 254
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:05

ik heb het gezien.mooi apart beestje hoor.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:10

Ik heb het gezien, beest gaf wel lekkere trap weg naar zn eigenaar Haha!

Mooi dat ie weer terug is

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:04

belachelijk dat mensen een veulen stelen, gelukkig is het weer terecht !

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 16:57

gelukkig is het veulen weer terug waaarom was het gestolen?

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:42

nou heb ik dus iets gemist......lees het nu pas......hoe is het beestje weer teruggekomen dan?

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 17:58

juist hehe dat wou ik ook ff weten en kan iemand als nog een foto plaatsen ben erg benieuwd aangezien het zo dicht bij me huis is

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 19:48

hehe dat heb ik gemist Scheve mond Maar ja, maar goed dat ie weer terecht is Lachen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 20:08

aaah wat stom hee!
mensen kunnen ceht niet met hun poten van andersmans eigendommen afblijven!
Ik hoop op een wonder dat ze hem toch terug vinden!