springt mijn paard vanuit haar rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

astridvdh

springt mijn paard vanuit haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:42

Hallo, ik had een vraagje..
Vinden jullie dat mijn paard vanuit haar rug springt? Tis een arabierke en springt nog geen jaar.. Ze vind de kruisjes wel wat eng, maar alleen uit dit filmpje kan ik goede 'fotos' maken..
En eventueel tips en triks om te springen (arabiertjes)

Afbeelding

Loeky01

Re: springt mijn paard vanuit haar rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:44

Zou eerst beginnen met een grondbalk ervoor leggen dat zij op het juiste moment afzet. Daarna kan je pas echt goed zien of zij 'correct' springt.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:44

Nee. Als ie altijd zo springt nooit. Springles nemen en werken met meer balken op de grond om bij een juist afzetpunt te komen.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:47

dit is denk ik heel moeilijk in te schatten bij deze foto's.dat is vooral zo omdat hij...hoe leg je dat uit....
hij tild zijn benen niet op maar hij doet zijn hele lichaam omhoog. hierdoor zou ik zeggen dat hij niet (lekker) vanuit zijn rug springt. ik denk dat als je veel blijft oefenen. hij vanzelf leerd om zijn benne op te tillen. dat zou iig het springen vanuit zijn rug makkelijker maken.

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:58

nee, dat is vooral met het kruisje dat ze zo doet.. Dit zijn andere fotos, maar behoorlijk onduidelijk..

Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 23:42

Ten eerste waarom open je 2 topic's??

Ik vind het er niet echt fijn uit zien een goed springpaard die met een mooi techniek springt tilt de benen meer op maakt zich wat boller en zwaait dan een soort van uit met de achterhand. Nu zal dat niet helemaal duidelijk gebeuren op de lagere sprongetjes maar kijk maar is goed naar bv de springlijntjes tijdens de keuringen voor bv de KWPN springpaarden. Probeer zelf goed te leren zien wanneer een paard correct springt.

Die van jou vind ik heel recht en strak ogen, maar eerlijk ken ik zelf niet zo dusdanig veel van het springen (nog veel te leren) om te zien wat hier precies wel goed gaat en wat niet. Vind je paard wel ook behoorlijk dicht onder de sprong komen wat het natuurlijk niet makkelijker maakt. Hoe dichter hoe hoger ze moeten springen.

Ik raad je aan om op zoek te gaan naar een goede springgerichte instructeur want je springt toch vrij regelmatig, wilt graag leren (anders plaats je hier geen topic :D ) maar bent nog best wel onervaren ook. Het word dan heel lastig om het goed te leren, je knappe Arabiertje kan het niet van jou leren en jij kan het niet van haar leren. Bokt kan je een stukje theorie leren maar niet in de praktijk, daarvoor heb je echt een instructeur nodig die leert je ook het belang van een grondbalk.

Succes en veel (spring)plezier samen!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:04

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 00:04

Ik heb al een berich naar de mod gestuurd om deze te laten verwijderen ;)
Merci voor het antwoord. Al wil ik wel even zeggen dat ik het niet ben op de fotos (meestal rij ik alleen en dan kan ik geen fotos maken). Het probleem is dat ik wel kan springen (toch netjes een parcour van een meter rond + A en B brevet), maar het lukt mijn paardje precies niet helemaal. Op de rechte sprongen neemt ze wel de correcte afstand, dat kruisje vond ze behoorlijk eng, en dus heeft dat meisje haar vanuit draf (te kort inderdaad) gereden.
Ze heeft er wel plezier in, weigert normaal niet is voorzichtig, oortjes constant naar voor, en hoe dan ook probeert ze te redden wat er nog van de sprong te redden valt. (2e geworden op een wedstrijdje 60 + barage)
Ik wilde gewoon weten of af en toe een sprong op deze manier kwaad kon, want zo ziet meestal de eerste sprong van de dag er uit bij haar.
:D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 00:17

En daarom hier een slotje :)