Rare gewoontes van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline10

Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:19

Hoi bokkers!

Ik vroeg me af of jullie paarden ook rare gewoontes hebben :D
Altijd als mijn pony lekker aan het liggen/rollen is, dan staat ze ineens op en dan rent ze heel hard door de wei in galop _O-

Casca

Re: Rare gewoontes van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:25

Mijne wil altijd geknuffeld worden voor ze de stal uit komt.

Tevens eet ze altijd zonder te knoeien, veel paarden laten kleine stukjes uit hun mond vallen, mijne niet. Appels eet ze in kleine hapjes en een keurig gesloten mond :P

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:28

Uh ja wat is raar..

Mijn paard gaat altijd direct liggen als hij los in de bak is. Laat zich dan ook gewoon vallen. Paard van 1.85 dus je hoort ook echt zo: Ploff.. en dan ligt ie al en gaat rollen. Die van mij prakt ook altijd zelf zijn appel. Geef hem een hele appel en dan breekt ie m zelf door midden en eet m op.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:30

als ik de mijne ga longeren is het eerste wat ze doet haar neus diep in het zand stoppen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:32

Eén van Kim's rare gewoontes... :=

Met name als je met iemand staat te praten, met je rug naar haar toe, dan begint ze dat te doen en zodra je je omdraait kijkt ze om zich heen;"Hoorden jullie dat ook?"
Draai je je weer om, begint ze weer...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:32

Dat hij altijd keurig in de berm poept :) Hij zoekt zelf een keurig plekje uit om stil te staan en zijn behoefte te doen. Ideaal haha

En dat hij altijd in de stal plast.... ook al kan hij dat ook op de wei doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:33

KoudbloedKim schreef:
[ Video ]

Met name als je met iemand staat te praten, met je rug naar haar toe, dan begint ze dat te doen en zodra je je omdraait kijkt ze om zich heen;"Hoorden jullie dat ook?"

:') :')

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:34

Als je eraan komt gaat mijn paard naar je knikken :j Hij pakt nog wel eens je kraag om er vervolgens aan te trekken, er is 1 borstel die hij altijd afpakt, dus tegenwoordig geef ik hem maar gewoon... Als ik mijn zweepje laat vallen pakt hij hem op en gaat ermee schudden, ookal slaat hij zichzelf dan... Als hij een wortel krijgt breekt hij hem zelf af, best lief :) Als ik de straat in fiets kan hij dat net zien, en daar staat hij dus te wachten, rollen doet hij alleen als er niemand (of alleen met mij) bij is, "t is gewoon een raar beest O:)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:38

Hahahha Kim heeft een rare gewoonte :')

Mijn pony die gaat altijd al helemaal kouwen als hij ziet dat hij eten krijgt, dan begint hij alvast :P
En hij denk dat hij een berggeit is, hij springt overal op, bankjes, boomstammen, heuveltjes, stoelen, emmers :')

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:43

haha die kim, 1,5 minuut lang ook :')

Als ik Prince knuffel laat ie z'n hoofd op m'n schouder rusten, dan duurt 't ook niet lang voordat ik een compleet paardengewicht op m'n schouder heb hangen... Verder vind ie klepjes van je borst/jas zakje er af trekken wel grappig. Eerst eraan friemelen om vervolgens 't hele zakje er vlug af te scheuren... :+

Zenith heeft een soort hikje, lijkt op een soort luchthappen maar dan 1x & is geen stalondeugd.
Als meneer iets doet wat niet mag: *verstijfd*grote ogen* hik * ' it wasn't me! '

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:57

Als ik de wei in loop komt ze altijd erg enthousiast aangewandeld, maar zodra ze merkt dat ik niet naar haar toeloop maar sta te wachten tot ze bij mij is, stopt ze :+ Sowieso loopt ze maar de helft, dan stopt ze en wil dat ik naar haar toe kom :(:)

En als ik het hoofdstel vast heb begint ze te flehmen.. (heeft ze altijd gedaan, gebit is goed)

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:59

Mijn shetlander Mo heeft hele uh bijzondere manieren :')

Wanneer je geen zin hebt om te longeren ga je toch gewoon op je spullen zitten
Afbeelding

Of je gaat er op rollen, misschien gaan ze dan wel kapot en hoef je niet meer te werken voor de baas
Afbeelding

Bij de hoefsmid gaat Mo liggen, doet haar oogjes dicht en staat pas weer op wanneer de hoefsmid klaar is. Ze wordt dus ook echt liggend bekapt. De diva _/-\o_ e loopt trouwns ook los in het bos tussen de honden tijdens het uitlaten.
Afbeelding

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:59

kim _O-

hier moet ponylief altijd even geknuffeld worden als ik d'r hoofd wil borstelen, dan legt ze echt dat koppie op je schouder en kroelen maar.. :+:
ohja en het 24/7 flemen :))

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:01

Kim oefent voor de mini playbackshow :')

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:05

Als enjoy op stal een deken draagt doet ze hem op nog onverklaarbare wijze uit zonder de buik- of kruissingels los te maken.
1 van de borstsluitingen is stuk en de ander los. Vervolgens pakt ze de deken en gooit ze hem naar buiten voor de staldeur.

Het is nu 2 keer voorgekomen. Precies op deze manier en ik snapte er niks van tot ik haar laatst betrapte op het naar buiten slingeren van de deken :')

Paard met humor haha

De hints waren overigens duidelijk dus ze draagt nu geen dekens meer :+
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 20-04-13 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:06

Mijn paard en vroegere pony wassen hun hoeven altijd in de drinkbak

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:10

Die van mij heeft het voorjaar in z'n bol:

Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:19

rb_1990 schreef:
Kim oefent voor de mini playbackshow :')

Meer de Maxi playbackshow :')

Mijn paard doet een hoop voor aandacht, vooral als ze op stal staat en er mensen op stal zijn en haar geen aandacht geven (de diva), of als ze nog even moet wachten voor ze naar buiten mag (wat ze natuurlijk als eerste wil :P)

Ze neemt grote happen met stro uit haar stal oppakken en over de staldeur deponeren zodat er een heel bergje stro precies voor de deur komt te liggen.
Daarop aanhakend heeft ze zichzelf aangeleerd dat je het stro ook over de staldeur kunt leggen (kost haar wat oefening lol), en dan kun je er heerlijk met je nek/hals overheen schuren, vooral lekker in de verhaartijd.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:23

Haha, liggend bekappen, geniaal. En die Kim! :+

Winner hier kan er ook wat van. Ze plassen echt alleen maar op stal, hoe nodig ze ook moeten als je ze 24/7 buiten zet plassen ze echt niet. Daarom zijn ze ook zo blij als ze naar binnen mogen, de druif >_<

Ze kan ook niet normaal likken. Ze MOET om en om met de bovenkant, dan weer de onderkant likken. Soms raakt ze uit d'r ritme en dan zie je haar echt denken van ''waar was ik nou gebleven?''

Ook haat ze het als ik mensen mee neem en ermee klets, zij is de koningin en ze verdient alle aandacht. Wordt ze echt pissig van x)
Daarom ben ik er vaak iets eerder, even knuffelen en dan mag de ander pas komen.

Paard denkt echt dat ze de koningin is, zo grappig!
Je moet wel een uitgebreide handleiding kennen wil je dat het goed gaat :+

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:25

KoudbloedKim schreef:
[ Video ]

Je moet geen foute gedachtes hierbij hebben :')

Mijn paard stoot altijd zijn hoofd aan de stal :p

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:26

hehe ik heb een paar leuke bij mijn boefje cupido.

Cupido kan niet gepoets worden zonder eerst een flinke staart kriebel gehad te hebben. Doe je dit niet. Gaat hij de hele tijd zijn kont naar je toe zetten tot je het doet haha.
Cupido houd niet van appel, alleen als carlos mee eet want anders is het niet eerlijk natuurlijk owh wee als meneer minder krijgt :')
Ook kan Cupido pas rollen als hij eerst de hele bak langs stofzuigt dan nog even een gek sprongetje maken en dan pas is het tijd om te gaan rollen.
Ook kan je Cupido niet normaal vast zetten doe je dit wel heb je binnen 5 minuten een wegwandel pony... dat veiligheidsknoopje... te makkelijk voor shetlandmondjes haha.
En zijn laatste favorite tikje. Staan er emmers of vrijwel lege drinkensbakken in de buurt, zorg dat je ze niet uit het oog verliest xD kijk je even weg zullen ze mysterieus verplaatst zijn.

Kort om Cupido is een echte shetlander xD alle eigenschappen zitten er in.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 15:12

Hahaha wat een geniale paarden hebben jullie, vooral Kim en Mo :')

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:18

Als ik met het zadel aan kom draait hij een rondje in zijn stal en gaat dan poepen, dit doet hij niet onder het rijden. :) Of hij staat al een tijd in de paddock en dan wil ik hem er uit halen en draait hij zich rustig om, gaat liggen rollen om dan vervolgens toch weer naar me toe te lopen om er uit te gaan. Net of hij denkt "oliebol, helemaal vergeten, toch nog even rollen" :D

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:04

Die van mijn moet altijd even tijdens het wassen de slang vasthouden -.-

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:18

Die van mij poept in een lege ton in haar stal. Bijna nooit een drolletje ernaast :+ scheelt mij een hoop werk haha

Ook moet ze altijd proberen me rits open te maken.

Verder weet ik het zo even niet haha